gardeshban.ir

سفری به بزرگ‌ترین مزرعه پشت‌بامی جهان در شیکاگو نشان می دهد که این مزرعه جالب با مساحت بیش از ۸۰۰۰ متر مربع ، با کمترین انرژی مصرفی بر فراز یک ساختمان تجاری در حالی بنا شده است که این مزرعه سالاته با تولید انواع محصولات صیفی کشاورزی سالم و بدون سموم مضر ، نه تنها طرفداران بسیاری را در حاشیه و مرکز شهر شیکاگو جذب کرده است بلکه به نوبه خودش مورد توجه افراد نیز در سراسر دنیا قرار گرفته است. برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۲۷۶۰
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
پروژه ی پیشرفته و منحصر به فرد بزرگ‌ترین مزرعه پشت‌بامی جهان توسط معماری کار آفرین و خوش ذوق آمریکایی ، با نام ویلیام مکدونا طراحی و به اجرا درآمده است .

طراحی فضای سرپوشیده ی این گلخانه‌ و یا به عبارتی – بزرگ‌ترین مزرعه پشت‌بامی جهان – طوری صورت گرفته که بیش‌تر انرژی مورد نیاز به صورت طبیعی از نور خورشید و انرژی باد تأمین می‌شود و به همین واسطه مصرف انرژی را در نوع خود به حداقل رسانده است.

ویراج پوری بنیانگذار و مالک بزرگ‌ترین مزرعه پشت‌بامی جهان در این خصوص می گوید:
امروزه باید گفت که متاسفانه وضعیت فعلی کشاورزی در جهان بسیار نگران کننده است و کشاورزان تنها به فکر تولید حداکثری محصولات با کودهای شیمیایی و آفت‌کش‌های خطرناک هستند که این موضوع سلامت مردم را نیز به خطر انداخته است و در مقابل مردم نیز زمتنی که دوباره طعم و مزه طبیعی محصولات کشاورزی را تجربه می‌کنند بسیار خرسندند و آن را یک پیروزی بزرگ می دانند و موفقیتی که باید توسط کارآفرینان دنیال شود.

بنابراین آنچه که در درجه اول از این گفته ها استنباط می شود درک کامل پوری از وضعیت نابسامان سلامت مردم است . او در ادامه سرطان را تحفه و نتیجه مرگبار استفاده از روش های نادرست کشاورزی می داند. روش هایی که تنها هدف خود را تولید حداکثری قرار داده اند و آنچه که برایشان کمترین اهمیت را دارد کیفیت محصولات است.

استفاده از سقف خانه برای کشت ، تنها جنبه تولیدی ندارد بلکه بسیاری از مردم طبیعت دوست در کشورهای مختلف از پشت بام برای کاشت گل و انواع گیاهان زینتی استفاده می کنند. و جلوه ی رویایی و مفرحی به سرتاسر خانه خود می بخشند. برای مثال مردم خوش ذوق نروژ ، با توجه به رسوم قدیمی و نیز آب و هوای بسیار معتدل و سرسبز کشورشان ، بر روی سقف های خود فضای سبز ایجاد می کنند تا هر چه بیشتر طبیعت را در محیط اطراف خانه خود زنده نگهدارند.











مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار