gardeshban.ir

زمانی هایی وجود دارد که شما نیاز به کمک های ویژه ای برای سوار شدن و پیاده شدن از پرواز خود دارید. ممکن است شما در زمان بهبودی بعد از یک عمل جراحی هستید اما هنوز هم می خواهید خانواده تان را که در شهر یا کشور دیگری هستند، ملاقات کنید. ممکن است یک بیماری مزمن دشوار داشته باشید، یک یا دو روز قبل از پرواز خود صدمه دیده باشید، مسن باشید و یا به خاطر مسائل دیگری از این قبیل نیاز به کمک اختصاصی داشته باشید. در چنین شرایطی است که خدمات ویلچر هواپیما به کارتان خواهد آمد.
کد خبر: ۱۵۰۴۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸-1398 April 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
زمانی که شما می خواهید از خدمات ویلچر هواپیما به یکی از دلایل ذکر شده در مقدمه و یا دیگر علت های اینچنینی استفاده کنید، باید بدانید که هر شرکت هواپیمایی قوانین مخصوص به خود را در این رابطه دارد. معمولا شما در هنگام خرید بلیط این مورد را درخواست کرده و از کد SSR (درخواست خدمات ویژه) بهره مند می شوید. البته برخی مواقع نیز شما باید زمانی مثلا ۲۴ ساعت قبل از پرواز، این خدمات را درخواست کنید تا در طول کارهای پروازی برای شما آماده شود.

قبل از تاریخ پرواز

اگر پرواز شما ترانزیت دارد و در فرودگاهی عوض می شود، زمان های خود را در دقیق نظر بگیرید. احتمال اینکه مهمانداران یا مسئولین خدمات ویلچر هواپیما کمی با تاخیر دنبال شما بیایند در فصل های شلوغ مانند تابستان زیاد است.

زمانی که می خواهید به مسافرتی بروید، پیشنهاد می شود که بزرگترین هواپیمای موجود را انتخاب کنید. در این هواپیماها، گزینه های بهتری برای افراد با شرایط خاص در اختیار دارند و به دلیل آنکه راهروهای بیشتری نیز دارند، رفت و آمد شما راحت تر خواهد شد.

با شرکت هواپیمایی خود تماس گرفته و اگر تابحال درخواست ویلچر نداده اید، درخواست خود را ثبت کنید و یا اگر قبلا درخواست کرده اید، آن را مجددا چک نمایید. مطمئن شوید که در بلیط شما کد SSR یا عبارت « requires special assistance» درج شده باشد.

در مورد وعده های خود تدبیری بیاندیشید. ممکن است شما در طول پرواز یا ترانزیتتان نیاز به خوردن غذا داشته باشید که در نظر بگیرید بیشتر مسئولین خدمات ویلچر هواپیما وظیفه ای در قبال بردن شما به رستوران ندارند. پس بهتر است اگر می توانید، بسته غذای خود را در خانه تهیه کرده و به خود بیاورید.

در فرودگاه

قبل از ساعتی که بیشتر مسافران می آیند به فرودگاه بروید، مخصوصا زمانی که سفر شما درست در یک تعطیلات مهم است. به این صورت می توانید به راحتی موارد مربوط را مانند دادن چمدان ها و … انجام دهید. با اینکه برخی از شرکت های هواپیمایی افراد با ویلچر را زودتر چک این می کنند، اما در برخی دیگر اینطور نیست و اگر دیر برسید امکان دارد که با شلوغی جمعیت مواجه شوید.
به مسئول خود کارهایی که می توانید انجام دهید و کارهایی که نمی توانید را کاملا توضیح دهید.
اگر شما قادر به راه رفتن هستید، احتمالا نیاز است که خودتان بایستید و از بخش امنیتی عبور کنید. اگر نمی توانید یک مامور خصوصی مسئولیت کنترل لوازم شما را بر عهده خواهد گرفت و در همه مواقع ویلچر هم چک و بررسی می شود.

اگر ویلچر خود را به همراه دارید، انتظار بررسی آن در باجه سوار شدن داشته باشید. البته در نظر بگیرید که بسیاری از ایرلاین ها به مسافران اجازه نمی دهند که ویلچر خود را در طول پرواز داشته باشند. اگر در چنین شرایطی می خواهید آن را حتما در زمان نشستن هواپیما و در مقصد داشته باشید، احتمالا مجبور خواهید شد که آن را بسته بندی کرده و تحویل بار دهید.
نکته: بهتر است که انعامی به مسئول ویلچر خود بدهید.


بین پروازها

زمانی که پرواز شما به مقصد نشست، احتمالا نیاز است که اجازه دهید دیگر مسافران قبل از شما پیاده شوند. مسئول ویلچر شما، منتظر می ماند و شما را به پرواز بعدی می رساند.

اگر در سالن ترانزیت نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی داشتید، این مسئله را به مسئول خود بگویید.

در فرودگاه مقصد

خدمات ویلچر هواپیما به این صورت است که در فرودگاه مقصد مسئول ویلچری منتظر شما می ماند تا از پرواز پیاده شود. او شما را به بخش گرفتن چمدان برده، در صورت نیاز به سرویس بهداشتی می برد و در نهایت شما را به سمت تاکسی یا … خواهد برد.

اجازه اسکورت

همراتان که شما را به فرودگاه می آورد و یا از فرودگاه تحویل می گیرد، می تواند درخواست اجازه اسکورت دهد. این اجازه به این معنی است که او می تواند همراه شما از گیت یا همان باجه رد شده و تا هواپیما شما را همراهی کند. البته همه شرکت های هواپیمایی این اجازه را نمی دهند و برخی از فرودگاه ها نیز قوانین خاص خود را نسبت به این قضیه خواهند داشت. پس اگر هواپیمایی یا فرودگاه اجازه اسکورت به شما نمی دهند، بهتر است از همان خدمات ویلچر هواپیما استفاده کنید.

چطور مشکلات مربوط به خدمات ویلچر هواپیما را حل کنیم؟

بزرگترین مشکل مربوط به این سرویس، محبوبیت آن است. مسافرانی هستند که از این سرویس سوء استفاده می کنند و البته شرکت های هواپیمایی هم متوجه این موضوع شدند و فهمیدن که برخی از مسافران اصلا نیازی به این خدمات ندارند و تنها برای عبور راحت از باجه های چک این، این خدمات را درخواست می دهند. به همین دلیل ممکن است شما برای رسیدن مسئول ویلچر مدت زیادی را منتظر بمانید.

مواقع بسیار نادری پیش می آید که مسافران در سالن ترانزیت جایی رفته اند و مسئول ویلچر آن ها را پیدا نکرده یا در مواقع نادرتری فراموش کرده است. بهترین راه این است که شماره مسئول ویلچر خود را حتما از او بگیرید.

اگرچه خطوط هوایی ترجیح می دهند حدود ۴۸ تا ۷۲ ساعت درخواست شما را ثبت کنند، اما اگر فراموش کردید و اگر شانس با شما یار باشد، می توانید این سرویس را در فرودگاه درخواست دهید. اگر با مشکلات بیشتری در رابطه با خدمات ویلچر هواپیما مواجه شدید، می توانید آن را با مسئول شکایات رسمی شرکت هواپیمایی یا فرودگاه در میان بگذارید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار