gardeshban.ir

مدیرعامل شرکت راه آهن/
مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: قطار تندرو تهران- قم- اصفهان از مهمترین پروژه‌های ریلی است که زمینه‌ساز ورود تکنولوژی پرسرعت به کشور شده و این مساله مهمتر از عملیات اجرایی پروژه است.
کد خبر: ۱۶۸۲۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
سعید رسولی با رد هرگونه توقف و یا منتفی شدن اجرای قطار تندرو تهران – قم – اصفهان گفت: این پروژه از مدت‌ها قبل آغاز شده و در مسیر قم – اصفهان عملیات خاکی زیرسازی مسیر بیش از ۶٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر نیز ۵ کارگاه اجرایی جهت تکمیل این بخش تعریف و فعال شده‌اند. در مسیر قم به تهران نیز بخش‌هایی از عملیات خاکی انجام شده است.

وی با اشاره به مشکلات اعتبارات اسنادی و همچنین مسائل اجرایی این پروژه گفت: کارفرمای این پروژه راه آهن جمهوری اسلامی است و اجرای آن بر عهده شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور است. فعالیت‌ها برای تداوم این پروژه شروع شده و جلسات هماهنگی به منظور رفع مشکلات طرح با طرف چینی در جریان است.

رسولی گفت: معاون اول رئیس جمهوری نیز دستور داد جلسه هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی انجام شود و مشکلات مالی آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: نکته مهم اینکه سرعت بهره‌برداری قطار سریع السیر تهران – ‌قم – اصفهان در ابتدا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده بود و بعدها طرح به ۲۵۰ کیلومتر کاهش یافت که در سالجاری با دستور وزیر راه و شهرسازی مجددا سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت ملاک اجرای طرح قرار گرفته است.

رسولی زمان اجرای این پروژه را چهار سال ذکر کرد و گفت: این پروژه در حدود ١٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم که با توجه به تامین مالی به موقع به بهره برداری برسد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار