gardeshban.ir

پارک بی‌های یکی دیگر از پارک‌های سلطنتی و باستانی شهر پکن است که فضای متفاوت و متمایز نسبت به سایر پارک‌های این شهر دارد.
کد خبر: ۱۹۹۰۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸-1398 September 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
این پارک سابقه طولانی دارد. برای مردم کشور چین و گردشگران جاذبه بسیاری دارد و امکان استفاده از آن در فصل تابستان و فصل زمستان فراهم است.

پارک بی‌های (Baihai) در منطقه ژی چنگ شهر پکن واقع شده است و تاریخی بیش از ۱۰۰۰ سال دارد. این پارک در طول ۵ سلسله امپراتوری چین، یعنی لیائو (۹۱۶-۱۱۲۵)، جین (۱۱۱۵-۱۲۳۴)، یوان (۱۲۷۱-۱۳۶۸)، مینگ (۱۳۶۸-۱۶۴۴) و چینگ (۱۶۴۴-۱۹۱۱) به حیات خود ادامه داده است.

باوجود اینکه پارک بی‌های یک باغ سلطنتی بوده است، اما در گذر زمان زیبایی و ظرافت آن حفظ شده است و زیبایی خاص خود را دارد. مساحت کلی این بیش از ۶۹ هکتار است که نیمی از آن با آب ارتباط دارد و بخشی از جاذبه خود را مدیون دسترسی آن به آب‌های آزاد است. این آب‌های زمینه ورزش‌های آبی را برای گردشگران فراهم کرده است.

پارک بی‌های را می‌توان به چهار بخش اصلی تقسیم کرد: جزیره Qionghua، شهر مدور، منطقه ساحل شرقی و منطقه ساحل شمالی. مناطق ساحلی این پارک برای گردشگرانی که جنبه تاریخی پارک را چندان اهمیت نمی‌دهند، جذابیت خاصی دارد و در فصل زمستان می‌توانند به اسکی روی یخ دریاچه و در تابستان به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در ساحل بپردازند.

جزیره Qionghua در مرکز پارک بی‌های قرار دارد و بر روی آن یک سال بزرگ و چندین ساختمان ساخته شده است. معبد یونگان (معبد صلح ابدی) بزرگ‌ترین مجتمع ساختمان است که شامل چندین سالن، برج ناقوس و برج درام است. معبد محلی برای عبادت امپراتوران و مهمانان همراه آن‌ها در نظر گرفته شده بود. بتکده سفید که در بالای جزیره برجسته است به عنوان نماد پارک شناخته می‌شود. این بتکده نزدیک به ۳۶ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۹۶۱ ساخته شده است.

در ضلع جنوب شرقی پارک بی های، شهر مدور قرار دارد که در واقع یک باغ نفیس و ارزشمند محسوب می‌شود. سالن Chengguang واقع در این قسمت با کاشی‌های شیشه‌ای زرد و پرده‌های سبز شیشه‌ای بسیار زیبا به نظر می‌رسد و ارزش بازدید را دارد. امپراتور‌های سلسله مینگ (۱۶۴۴-۱۳۷۶) از این سالن برای دیدن نمایش آتش بازی استفاده می‌کردند. از زمان سلسله چینگ، این سالن به کلیسای بودایی تبدیل شده است.

بخش بسیار ویژه دیگر پارک بی های، سالن‌های ۹ اژد‌ها و ۵ اژد‌ها هستند که نمایی بسیار جالب و با معماری اصیل چینی دارند. در مورد این سالن‌ها افسانه‌های زیادی گفته شده است و همین موضوع باعث شده است که بین گردشگران چینی اهمیت ویژه‌ای داشته باشند.
پارک بی‌های در طول هفته پذیرای گردشگران است و می‌توانند از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب به بازدید آن بروند.

پارک بی‌های (Baihai)؛از پارک‌های سلطنتی و باستانی شهر پکن/تصاویر

پارک بی‌های (Baihai)؛از پارک‌های سلطنتی و باستانی شهر پکن/تصاویر

پارک بی‌های (Baihai)؛از پارک‌های سلطنتی و باستانی شهر پکن/تصاویر

پارک بی‌های (Baihai)؛از پارک‌های سلطنتی و باستانی شهر پکن/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار