gardeshban.ir

انتشار پرچم ایران در کنار اسم ابوموسی در یک استوری برادر امیر قطر قابل توجه است؛ هم به لحاظ گردشگری و هم سیاسی.
کد خبر: ۱۹۸۴۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸-1398 September 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
برادر امیر قطر با انتشار تصویری در اینستاگرام از حضور در ایران و جزیره ابوموسی خبر داده است.

او در این جزیره مشغول شکار پرندگان است؛ شکار پرندگان شکاری یکی از تفریحات مورد علاقه مردم عرب ساحل خلیج فارس است.

انتشار پرچم ایران کنار نام ابوموسی در استوری برادر امیر قطر می‌تواند نشانه چرخش قطر در موضوع ادعای امارات بر این جزیره ایرانی باشد.

جزیره ابوموسی جزیره‌ای در جنوب خلیج‌فارس و بخشی از استان هرمزگان در جنوب ایران است. این جزیره یکی از جزایر سه‌گانه ایران است. مساحت این جزیره حدود ۱۲ کیلومتر مربع است. فاصله میان این جزیره و جزایر تنب به دلیل عمق مناسب آب، تنها مسیر قابل کشتیرانی برای نفتکش‌های بزرگ است.

حاکمیت ایران بر جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک ریشه در دوره امپراتوری‌های عیلامی، ماد، هخامنشی، اشکانی و ساسانی دارد. در این دوران نظم و امنیت ایرانی بر سراسر پهنه آبی خلیج‌فارس و جزایر آن حکم‌فرما بود.

جزایر سه‌گانه در سال ۱۹۰۸ به‌طور کامل تحت اشغال بریتانیا به عنوان قیم رسمی امارات متصالحه درآمد اما تا سال ۱۹۷۱ هیچ‌کدام از دولت‌های ایران این اشغال را قبول نداشته و ابوموسی به همراه تنب بزرگ و کوچک در تقسیمات کشوری ایران قرار داشتند. در سال ۱۹۷۱ میلادی پس از توافق ایران و بریتانیا و پیش از خروج نیروهای نظامی انگلیس از منطقه و تأسیس کشور امارات متحده عربی، ابوموسی به همراه تنب بزرگ و تنب کوچک پس از نزدیک به ۷۰ سال شکایت‌های مداوم دولت ایران علیه اشغالگری انگلیس سرانجام به ایران بازگردانده شد.

سفر برادر امیر قطر به جزیره ابوموسی/ انتشار تصویر جزیره ابوموسی با پرچم ایران + عکس

چمدان



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار