gardeshban.ir

گزارش/
امنیت پرواز مهم‌ترین مسئله در سفرهای هوایی است. آیا می‌دانید ایمن‌ترین ایرلاین‌های ۲۰۱۹ کدام‌اند؟ و بر چه اساسی انتخاب شده‌اند؟
کد خبر: ۲۱۱۵۶
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸-1398 October 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
امنیت پرواز یکی از مسائلی است که اصلا نمی‌خواهید هنگام سفر بابتش هیچ نگرانی به دل راه دهید. اما حتی مضطرب‌ترین مسافران نیز هنگام پرواز با هواپیماهای ایرلاین کانتاس (Qantas) باید شجاع باشند؛ زیرا بر اساس بررسی‌ها، این ایرلاین ایمن‌ترین ایرلاین دنیا در هفت سال متوالی است.

وب‌سایت AirlineRating.com، یک وب‌سایت بررسی ایمنی ایرلاین‌ها است که ۴۰۵ ایرلاین در سراسر دنیا را زیر نظر می‌گیرد و هر ساله فهرستی از امن‌ترین هواپیمایی‌ها را ارائه می‌دهد. فهرستی که در ادامه خواهیم دید محصول همین وب‌سایت است.

کانتاس

هواپیمایی کانتاس از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ عنوان امن‌ترین هوایپمایی دنیا را داشته است. در سال ۲۰۱۸ سایت AirlineRating نتوانست هیچ برنده‌ای را مشخص کند؛ بنابراین این عنوان را مشترکا به ۲۰ هواپیمایی برتر داد و فهرست را به‌ترتیب حروف الفبا مرتب کرد.

اما امسال کانتاس دوباره به صدر فهرست بازگشته است.

این رتبه‌بندی بر اساس فاکتورهایی چون رضایت مسافران و دولت، گزارش‌ها تصادف و حوادث جدی، سن هواپیما، موقعیت اقتصادی، آموزش خلبان و فرهنگ است.

جفری توماس (Geoffrey Thomas)، سردبیر وب‌سایت استرالیایی می‌گوید:

آن‌ها حوادث کوچک را به حساب نیاورده‌اند؛ زیرا تمام ایرلاین‌ها هر روز با اتفاقاتی روبه‌رو می‌شوند.

او به CNN Travel می‌گوید:

این شیوه‌ی خدمه پرواز برای مدیریت حوادث است که یک ایرلاین خوب را از یک پرواز ناامن متمایز می‌کند.

کانتاس بیشتر از ۶۰ سال است که در زمینه امنیت از همه برتر است و هیچ‌وقت کشته‌ای نداده است.

نایب قهرمانان

ایر نیوزیلند در رتبه دوم، اوا ایر (تایوان) در رتبه سوم و هواپیمایی اتحاد (ابوظبی) در رتبه چهارم قرار دارند.

بقیه ۱۰ ایرلاین برتر شامل هواپیمایی قطر، سنگاپور، امارات، آلاسکا، کاتای پاسیفیک (هنگ‌کنگ) و ویرجین استرالیا هستند.

در رتبه‌بندی ۱۰ تا ۲۰ هواپیمایی‌های هاوایین ایرلانز، ویرجین آتلانتیک، تاپ پرتغال، سرویس هوایی ویژه (بریتانیا)، الملکیه الاردنیه، سوئیس، فن‌ایر، لوفت‌هانزا (آلمان)، ایرلینگاس (ایرلند) و کا ال ام (هلند) قرار دارند.

استثناهای مهم از این فهرست عبارت‌اند از بریتیش ایرویز، آل نیپون ایرویز (ژاپن)، امریکن ایرلاینز و یونایتد. همه این ایرلاین‌ها در ۲۰ ایرلاین برتر سال گذشته قرار داشتند. ژاپن ایرلاین و دلتا نتوانستند خود را در لیست جا کنند. هر دو در فهرست‌های قبلی وجود داشتند.

توماس می‌گوید بریتیش ایرلاینز به‌خاطر سن هواپیما (متوسط ۱۴ سال) و تعداد حوادث در این رتبه‌بندی نزول کرد که البته مهلک نبودند؛ اما در مقایسه با ایرلاین‌های مشابه دیگر، بسیار زیاد بودند.

سپس به حوادث ایرلاین‌های یونایتد امریکن، دلتا، JAL (هواپیمایی‌ها ژاپن) و ANA (آل نیپون ایرویز) اشاره می‌کند که به‌خاطر خلبانانش که هشیار نبودند دچار حادثه شدند. توماس نوآوری‌های کانتاس را تحسین می‌کند. این نوآوری‌ها شامل پرواز بدون توقف و موفق بوئینگ ۷۸۷ از پرت به لندن، و پروازهای آزمایشی اخیر لندن - سیدنی و نیویورک - سیدنی است. این ایرلاین از ۱۲ ایرباس ای۳۵۰ برای پروازهای بدون توقف بین شهرها استفاده کرده است. او همچنین متذکر می‌شود که در بین ۱۰ ایرلاین برتر تفاوت چندانی وجود ندارد؛ اما در رتبه‌های ۱۰ تا ۲۰ تفاوت‌ها فاحش‌تر می‌شوند.

ایمنی ارزان قیمت

همچنین این وب‌سایت فهرستی از ارزان‌ترین ایرلاین‌ها را تهیه کرده است. این ایرلاین‌ها در یک رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند؛ اما به‌ترتیب حروف الفبا مرتب شده‌اند. آن‌ها عبارت‌اند از ایر عربیا، فلای‌بی (بریتانیا)، فرانتیر (دنور)، هنگ کنگ اکسپرس، ایندی‌گو (هند)، جت‌بلو (آمریکا)، ولاریس (مکزیکوسیتی)، ویولینگ (اسپانیا)، وست جت (کانادا) و ویز ایر (مجارستان).

فهرست ایمن‌ترین ایرلاین‌های دنیا


۱. کانتاس
۲.ایر نیوزیلند
۳. اوا ایر
۴. اتحاد
۵. قطر ایرویز
۶. سنگاپور ایرویز
۷. امارات
۸. آلاسکا ایرویز
۹. کاتای پاسیفیک
۱۰. ویرجین استرالیا
۱۱. هاوایین ایرلاینز
۱۲.ویرجین آتلانتیک
۱۳.تاپ ایر پرتغال
۱۴. سرویس هوایی ویژه
۱۵. الملکیه الاردنیه
۱6. سوئیس
۱۷. فن‌ایر
۱۸. لوفت‌هانزا
۱۹. ایرلینگاس
۲۰. کا ال ام
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار