gardeshban.ir

روستای چناررودخان از روستاهای معروف شهرستان شفت است که دارای طبیعتی بکر و چشم نواز است.
کد خبر: ۲۱۳۷۸
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸-1398 October 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
ده اصلی این روستا بعد از چوبر قرار دارد و از جاده امام زاده ابراهیم منشعب می شود. چنار در بخش احمدسرگوراب این شهرستان و در دهستان چوبر قرار دارد.چناررودخان دارای چندین محله شامل چنار پایین ، چنار بالا ، کوبن ، بند مین سرا و ولر می باشد. بیشتر این محلات دارای مسجد خاص خود می باشند.

این روستا دارای چندین مدرسه ابتدایی می باشد که امروزه به علت نبود دانش آموز فقط مدرسه ابتدایی چنار پایین باز است و بقیه مدرسه ها به خاطر مهاجرت مردم به شهر تعطیل شده است.امروزه روستا رونق چندانی ندارد و اکثر خانه ها خالی از سکنه بوده و مزارع هم بایر هستند اما همچنان عده ای مردم قدیمی این روستا در چنار ساکن هستند و به دامداری و پرورش کرم ابریشم مشغول می باشند.

این روستا دارای دو یا سه مغازه است که بومی ها مایحتاجشان را در آنجا تهیه می کنند. علت مهاجرت مردم کمبود امکانات روستا می باشد.بیشتر محلات تلفن ندارند و موبایل هم به علت اینکه روستا در میان دره قرار دارد آنتن دهی مناسبی ندارد. همچنین محله بالا هنوز دارای جاده خاکی با دست انداز زیاد می باشد و به نوعی در حق این روستا کم لطفی شده است.

با توجه به جاذبه های طبیعی و گردشگری این روستا جا دارد که مسئولان توجه بیشتری به این روستا کنند. طبیعت این روستا بسیار بکر و چشم نواز است و چشم هر تازه واردی را از زیبایی های خود خیره می کند. در قسمتی از چنار پایین هنوز خرابه های به جا مانده از تونل آب بر امامزاده هاشم به چوبر به چشم می خورد که این تونل از طولانی ترین تونل های انتقال آب ایران می باشد.

سفر به این روستا و تماشای زیبایی های رودخانه کنار این روستا و جنگل های بکر و رنگارنگش خاطره ای خوش برای هر گردشگر چنار به یادگار خواهد گذاشت.

نحوه دسترسی به روستای چنارودخان

روستای چنار‌رودخان روستایی از توابع بخش احمد سرگوراب شهرستان شفت استان گیلان است که فاصله‌اش تا مرکز استان ۴۰ کیلومتر است. این روستا در دهستان چوبر واقع شده و برای رسیدن به آن باید از سمت رشت وارد جاده شفت شوید.بعد از گذر از بقعه آقاسید شریف و قرارگرفتن در مسیر امامزاده ابراهیم، مسیر انشعابی در سمت چپ جاده را پیش بگیرید که اولی به روستای کومسار بزرگ و دومی به روستای ناصران هدایت می‌رسد.

روستای چنارودخان از روستاهای معروف شهرستان شفت/تصاویر

روستای چنارودخان از روستاهای معروف شهرستان شفت/تصاویر

روستای چنارودخان از روستاهای معروف شهرستان شفت/تصاویر


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار