gardeshban.ir

استانبول، یکی از شهرهای توریستی و گردشگری موجود در کشور ترکیه بوده که همیشه از آن به عنوان بزرگترین و همچنین پر جمعیت ترین شهر این کشور نیز یاد می شود.
کد خبر: ۲۱۴۵۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸-1398 October 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
شهر استانبول به دلیل موقعیت مکانی خود، پهناورترین شهری است که میان دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و به نوعی این دو قاره را نیز به یکدیگر متصل کرده است. 

جالب هست بدانید این شهر ترکیه در کنار تمام جذابیت های توریستی و تفریحاتی خود، یکی از قطب های اصلی اقتصادی و فرهنگی مردم ترکیه نیز بشمار می رود و به همین خاطر، سالانه پذیرای میلیون ها نفر از اهالی بومی و غیر بومی ترک زبان در این کشور می شود. 


کمی بیشتر درباره استانبول

پیش از هرگونه اطلاعاتی در مورد شهر استانبول بد نیست بدانید که ساعت رسمی کشور ترکیه نزدیک به 90 دقیقه از ساعت رسمی ایران عقب تر است. عموم مردم شهر استانبول و دیگر شهرهای این کشور نیز خوشبختانه از تسلط خوبی به زبان انگلیسی برخوردار هستند و می توان به راحتی با آنان معاشرت کرد. لازم به ذکر است که در ترکیه لزوما هیچ نیازی به فراگرفتن زبان رسمی این کشور برای ایجاد ارتباط با ترک ها در آن احساس نمی شود. سطح بهداشت فردی و غذایی در شهر استانبول به بالاترین حد ممکن رسیده و سالانه با کمتر گزارشی در خصوص مسمومیت های غذایی یا شیوع بیماری های انسانی خاص در این شهر ترکی مواجه می شویم. 

البته بهتر است با تمام این اوصاف، در استانبول حتما از غذاهای گرم و همچنین بطری های وکیوم شده آب معدنی برای رفع گرسنگی و تشنگی خود استفاده نمایید. با اینکه در ترکیه و بویژه شهر استانبول جمعیت مسلمانان بیشتر از سایر پیروان ادیان دیگر بوده، اما می توان در این شهر بزرگ و دوست داشتنی نیز با اقلیت های مذهبی همچون مسیحیان و یهودیان نیز رو به رو شد. 

همچنین، براساس راهنمای سفر به استانبول بد نیست بدانید که این نقطه از کشور ترکیه معمولا در تمامی فصول سال از فستیوال و رویدادهای بسیار جذاب و منحصر به فردی نیز برخوردار بوده که به همین خاطر پیشنهاد می کنیم حتما پیش از انجام سفر خود به استانبول، از برگزاری این قبیل جشنواره های دوست داشتنی اطلاع حاصل نمایید.

نکته آخر که قطعا سبب جلب نظر شما برای انتخاب استانبول به عنوان یک مقصد توریستی و گردشگرپسند ایده آل می شود، انتخاب این شهر در سال 2015 میلادی به عنوان پنجمین شهر توریستی دنیا بوده که طبق گزارشات رسمی، شهر استانبول در آن سال موفق به جذب چیزی بالغ بر 12 میلیون و 500 هزار نفر توریست و مسافر خارجی شد!


میزان امنیت حاکم در استانبول

برخلاف تمام جذابیت های طبیعی و توریستی موجود در ترکیه، متاسفانه باید اعلام کنیم این کشور به لحاظ شاخص های امنیتی در یکی دو دهه اخیر خیلی مطمئن ظاهر نشده و در فهرست امن ترین کشورهای دنیا نیز با در اختیار داشتن رتبه 145اُم جهان، حتم به یقین نمی توان از میزان امنیت موجود در شهرهای مختلف آن انتظار زیادی داشت! 


فارغ از سطح امنیت کلی حاکم در اقصی نقاط ترکیه، شهر استانبول از شرایطی مشابهی با پایتخت ایران یعنی تهران از نظر وضعیت امنیتی برای شهروندانش برخوردار است. در جهانی که حس امنیت، امروزه بیشتر از خود امنیت ضرورت دانسته می شود، پنجمین شهر پر مخاطب دنیا در سال 2015 دارای روزهایی به مراتب امن و بی حاشیه برای گردشگران بومی و غیر بومی و همچنین شب هایی نه چندان امن برای بیرون رفتن و به گشت و گذار پرداختن هست. 

براساس راهنمای سفر به استانبول اگر بخواهیم در خصوص وضعیت امنیتی حاکم در شهر صحبت کنیم، باید بگوییم همانقدر که در زندگی شبانه روزی در شهر تهران با چالش های متعددی در فضای اجتماعی زندگی خود رو به رو هستید، در استانبول نیز روزها و شب های پر فراز و نشیبی را می توانید پشت سر بگذارید، البته با این تفاوت که در ترکیه شما از حق و حقوق به مراتب بیشتری به عنوان یک فرد توریست یا گردشگر برخوردار هستید.


واحد پول رسمی ترکیه

واحد پول رسمی این کشور، لیر ترکی نامیده می شود. در خصوص ارز رسمی کشور ترکیه بد نیست بدانید که واحد پولی این کشور متشکل از سکه های 1 کروش، 5 کروش، 10 کروش، 25 کروش، 50 کروش و همچنین 100 کروش در کنار اسکناس های 5 لیری با رنگ قهوه ای و بنفش، 10 لیری به رنگ قرمز، 20 لیری سبز رنگ، 50 لیری به رنگ نارنجی، 100 لیری با رنگ آبی و 200 لیری به رنگ بنفش می شود. 

برای خرید و تامین میزان ارز مورد نیازتان در سفر به ترکیه هم می توانید از صرافی های ایران مستقیما لیر ترکیه را تهیه نمایید و هم پول خود را در اینجا به دلار و سپس دلار خود را در صرافی ها و بنگاه های معتبر و فعال اقتصادی ترکیه به واحد رسمی این کشور یعنی لیر تبدیل کنید. 

همچنین براساس راهنمای سفر به استانبول بد نیست بدانید مطابق با جدیدترین شاخص های اقتصادی ثبت شده از شرایط زندگی در ترکیه، تعدادی از شهرهای توریستی این کشور در مقایسه با شهرهای مهم ما ایرانیان از هزینه های به مراتب بالاتر یا پایین تری برخوردار هستند؛ مثلا شهر استانبول که ما در این مطلب به آن پرداخته ایم، در برخی از موارد از هزینه های بیشتر و در برخی دیگر نیز از هزینه های کمتری نسبت به زندگی در شهر تهران برخوردار است. در این بزرگترین شهر ترکیه هزینه های مربوط به خورد و خوراک چیزی نزدیک به 20٪ کمتر از تهران و نرج اجاره یک اقامتگاه مناسب نیز چیزی در حدود 30٪ گرانتر خواهد بود.


هزینه مربوط به پاسپورت (گذرنامه)

برای انجام سفر به کشوری همچون ترکیه هیچ نیازی به اخذ ویزا ندارید، اما باید مثل تمام کشورهای جهانی برای حضور در آن، موفق به دریافت پاسپورت آن شوید. هزینه اخذ پاسپورت یا همان گذرنامه ترکیه به این صورت است که بایستی 1000 تومان جهت شناسه، 3750 تومان بابت پرداخت عوارض شهرداری به حساب شهرداری، 36980 تومان بابت انجام خدمات پلیس +10 و همچنین هزینه پست و در آخر نیز 100 هزار تومان جهت پرداخت هزینه صدور گذرنامه متحمل شوید که این مورد از هزینه های سفر به استانبول بایستی به حساب خزانه داری استان واریز شود.


هزینه های مربوط به اقامت

خوشبختانه از نظر وجود مکان های اقامتی در استانبول هیچ مشکلی احساس نمی شود. در بزرگترین شهر ترکیه شما می توانید با هاستل ها، آپارتمان ها، مهمانخانه ها و همچنین هتل های زیادی مواجه شوید که هر کدام بسته به امکاناتی که دارند از طیف هزینه ای متفاوتی نیز برخوردار هستند؛ مثلا در شهر استانبول برای اقامت در یک هاستل معمولی به ازای هر شب بایستی چیزی در حدود 40 تا 115 لیر ترکی هزینه نمایید و برای اسکان در مهمانخانه های این شهر نیز که از حال و هوای خودمانی تری نسبت به دیگر اماکن اقامتی موجود بهره مند شده اند، باید در حدود 60 تا 600 لیر برای هر شب پول پرداخت نمایید. 

البته در استانبول آپارتمان های اجاره ای زیادی نیز با توجه به توریستی بودن این بخش از کشور ترکیه به چشم می آیند که کرایه کردن هر کدام از آنان با توجه به متراژ، امکانات و همچنین موقعیت مکانی چیزی بین 100 تا 1000 لیر خرج به همراه خواهد داشت. 

به غیر از مکان های اقامتی گفته شده، هتل های استانبول به دلیل کیفیت خدمات و نوع نحوه ارائه آن ها از شهرتی جهانی برخوردار هستند. در استانبول شما می توانید به عنوان نخستین گزینه انتخابی خود مبنی بر اسکان خود و سایر همراهانتان در این شهر، سری به هتل های تک ستاره تا چند ستاره استانبول بزنید و بسته به هزینه ای که در بین هزینه های سفر به استانبول متحمل پرداخت آن خواهید شد، به یک سوئیت یا اتاق مجهز و پر امکانات دست پیدا نمایید. هزینه هر شب اقامت در هتل ها که یکی از هزینه های سفر به استانبول به شمار می آید، بدین شرح است:

-هتل 5 ستاره بین 220 تا 2500 لیر

-هتل 4 ستاره بین 180 تا 1500 لیر

-هتل 3 ستاره بین 140 تا 1000 لیر

-هتل 2 ستاره بین 100 تا 500 لیر

هزینه های مربوط به اقامت در استانبول

هزینه های مربوط به خورد و خوراک

توجه به موضوع خورد و خوراک و همچنین تغذیه مناسب در حین سفر از جمله مواردی است که همیشه به آن توصیه و پرداخته شده است. البته این موضوع در شهری همچون استانبول کاملا رنگ باخته به نظر می رسد چرا که تا چشمتان در این شهر کار کند، می توانید با رستوران ها، فست فودها و همچنین اغذیه فروشی ها بزرگ و کوچک مواجه شوید که تقریبا همه آنان ملزم به رعایت اصول بهداشتی در کار خود هستند.

 تازه به تمام این موارد، بایستی بازار پرطرفدار غذاهای خیابانی استانبول را نیز اضافه نماییم که قطعا اجازه سپری کردن هیچ لحظه گرسنه حالی را به شما گردشگران این شهر نخواهد داد! 

فارغ از این مباحث، هزینه تامین یک وعده غذای مناسب از رستوران های استانبول به سه دسته کلی که شامل رستوران های ارزان با پرداخت چیزی بین 20 تا 35 لیر، رستوران های مناسب و مقرون به صرفه (اقتصادی) با پرداخت مبلغی میان 40 تا 75 لیر و همچنین رستوران های گران و لاکچری با هزینه کردن 120 تا مبالغی بسیار بالاتر از آن تقسیم می شود. 

البته در راهنمای سفر به استانبول از قلم نیفتد که در شهر استانبول فست فودهای بسیاری نیز در حال فعالیت هستند که گل سر سبد آن ها، فست فود زنجیره ای مک دونالد بحساب می آید که می توان با مراجعه به آن و پرداخت چیزی بین 18 تا 25 لیر ترکی به خوشمزه ترین ساندویچ و پیتزاهای این شهر ترک زبان دست پیدا کرد. 

به غیر از رستوران ها و فست فودهای استانبول و همچنین آشپزخانه هتل ها که با اقامت در آن ها می توانید وعده های اصلی و میان وعده های روزانه خود را از آنجا تامین نمایید، این امکان برای شما فراهم شده که اگر بصورت شخصی قصد پخت و پز در استانبول را کرده اید، از تازه ترین متریال های غذایی برای تهیه غذای مورد نظر خود استفاده نمایید. 

حال ما توجه شما را به فهرستی از این قبیل هزینه های سفر به استانبول جلب می نماییم که عبارتند از: شیر یک لیتری 4 لیر، جوجه یک کیلویی تقریبا 21 لیر، آب معدنی 1/5 لیتری 2 لیر، نان 500 گرمی 2 لیر، 12 عدد تخم مرغ 11 لیر و همچنین برنج سفید 9 لیر به ازای هر کیلو می باشد. میوه و سبزیجات نیز با وزن یک کیلوگرمی به قیمت هایی همچون: کاهو 4 لیر، پیاز 5 لیر، سیب زمینی 5 لیر، پرتقال 5 لیر، گوجه فرنگی 7 لیر، موز 11 لیر.


هزینه های مربوط به حمل و نقل

استانبول یکی از مجهزترین شهرهای دنیا به لحاظ برخورداری از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و حتی برون شهری است. 

در استانبول می توان با وسایل نقلیه متعددی همچون اتوبوس ها، تاکسی ها، متروها، ترامواها و همچنین کشتی های تندرو و تاکسی های دریایی به این طرف و آن طرف شهر رفت و از جاذبه های گردشگری متنوع و ممتازی که در اقصی نقاط شهر استانبول استقرار یافته اند، بازدید بعمل آورد. 

براساس راهنمای سفر به استانبول بد نیست بدانید برای استفاده از اتوبوس های استانبول شما بایستی چیزی در حدود 2 تا 3 لیر، برای استفاده از تاکسی های درون شهری چیزی بیش از 7 لیر، برای بهره گیری از مترو و تراموا و همچنین قطارهای کابلی 3 لیر و برای سوار شدن و جا به جایی از طریق کشتی های تندرو نیز چیزی بین 3 تا 7 لیر ترکی را پرداخت نمایید که البته راهی نیز جهت صرفه جویی در این قبیل از هزینه های مسافرت نیز وجود دارد و آن تهیه کردن یک IstanbulKart است. 

استانبول کارت در حقیقت یک کارت اعتباری یا بهتر است بگوییم یک بلیط الکترونیکی بوده که سبب کاهش هزینه های جا به جایی شما در سطح شهر استانبول می شود و شما می توانید 

با در اختیار داشتن آن از تمامی وسایل حمل و نقل عمومی شهر در ازای پرداخت مبالغی کمتر استفاده نمایید. لازم به ذکر است قیمت استانبول کارت فقط و فقط 10 لیر بوده و شما می توانید پس از تهیه آن، میزان اعتبار موجود در آن را با توجه به سطح استفاده خود از ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش دهید و خیالتان نیز کاملا آسوده باشد که این بلیط الکترونیکی یکبار مصرف نبوده و می توانید از آن برای هر چند نفر که دوست دارید، استفاده کرده و در بازه های زمانی گوناگون نیز آن را شارژ نمایید. 

همچنین، براساس راهنمای سفر به استانبول به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما با تهیه کردن یک استانبول کارت، در حقیقت کرایه های 5 لیری خود را تنها با 3 لیر پرداخت خواهید کرد. 

ناگفته نماند که در ترکیه مطابق با قوانین و مقررات وضع شده در حوزه حمل و نقل درون شهری، مسافران کمتر از 6 سال به شرط اشغال نکردن فضای اضافه معاف از پرداخت کرایه هستند و مسافران بزرگتر از 6 سال نیز بایستی کرایه مقرر شده را طبق تعرفه های سازمانی بپردازند. همچنین، براساس راهنمای سفر به استانبول باید بدانید که هزینه یک لیتر بنزین در این کشور توریستی 7 لیر محاسبه می شود.

هزینه های مربوط به سرویس های مکالماتی و اینترنتی

پیش از آنکه در خصوص هزینه های مربوط به سرویس های موبایل در کشور ترکیه صحبت کنیم، شما مسافران عزیزی که قصد انجام سفر به این کشور را کرده اید، باید بدانید که در کل کشور ترکیه تنها 3 اپراتور تلفن همراهِ فعال در حال ارائه خدمات ارتباطی خود به مشتریانشان هستند که این سه عبارتند از: آوا (Avea)، ترکسل (Turkcell) و وودافون (Vodafon). در این بین، اپراتور ترکسل از مابقی شرکت های ارتباطی مشهورتر و باکیفیت تر است. 

تعرفه مکالماتی در ترکیه کاملا بیشتر از هزینه تماس در کشور عزیز ما بوده و بطور مثال می توان گفت هر دقیقه مکالمه با سیمکارت های ترکسل تقریبا چیزی در حدود 0/71 لیر هزینه برای مشترکین به دنبال خواهد داشت. 

پس بهتر است با توجه به هزینه های مکالماتی بالا و همچنین هزینه های مربوط به رومینگ که آن نیز به هیچ عنوان مقرون به صرفه تلقی نمی شود، در طول مدت زمان اقامت خود در شهر استانبول از سیمکارت های مخصوص به این کشور استفاده نمایید و با خیالی آسوده به انجام تماس و استفاده از حجم اینترنتی خود بپردازید. 

اکنون در راهنمای سفر به استانبول توجه شما را به فهرستی از هزینه های مربوط به رومینگ 3 اپراتور مطرح و بزرگ ایران یعنی ایرانسل، رایتل و همراه اول در ازای یک دقیقه استفاده از سرویس های ارتباطی تلفن های همراه جلب می نماییم.

ایرانسل: انجام مکالمه داخلی با ترکسل 3800 تومان و با وودافون و آوا 35000 تومان، انجام مکالمه با ایران از طریق ترکسل 3800 تومان و از طریق وودافون و آوا 35000 تومان، دریافت مکالمه از ترکسل 3800 تومان و از وودافون و آوا 35000 تومان، ارسال پیامک با ترکسل 1500 تومان و با وودافون و آوا 8 هزا تومان و همچنین استفاده از اینترنت با سیمکارت ترکسل نیز به ازای هر مگابایت 1500 تومان است.

رایتل: انجام مکالمه داخلی با ترکسل 2800 تومان با وودافون 4680 تومان و با آوا 12 هزار تومان، انجام مکالمه با ایران از طریق ترکسل 2800 تومان از طریق وودافون 4680 تومان و از طریق آوا 39 هزار تومان، دریافت مکالمه با ترکسل 1600 تومان با وودافون 3500 تومان و با آوا 18 هزار تومان، ارسال پیامک با تراکسل 700 تومان با وودافون 1560 تومان و با آوا 6000 تومان و همچنین استفاده از اینترنت با ترکسل 1221 تومان با وودافون 1465 تومان و با آوا نیز 146484 تومان به ازای هر مگابایت است.

همراه اول: انجام مکالمه داخلی با ترکسل و وودافون و آوا 2500 تومان، مکالمه با ایران از طریق ترکسل و وودافون و آوا 2500 تومان، دریافت مکالمه از ترکسل و وودافون و آوا 2000 تومان و ارسال پیامک با ترکسل و وودافون و آوا 1000 تومان و مصرف اینترنت نیز با هر سه اپراتور در ازای هر مگابایت دیتا تنها 500 تومان برآورد می شود.

از قلم باز نماند که مسافران کشور ترکیه می توانند در صورت تمایل به استفاده از محبوب ترین سرویس ارتباطی ترک ها یعنی اپراتور ترکسل، سیمکارت مورد نظر خود را از ایران خریداری کرده و مقدار اعتبار آن را با خرید شارژهای 15 لیری، 20 لیری، 25 لیری و غیره افزایش دهید. دوستان عزیز براساس راهنمای سفر به استانبول فراموش نکنید که هزینه سیمکارت های ترکیه نیز همچون تمام کشورهای دنیا بسته به حجم بسته های ارتباطی و همچنین حجم دیتاها تعیین می شود.

هزینه های مربوط به جاذبه های گردشگری و اماکن تفریحی

همانطور که متوجه آن شده اید، استانبول یکی از جدی ترین مقصد توریستی نه تنها در ترکیه بلکه در کل دنیا بحساب می آید که سالانه جمعیت بسیاری از گردشگران خود را از اقصی نقاط این هستی بی پایان به آن رسانده و اوقات فراغت خود را در این شهر گردشگر پسند سپری می کنند. در شهر استانبول شما می توانید با انواع مختلفی از جاذبه های گردشگری و مکان های تفریحاتی مواجه شوید که هزینه بازدید و استفاده از تعدادی از آنان به شرح زیر هست:

گشت و گذار آبی با کشتی های کروز در آب های تنگه بسفر با مبلغی بین 120 تا 300 لیر ترکیه، هزینه بازدید از مسجد ایاصوفیه 60 لیر، هزینه بازدید از باسیلیکا سیترن 20 لیر، هزینه ورود به پارک آبی کلاب دلفین با پرداخت مبلغی میان 45 تا 70 لیر، استفاده از حمام های ترکی در استانبول با هزینه ای بین 55 تا 165 یورو، حضور در کاخ توپکاپی و بازدید از بخش موزه ای آن با پرداخت 60 لیر و تماشای سایر بخش های این مجموعه تنها با هزینه 65 لیر، بازدید از آکواریوم استانبول با مبلغ 99 لیر، حضور در پارک آبی آکوامارین با مبلغی میان 45 تا 70 لیر، بازدید از برج گالاتا تنها با 35 لیر، بازدید از آکواریوم سی لایف با مبلغ 80 لیر، حضور در کاخ دولمه باغچه با هزینه ای معادل 60 لیر ترکیه.

هزینه های مربوط به خرید

یکی از مهمترین جذابیت هایی که گردشگران و مسافران شهر استانبول به هیچ وجه ممکن از آن غافل نمی شوند، گشت و کذار میان فروشگاه ها و مراکز خرید این شهر توریستی در کشور ترکیه است. خرید در استانبول با توجه به کیفیت بالای اجناس و همچنین پاین بودن قیمت ها یک موهبت بزرگ محسوب می شود. 

در استانبول بیش از هر چیزی می توان به سراغ خرید لباس و پوشاک رفت. کیفیت انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه در این شهر ترکی بسیار بالا و قیمت های هر کدام از آنان نیز بسیار مقرون به صرفه تلقی می شود. 

به غیر از پوشاک می توان در استانبول با منسوجات دیگری نظیر روبالشی، کیف، لیف، حوله، فرش، سرویس های خواب، زیورآلات، ظروف حکاکی شده و همچنین لوسترهای رنگارنگ مختلفی نیز مواجه شد و هریک از آنان را به عنوان یک سوغاتی فراموش نشدنی از سفر خود به استانبول برای سایر دوستان و آشنایانتان خریداری نمایید. البته چنانچه علاقمند به داشتن قلیان های دکوری و پیپ های زیبا هستید نیز می توانید بهترین های آن ها را در بازارهای شهر استانبول جستجو نمایید. 

ناگفته نماند به جز لباس و منسوجات استانبول، این شهر از صنایع دستی بسیار ارزشمندی نیز برخوردار است که واقعا نمی توان هیچ قیمتی را برای آن ها در نظر گرفت و تنها راه جلوگیری از عدم پرداخت مبالغ بسیار هنگفت برای خرید این قبیل اجناس با ارزش از سوی گردشگران، کمک گرفتن از اهالی شهر استانبول هست. 

به جز این موارد، استانبول دارای خوراکی های بسیار خوشمزه و لذیذی نیز هست که می توانند سوغاتی های فوق العاده ای برای هر یک از شما مسافران این شهر بحساب آیند. از جمله این خوراکی ها می توان به راحت الحلقوم، ادویه جات، باقلوا و همچنین قهوه ترک اشاره نمود. 

دوستان عزیز براساس راهنمای سفر به استانبول توجه داشته باشید همانطور که گفتیم قیمت لباس های برند و غیر برند عرضه شده در بازارهای کل کشور ترکیه و به ویژه استانبول در حدود چیزی بین 10٪ تا 45٪ کمتر از قیمت البسه در شهر تهران است که برای مثال می توان به قیمت پوشاکی همچون یک شلوار جینِ برند با قیمت 207 لیری، یک جفت کفش تمام چرم مردانه با قیمت 312 لیر، یک جفت کفش نایک با مبلغی حدودا 367 لیری و همچنین یک لباس زنانه از برندهای H&M و یا ZARA با قیمتی معادل با 151 لیر اشاره کرد.

خودروی شخصی

برای سفر به استانبول با استفاده از خودروی شخصی در ابتدا می بایست هزینه های بخصوصی را پرداخت نمایید که این مورد از هزینه های سفر به استانبول عبارتند از: اخذ پلاک بین المللی برای تردد در جاده های خارج از مرز ایران با پرداخت مبلغ 360 هزار تومان، دریافت گواهینامه بین المللی با اعتبار یک ساله در ازای پرداخت 119 هزار تومان، گرفتن برچسب های IR و CD به مبلغ 4800 تومان، اخذ کارت مالکیت یا همان دفترچه خودرو با پرداخت 110 هزار تومان، کسب مجوز خروج از کشور یا همان کاپوتاژ با پرداخت چیزی نزدیک به 20 هزار تومان و همچنین بیمه کردن خودرو مطابق با مدت زمان سفر شما که البته هزینه این بیمه نامه ها بر حسب شرکتی که از سوی آن ها وسیله نقلیه خود را بیمه می کنید، کاملا متفاوت است.

قطار

برای رفتن به استانبول ابتدا با قطار می بایست خود را از طریق راه آهن تهران به پایتخت ترکیه یعنی شهر آنکارا برسانید که این پروسه از هزینه تقریبی 45 یورویی برخوردار است. سپس با رسیدن به آنکارا می توانید قطار خود را عوض کرده با پرداخت مبلغی بین 70 تا 98 لیر ترکیه خود را به شهر استانبول برسانید.

اتوبوس

سفر به استانبول با اتوبوس از دو کلانشهر مهم و جذاب کشورمان یعنی تهران و تبریز صورت می پذیرد که این سفر زمینی بصورت کاملا مستقیم و یکسره بوده و هزینه آن نیز بصورت یک طرفه برای مسیر تبریز به استانبول در حدود 330 هزار تومان و برای مسیر تهران به طرف استانبول نیز 300 هزار تومان برآورد شد.

هواپیما

اگر در سفر خود به شهر استانبول گذشت زمان برایتان از اهمیت بسزایی برخوردار است و به سراغ انجام سفر هوایی نیز برای این منظور رفته اید، توصیه می کنیم چنانچه ساکن شهری غیر از تهران هستید، ابتدا خود را به پایتخت ایران رسانده و از آنجا به طرف استانبول با استفاده از هواپیما حرکت کنید تا بدین وسیله در هزینه های سفر به استانبول صرفه جویی قابل توجهی را ایجاد کرده باشید!

ترکیبی

همیشه سفر بصورت ترکیبی که در حقیقت استفاده از انواع و اقسام وسایل نقلیه برای رسیدن به مقصد است، از جذابیت ها و حس ماجراجویانه بیشتری برخوردار است. در سفر به بزرگترین شهر ترکیه یعنی استانبول نیز چنانچه شما گردشگران و مسافران عزیز بخواهید از این روش برای مسافرت خود به این نقطه از کشور ترک ها استفاده نمایید، ما توصیه می کنیم ابتدا خود را با قطار تهران به آنکارا برسانید و از آنجا با استفاده از یک پرواز داخلی، آنکارا را ترک و وارد شهر استانبول شوید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار