gardeshban.ir

معاون وزیر راه و شهرسازی/
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای تمهیداتی در پایانه‌‌های بار سراسر کشور و سالن‌های اعلام بار برای جلوگیری از شیوع کرونا بین راننده‌ها، از تأمین فضا برای استقرار نماینده‌های وزارت بهداشت در پایانه‌های بار خبرداد.
کد خبر: ۲۳۶۰۹
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
عبدالهاشم حسن‌نیا اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای جلوگیری از شیوع کرونا در کشور در سیستم حمل و نقل جاده‌ای تمهیداتی از هفته‌های گذشته در نظر گرفت و اجرا کرد.

‌وی ادامه داد: البته در این حوزه ‌تابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم و دستورالعمل‌های آنها را اجرا می‌کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: اقدامات مختلفی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای برای جلوگیری از شیوع کرونا اجرا شده است که در این باره می‌توان به امکان تمدید غیرحضوری و اینترنتی کارت هوشمند رانندگان ‌‌اشاره کرد؛ در راستای ممانعت از حضور و تجمع رانندگان برای تمدید کارت هوشمند، برنامه‌ریزی شد تا راننده‌ها وارد سایت ‌(www.smartcard.rmto.ir) شوند و کارت هوشمند خود را اینترنتی تمدید کنند.

حسن‌نیا اضافه کرد: همچنین طبق دستور وزیر راه و شهرسازی، پروانه فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل‌ تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده (1399) تمدید شد.

* تمهیدات بهداشتی سازمان راهداری در حوزه حمل و نقل کالا و پایانه‌‌های بار‌

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل کالا و پایانه‌‌های بار تمهیدات مختلفی برای جلوگیری از شیوع کرونا اندیشیده شده است، اضافه کرد: توقف موقت اجرای ثبت اثر انگشت در همه مراحل دریافت بار خصوصا هنگام تبدیل نوبت مجازی و حقیقی و اخذ نوبت در پایانه‌های بار و همچنین کنترل و جلوگیری از حضور افراد متفرقه غیر از رانندگان به سالن‌های اعلام بار از تمهیدات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌، برای پیشگیری ‌از انتقال ویروس کرونا است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: ضدعفونی‌کردن پایانه‌ها و سالن‌های اعلام بار، همچنین محلول‌پاشی و ضدعفونی در محل تجمع رانندگان و درنظر گرفتن محلول‌های ضدعفونی‌کننده در شرکت‌های حمل و نقل و سالن‌های اعلام بار، از این موارد است.

حسن‌نیا اضافه کرد: همچنین قرار دادن بارهای قابل ارائه، خارج از سالن‌های اعلام بار به منظور کاهش تردد در سالن‌ها و اجتماع رانندگان از دیگر اقدامات سازمان حمل و نقل جاده‌ای در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بخش حمل جاده‌ای کالا است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد:‌همچنین برنامه‌ریزی شد بنر و فیلم‌های آموزشی حاوی توصیه‌های بهداشتی و نظافت فردی در محل تجمع رانندگان و مکان‌های مناسب، نصب و پخش شود که این کار با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد.

وی به برگزاری دوره‌های کوتاه آموزشی برای رانندگان ناوگان باری در این زمینه اشاره کرد و گفت: کنترل و نظارت بر رعایت بهداشت توسط شرکت‌های حمل و نقل و راننده‌ها، به دقت از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود.

* تأمین فضای مورد نیاز برای مأموران بهداشت جهت غربالگری افراد

حسن‌نیا با اشاره به اتخاذ تمهیداتی بابت نظافت مکان‌های عمومی در پایانه‌های بار، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فضاهای مورد نیاز برای مأموران بهداشت جهت غربالگری افراد را فراهم کرده است و بدین ترتیب راننده‌ها نیز مورد معاینه قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تلاش شده است جمع‌آوری و انتقال زباله‌های موجود در پایانه‌های بار به سرعت انجام شود تا عاملی برای انتقال ویروس نباشد.

* ‌‌جلوگیری از شیوع ‌کرونا در مجتمع‌های خدماتی-رفاهی‌

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی شد با ‌همکاری انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی مرتبط با حمل و نقل مسافر‌ و بار ‌جاده‌ای و همچنین مالکان و سرمایه‌گذاران مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در جاده‌ها، فعالیت‌هایی جهت کاهش شیوع کرونا  و بهداشتی‌تر شدن این مجتمع‌های بین‌راهی انجام شود.

حسن‌نیا ادامه داد: به همه مجتمع‌های خدماتی-رفاهی فعال بین‌راهی الزام شد سطوح تماس ‌در فضاهای عمومی این مجتمع‌ها به دقت ضدعفونی شود‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین به ‌کارکنان مجتمع‌های خدماتی-رفاهی و کارکنان بخش خدمات، بر رعایت بهداشت، ضدعفونی‌ مکان‌ها و همچنین ضدعفونی و گندزدایی دقیق ‌نمازخانه‌ها، رستوران‌ها و سرویس‌‌های بهداشتی تأکید شده است.

‌وی بیان کرد: همچنین تأکید شده است نماینده ادارات کل بهداشت در استان‌ها، بازدید مستمر ‌از مجتمع‌های خدماتی-رفاهی داشته باشند و بر میزان‌ رعایت  بهداشت در این مجتمع‌های خدماتی-رفاهی نظارت کنند، از سوی دیگر ‌ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان‌ها نیز باید بر عملکرد مجتمع‌‌های خدماتی-رفاهی در سطح استان خود نظارت داشته باشند.

* ضدعفونی و محلول‌پاشی ناوگان مسافری جاده‌ای قبل از آغاز سفر

حسن‌نیا اظهار داشت: همچنین پیش از این نیز در حوزه رعایت موازین بهداشتی در حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای مواردی مطرح شد که در این‌باره می‌توان به ضدعفونی و محلول‌پاشی صندلی و قطعات مشترک عمومی (نظیر دستگیره درب‌ها و دستگیره صندلی) در 12 هزار و 900 دستگاه اتوبوس، 33 هزار دستگاه مینی‌بوس و 41 هزار دستگاه سواری کرایه پیش از انجام سفر با همکاری ناظران وزارت بهداشت اشاره کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در پایانه‌‌های مسافری همکاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مستقر هستند  و غربالگری مسافران پیش از سفر توسط آنها انجام می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار