gardeshban.ir

محله بشیکتاش استانبول به عنوان یکی از قدیمی ترین محله های این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب به معرفی این مکان خواهیم پرداخت. برای تماشای تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با ما همراه شوید.
کد خبر: ۲۵۰۵۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
محله بشیکتاش استانبول یکی از قدیمی ترین مناطق در استانبول است . اگر قصد سفر به استانبول را دارید توصیه می کنیم حتما به این محله سری بزنید و از فضای سنتی محله لذت ببرید. در ادامه هر آنچه که درباره محله بشیکتاش استانبول لازم است بدانید را برایتان شرح می دهیم.

در دوره ی حکمرانی بیزانس نام بشیکتاش دیپلوکیونیون بود . در آن زمان این محله خارج از دیوار شهر به عنوان یک روستای کوچک شناخته می شد و جمعیت کمی داشت. در زمان حکومت عثمانی این محله به یک مکان ایده ال برای پهلوگرفتن قایق ها تبدیل شد و نام آن به بشیکتاش تغییر کرد.

بیشتر مردم خانه های خود را در این محله ساختند و ثروتمندان کاخ ها و شکارگاه های خود را در بشیکتاش بنا کردند. در طول قرن ۱۸، امپراتوری عثمانی ساخته شد و کاخ دولما باغچه که مرکز مدیریت بود در بشیکتاش تاسیس شد، این محله رشد کرد و تبدیل به یک منطقه برجسته شد.

گشت و گذار در بازار محلی بشیکتاش را از دست ندهید

اگر علاقه مند به گردش در بازارهای شلوغ و قدیمی هستید حتما در بازار محلی بشیکتاش قدم بزنید. این بازار در نزدیکی موزه ناوال قرار دارد و می توانید در بازار محلی بشیکتاش انواع لباس، پوشاک، سبزیجات تازه و میوه با قیمت ارزان تهیه کنید .

کلیساها و مساجد بشیکتاش را تماشا کنید

۱۳ کلیسا و ۲۸ مسجد مربوط به قبل از قرن بیستم بوده و تنوع دینی منطقه را نشان می دهند. در آرناووتکوی، کلیسای ارتدوکس یونانی تاکسیارخیس با وجود بسیاری از بلایای طبیعی و بازسازی در طول سالها هنوز به روی عموم باز است. دو مناره، مسجد اورتاکوی در قرن ۱۸ میلادی، معماری احیای باروک را به نمایش می گذارد و یک مکان برجسته ی نمادین است.

بازدید از  موزه نیروی دریایی استانبول در بشیکتاش

موزه نیروی دریایی در سال ۱۹۶۱ تاسیس شد و در زبان ترکی، موزه دنیز نامیده می شود. در این موزه بزرگ ترین اشیا و وسایل مربوط به نیروی دریایی، قایق های جنگی سلطان های عثمانی، نمایشگاه مبارزات و نبرد های دریایی، ماکت های مختلف کشتی، توپ های جنگی، تجهیزات و ابزارآلات دریانوردی نگهداری می شود. همچنین می توانید روزهای دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر به تماشای آثار دریایی و نظامی بپردازید.

آشنایی با محله بشیکتاش استانبول+تصاویر

آشنایی با محله بشیکتاش استانبول+تصاویر

آشنایی با محله بشیکتاش استانبول+تصاویر

آشنایی با محله بشیکتاش استانبول+تصاویر

آشنایی با محله بشیکتاش استانبول+تصاویر

آشنایی با محله بشیکتاش استانبول+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار