gardeshban.ir

شاید اولین چیزی که بعد از شنیدن نام برزیل به ذهن همه خطور می‌کند، ساحل‌های زیبای این کشور مانند کوپاکابانا در ریودوژانیرو باشد. نام اینجا از کاخ سلطنتی کوپاکابانا گرفته شد.
کد خبر: ۲۶۵۳۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
ساحل کوپاکابانا یکی از معروف‌ترین و زیباترین سواحل جهان، واقع در «زونا سو» (Zona Sul) در شهر ریو است. فضای سرزنده و مردم رنگارنگ و سرشار از شادی شاید مهم‌ترین سنبل کوپاکابانا باشد و گردشگران می‌توانند با سوار شدن خط یک مترو و یا اتوبوس‌ها به اینجا برسند. ساحل کوپاکابانا از خیابان «پرینسزا ایزابل» (Princesa Isabel) آغاز و تا نجات غریق شماره ۶ ادامه دارد. فصل شلوغ اینجا از ماه نوامبر تا مارس بوده و معمولاً قیمت‌ها نیز در این فصل بالاتر هستند.

منظره سمت چپ ساحل کوپاکابانا را کوهستان شوگرلوف (Sugar Loaf) و دژ «دوک کاشیاس» (Duque de Caxias) در بر گرفته‌اند که در سال ۱۷۷۹ ساخته شد. در سمت راست نیز دژ کوپاکابانا را خواهید دید که متعلق به سال ۱۹۱۴ میلادی است. 

در این مجموعه می‌توانید موزه تاریخی ارتش را تماشا کنید. ساحل کوپاکابانا ۴ کیلومتر طول دارد و از ایستگاه دوم تا ایستگاه ششم به سمت شرق می‌رود. می‌توانید در یکی از کافه‌های متعدد ساحل توقفی کرده و از نوشیدنی‌های دلپذیر و غذاهای خوشمزه امتحان کنید؛ ما پیشنهاد می‌کنیم شیرنارگیل‌های تازه را سفارش دهید تا تشنگیتان رفع شود. 

با قدم زدن در طول ساحل با مجسمه‌های شنی باورنکردنی و زیبایی روبه‌رو خواهید شد. با توجه به حضور تعداد کثیر فروشندگان به راحتی با گردشی در ساحل می‌توانید سوغاتی‌های به یاد ماندنی و زیبایی تهیه کنید.

ورزش‌ های ساحلی کوپاکابانا

مردم منطقه از ورزش‌های ساحلی لذت بسیاری می‌برند؛ به همین علت دولت اقدام به ایجاد تسهیلات ورزشی متعددی در طول ساحل کرده است. تورهای والیبال در نقاط مختلف به چشم می‌خورند و زمین‌هایی برای بازی فوتبال نیز وجود دارد. علاوه بر این، چون اهالی منطقه به خوش اندام بودن خود اهمیت زیادی می‌دهند وسایل بدنسازی نیز در چندین قسمت ساحل نصب شده است. با توجه به حیاتی بودن حضور نجات غریق آن هم برای ساحلی با این شهرت، شما از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به طور منظم نجات غریق‌هایی را در طول ساحل خواهید دید.

حوالی ساحل کوپاکابانا

پروژه گردشگاه ساحلی در سال ۱۹۷۰ به پایان رسید. این ساحل که توسط «روبرتو بورله مارکس» (Roberto Burle Marx) طراحی شده، در قسمت‌ عقبی طرحی از موج‌های سیاه و سفید دارد که مسیری محبوب در میان دوچرخه سواران، اسکیت بازان و افراد علاقه‌مند به پیاده‌روی است. در خیابان روبه‌روی ساحل هتل‌های لوکسی مانند هتل پنج ستاره «کاخ کوپاکابانا» (Copacabana Palace)، «جی دابلیو ماریوت» (JW Marriott)، «سوفیتل» (Sofitel) و هتل ارزان‌تر «لاله» (Tulip Inn) قرار دارند. رستوران‌های فوق‌العاده برزیلی متعددی را نیز می‌توانید در منطقه پیدا کنید. امتحان کردن غذاهای معروف برزیلی را در طی سفرتان فراموش نکنید!

ساحل کوپاکابانا، گردشگاهی بی‌نظیر در ریو/عکس

ساحل کوپاکابانا، گردشگاهی بی‌نظیر در ریو/عکس

ساحل کوپاکابانا، گردشگاهی بی‌نظیر در ریو/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار