gardeshban.ir

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی جزئیات نحوه اجرای برند شهر گردشگر و مولفه های لازم برای ارزیابی این شهر‌ها را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۹۰۸۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹-1399 April 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:طرح و اجرای برند شهر گردشگر به معنای ارزیابی شهر‌های مختلف کشور از نظر میزان آمادگی برای جذب و پذیرش گردشگر است البته هم اکنون شیوع ویروس کرونا سفر را محدود کرده است، اما موضوع سفر پس از مهار ویروس کرونا ادامه خواهد داشت و در آن زمان میزان آمادگی شهر‌ها از نظر وجود زیرساخت‌های گردشگری بسیار مهم خواهد بود.موضوع شهر گردشگر از مدت‌ها قبل مطرح شد و هم اکنون حسب منویات و تاکیدات مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این طرح به مرحله اجرا رسیده است تا با ارزیابی تخصصی و رتبه بندی برند‌های گردشگری شهری نوعی رقابت پذیری گردشگری با هدف شناسایی و تنوع سازی محصولات گردشگری و رسیدن به برتری رقابتی در منطقه و جهان، شکل بگیرد البته این رقابت پیش از این نیز وجود داشت.

او افزود:در همین راستا مجری طرح برند شهر گردشگر انتخاب شده است و شهر‌های کشور براساس اولویت هایی مانند وجود ظرفیت در جذب گردشگر، موفقیت در جلب رضایت گردشگران، مهمانپذیری، مدیریت تعاملات، خدمات و امکانات موجود و .. به ۵دسته یا رتبه مختلف تقسیم می‌شوند. این رتبه‌ها با نام‌های شهر مستعد حوزه گردشگری، شهر متعهد حوزه گردشگری، شهر گردشگرپذیر، شهر مقصد گردشگری و شهر دوستدار گردشگری شناخته شده اند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی بیان کرد:ارزیابی شهر‌های کشور در قالب طرح شهر گردشگر به ما کمک می‌کند که نقاط ضعف و قوت شهر‌ها در خصوص جذب گردشگر را شناسایی کرده و با اعلام آن‌ها به مسئولان مربوطه، توان شهر‌ها را در جذب گردشگر افزایش بدهیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار