gardeshban.ir

سرای قیصریه بازار نسبتا بزرگی است كه از شرق به غرب در شمال مسجد النبی گسترده شده و دارای چهار در است .
کد خبر: ۳۶۹۳۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
سرای قیصریه بازار نسبتا بزرگی است كه از شرق به غرب در شمال مسجد النبی گسترده شده و دارای چهار در است . 

درِ شرقی به سرای وزير و درِ غربی به چهار سوقی باز می شود. دو تيمچه دو طبقه سرپوشيده و سرباز در شمال و جنوب قيصريه قرار دارند كه به وسيله دو در با قيصريه مرتبط می شوند . 

طاق های آجری رفيع كه ازاستحكام و استواری بنا خبر می دهند در امتداد يكديگر تكرار شده و مجموعه زيبايی را شكل داده اند. اين بازار از آثار شاخص دوره صفوی در قزوين است.

سرای قیصریه (بازار و مرکز خرید) در محله بازار قزوین و خیابان امام خمینی واقع شده است. این مجتمع یکی از یازده بازار و مرکز خرید در محله بازار قزوین می‌باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند سرای نگار السلطنه، کاخ چهل ستون قزوین و پاساژ مرکزی و همچنین کافه نگار السلطنه، مسجد آقا سید علی، گالری کابان، گامرون کرفت قزوین و پارکینگ زعفرانی قرار گرفته است.

بازار قیصریه قزوین با معمار خاص خودش و تاقهای آجری و ارتفاع زیاد، یک از قشنگترین قسمت‌های بازار قزوین است که دارای چهار در ورودی بوده و به همان سبک قدیم مرمت شده است . 

این بازار با چهار دروازه خودش به تیمچه سرباز، تیمچه سرپوشیده، سرای وزیر و چهارسوق کوچک متصل است. در حال حاضر بیشتر در حجره‌های قیصریه صنایع دستی قزوین به فروش میرسه ضمنا یکی از کافه‌های زیبا و خوب قزوین هم در همین قیصریه قرار دارد.


معرفی سرای قیصریه؛ بازار معروف قزوین+عکس

معرفی سرای قیصریه؛ بازار معروف قزوین+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار