gardeshban.ir

مکزیک مملو از آثار باستانی و فرهنگی غنی و باورنکردنی‌ست که یکی از چشمگیرترین سازه‌ها، هرم خورشید است و این هرم شگفتی‌های مختلفی را در خود جا داداه است.
کد خبر: ۳۷۰۱۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
ساخت سازه هرم خورشید در مکزیک حدود 100 سال به طول انجامید و باستان‌شناسان به طور مداوم در حال مطالعه و کشف آثار جدید در این هرم شگفت‌انگیز هستند. حال این مطالعات و بررسی‌های مدام منجر به کشف یک ماسک سبز 2 هزار ساله شده که توجه بسیاری از باستان‌شناسان جهان و فعالان این حوزه را به سوی خود جلب کرده است.

باستان‌شناسان با استفاده از تونلی به طول 380 فوت که در دهه 1930 آن را حفر کردند، به بررسی و مطالعات بیشتر از این میراث فرهنگی جهان می‌پردازند. پس از حفر این تونل، در انتها آن به یک انبار نادر از گنجینه‌های هرم خورشید دست پیدا کردند که بسیار جالب و دیدنی است.
 
عکس/ کشف ماسک 2 هزار ساله در هرم باستانی مکزیک

گنجینه‌های این انبار شامل خرده‌های سفالی، استخوان‌های حیوانات، تکه‌های ابسیدین، ​​سه پیکره مجسمه انسان و یک ماسک مارپیچ خیره‌کننده می‌شود. این ماسک سبز هم به این دلیل بسیار جالب و شگفت‌آور است که در زمان خود، تنها ماسکی بود که در زمینه برگزاری آیین‌های مذهبی مورد استفاده قرار می‌گرفت و حال با گذشت 2 هزار سال، هنوز بافت اصلی آن حفظ سده و آسیب جدی ندیده است.

هرم خورشید دارای اتاق‌ها و فضاهای مختلفی است که باستان‌شناسان معتقدند گنجینه‌های جذاب‌تر و خارق‌العاده‌ای در این فضاها نهفته هستند که می‌توان با تحقیقات بیشتر آن‌ها را کشف کرده و به حفظ و نگهداری صحیح از این میراث غنی جهانی پرداخت.
 

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار