gardeshban.ir

تصاویر هوایی ضبط شده یک خلبان از ایران که به حدود صد سال پیش بازمیگردد در قالب یک مستند در جشنواره جهانی فیلم فجر به روی پرده می رود.
کد خبر: ۴۰۶۹۱
تاریخ انتشار : شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰-1400 March 08
گردشبان (gardeshban.ir) :

مستند «سفر هوایی من به ایران» ساخته «والتر میتل هولتسر» خلبان، عکاس و ماجراجوی سوئیسی است که در جریان سفر هوایی او از زوریخ به ایران در سال ۱۹۲۴ میلادی و به سفارش شرکت آلمانی یونکرس، سازنده هواپیما و وسایل نقلیه، فیلمبرداری شده است. 

«میتل هولتسر» در تاریخ ۱۸ دسامبر ۱۹۲۴ اولین سفر بلند و بین قاره ای خود را از مبدا زوریخ در کشور سوئیس به مقصد بوشهر و  خلیج فارس آغاز کرد و این پرواز طولانی که با هواپیمای مدل A۲۰ شرکت هوایپماسازی یونکرس آلمان و با موتور ۲۵۰ اسب بخاری شرکت «BMW» انجام شد در مجموع با ۷۱ ساعت پرواز و طی مسافت ۱۱ هزار کیلومتر همراه بود.

 تصویری هوایی از تهران ۱۹۲۵-۱۹۲۴

این مستند ۶۰ دقیقه ای پیش از این در جریان شصت و یکمین جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو در کشور سوئیس که در سال ۲۰۰۸ برگزار شد نیز به نمایش گذاشته شده بود. 

«میتل هولتسر» که اولین خلبانی است که شمال تا جنوب آفریقا را نیز در سال 1930 پرواز کرده، نویسنده تعداد زیادی کتاب درباره عکس های هوایی خود نیز هست و در سال ۱۹۲۶ میلادی مجموعه تصاویر خود از سفر به ایران را نیز قالب یک کتاب منتشر کرد. او در سال ۱۹۳۷ و در جریان یک صعود ماجراجویانه در اتریش در سن ۴۳ سالگی درگذشت. 

مجموعه ای از ۱۸ هزار و ۵۰۰ عکس هوایی به جای مانده از «والتر میتل هولتسر» که یکی از پیشگامان عکاس هوایی در تاریخ محسوب می شود، هم اکنون در کتابخانه اصلی موسسه فناوری فدرال سوئیس در شهر زوریخ نگهداری می شود. 

 مستند «سفر هوایی من به ایران»در بخش آثا کلاسیک و بازسازی شده سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، شنبه (۸ خرداد) اولین نمایش خود را  در پردیس سینمایی چارسو تجربه خواهد کرد. 

 تصویر هوایی از اصفهان-۱۹۲۵
 بوشهر از فاصله ۲۰۰ متری- ۱۹۲۵
 والتر میتل هولستر

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار