gardeshban.ir

تنگ گولم بدون شک یکی از زیباترین جاهای دیدنی کرمانشاه را دارد. آرامش و حال و هوایی خاصی به بازدیدکنندگان انتقال می دهد.
کد خبر: ۴۴۳۳۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
گاهی برخی از زیبایی های طبیعت همچون بوم نقاشی بی نقصی هستند که تصور می شود تنها در دنیای تخیلات و تصورات می توان آن ها را لمس کرد. 

در بهترین حالت ممکن است چنین زیبایی هایی را آن قدر دور از دسترس بدانیم که راه دیدن این زیبایی ها را به بلیط هواپیما خارجی یا نهایتا به خطه های شمالی منتهی کنیم اما بیش تر شهرهای کشورمان از چنین طبیعت زیبایی بی نصیب نمانده اند و تا به حال شگفتی های زیادی از خود به نمایش گذاشته اند که هنوز بخش بزرگی از آن ها ناشناخته مانده است. 

تنگ گولم نیز یکی از همین جاذبه های کم تر شناخته شده است که منظره خیره کننده ای دارد.

چرا بازدید از تنگ گولم کرمانشاه پیشنهاد می شود؟

تنگ گولم بدون شک یکی از زیباترین جاهای دیدنی کرمانشاه را دارد.

آرامش و حال و هوایی خاصی به بازدیدکنندگان انتقال می دهد.

طراوت و شادابی تنگ گولم سوژه عکاسی گردشگران است.

در برخی از ماه های سال شبیه بهشت می شود.

تنگ گولم کجاست؟

شهرستان گیلانغرب در فصل بهار چهره مبحوت کننده ای به خود می گیرد و چشم هر بازدیدکننده ای محو طبیعتش می شود. برخی روستاهای این شهرستان جزو بکرترین نقاط کشور به حساب می آیند و تا دلتان بخواهد طبیعت زیبا و چشم نواز دارند. 

هر چه از بافت شهری گیلانغرب دور شوید با مناظر زیبایی از طبیعت روبرو می شوید و تنگ گولم هم چندان دور و غیرقابل دسترس نیست؛ یعنی کافیست ۱۵ کیلومتر به سمت غرب گیلانغرب رانندگی کنید تا به ابتدای دهستان ویژنان و طبیعت بکر و دست نخورده تنگ گولم برسید.

در تنگ گولم گیلانغرب از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟

این تنگ متشکل از آبشار و آبگیری زیباست که زمین صخره مانندی کنارش قد علم کرده و این اثر خارق العاده، کار رودخانه ای فصلی است که در فصل های بارانی مسیر خود را از میان زمین های ناهموار باز کرده و چنین منظره ای خلق کرده است؛ اثری از رودخانه کنگاوش که از قسمت میانی و غربی دشت ویژنان به تنگ گولم سرازیر می شود و آبشار تنگ گولم هم تقریبا همان ابتدای شروع این رودخانه است.

اینجا می توان ساعت ها به تماشای طبیعت نشست، البته به شرطی که زمان و فصل خوبی را برای بازدیدتان انتخاب کرده باشید؛ درست زمانی که طبیعت لباس سرسبزی به تن کرده باشد و در این صورت واقعا تکه ای از بهشت را لمس خواهید کرد. چه به عکاسی علاقه داشته باشید و چه نه، بدون دوربین به دیدن تنگ گولم نروید، اینجا را باید در خاطرات خود ماندگار کنید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از تنگ گولم کرمانشاه چه قدر است؟

با اینکه این منطقه قابلیت تبدیل شدن به منطقه گردشگری را دارد ولی هنوز تسهیلات رفاهی به آن اضافه نشده و همین بکر و دست نخورده بودن آن نویدی برای یک بازدید کاملا رایگان است که بازید از آن، به غیر از هزینه های رفت و آمد و غذا، هیچ هزینه ای دیگری در بر نخواهد داشت.

فصل مناسب برای بازدید از تنگ گولم کرمانشاه چه زمانی است؟

همانطور که گفته شد، رودخانه کنگاوش، رودخانه ای فصلی است که تنها در ماه های بارانی پر آب می شود و به طبع صحنه زیباتری را به نمایش می گذارد؛ برای همین اوایل بهار بهترین زمان برای دیدن تنگ گولم به حساب می آید و در ایام نوروز تا اوایل اردیبهشت سرسبزی این منطقه به اوج زیبایی خود می رسد. البته می توانید بلیط هواپیما کرمانشاه را برای ماه های اول پاییز نیز رزرو کنید و از دیدن جلوه دیگری از تنگ گولم لذت ببرید.‌

چگونه به تنگ گولم گیلان غرب برویم؟

فاصله گیلانغرب تا کرمانشاه حدود ۱۶۰ کیلومتر است که می توان این مسیر را ۲ ساعته طی کرد. از گیلانغرب تا ابتدای دهستان ویژنان نیز ۱۵ کیلومتر راه است که می توانید از از افراد محلی بخواهید تا راه را به شما نشان دهند. البته معمولا از طریق کیلومتر ۴ جاده ارتباطی گیلانغرب- سومار و جاده ای فرعی به این تنگ می روند.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

اصلا نگران بقیه روزهای سفرتان به گیلانغرب نباشید، این شهرستان به خاطر اقلیم خاصش از جاذبه های طبیعی بی شماری برخوردار است. از دره های سرسبز و تفرجگاه های جنگلی بگیرید تا آبشارها و باغ های زیبایی که دیدنشان شما را به وجد می آورند. گیلانغرب تاریخی غنی هم دارد که جاذبه های تاریخی‌اش بخشی از آن را به نمایش گذاشته اند.

چه هتل هایی در نزدیکی تنگ گولم گیلانغرب برای اقامت وجود دارند؟

هتل هاشمی

اقامتگاه بومگردی گیلانغرب

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به تنگ گولم گیلانغرب هستند؟

رستوران طاها
رستوران اردشیری
رستوران گیلان گیییو
رستوران فست فود چیلی
ساندویچی گل سرخ


تنگ گولم؛ طبیعت حیرت انگیز و زیبای کرمانشاه + تصاویر

تنگ گولم؛ طبیعت حیرت انگیز و زیبای کرمانشاه + تصاویر

تنگ گولم؛ طبیعت حیرت انگیز و زیبای کرمانشاه + تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار