gardeshban.ir

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کرونا تاکنون ۶۷ میلیارد تومان به حوزه گردشگری استان خسارت وارد کرده است، گفت: یک هزار و ۱۳۰ شغل حوزه گردشگری هم از بین رفت که به مرور این آمار بیکاری به نصف کاهش یافته است.
کد خبر: ۴۷۲۱۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰-1400 August 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
«جبار گوهری»شروع واکسیناسیون و عادی شدن شرایط را موجب رونق گردشگری و احیا شغل‌های از بین رفته دانست و افزود: در این زمان ۱۹ میلیارد تومان درخواست تسهیلات در حوزه گردشگری به ثبت رسید که ۹ میلیارد تومان آن پرداخت شد و مابقی در شعب بانک معطل مانده است.

وی با اشاره به اینکه کرونا بیشترین خسارت را به حوزه گردشگری وارد کرد و فعالیت‌ بخش‌های مختلف را به پنج درصد قبل از کرونا کاهش داد، گفت: بسیاری از هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی به طور کامل تعطیل شد و بسیاری از آنها هم نیروهای خود را تعدیل کردند و آسیب‌های جدی دیدند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ثبت جهانی اورامانات را نقطه عطفی در رونق گردشگری استان دانست و اظهار داشت: همه بخش‌های استان باید درگیر این موضوع باشند تا بتوانیم علاوه بر حفاظت و صیانت از این میراث گرانبها، با برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی رونق گردشگری پایدار را در منطقه ایجاد کنیم.

گوهری از تعیین دبیرخانه متمرکز اورامانات و شورای سیاست‌گذاری برای این منظر خبر داد و گفت: برای ارتقا سطح معیشت مردم و تاثیرگذاری برندسازی این ثبت جهانی، یک مشاور اقتصادی در کنار دبیرخانه اضافه کردیم تا مسایل مربوطه مانند استعلامات دستگاه‌های اجرایی و مخاطرات زیست محیطی را به صورت علمی و تخصصی بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

وی توسعه پایدار منطقه را در گرو خرید علم دانست و گفت: یک مشاور بین‌المللی هم به مجموعه اضافه می‌کنیم که وزارت‌خانه این مشاور را انتخاب می‌کند و اکنون نیز در شرف عقد قرارداد هستند.

گوهری ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه مردم مدت زیادی است خانه‌نشین بوده‌اند و از نظر روحی به مسافرت نیاز دارند و اینکه واکسیناسیون در ایران و جهان در حال تکمیل است، با حجم بالای گردشگران خارجی و داخلی مواجه شویم.

به گزارش ایرنا؛ منظر فرهنگی هورامان» در چهل‌ و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو (سه‌شنبه پنجم مرداد ۱۴۰۰ برابر با ۲۷ جولای ۲۰۲۱) در شهر فوجوی چین، با تصویب اعضای کمیته، به‌ عنوان بیست و ششمین میراث ملموس کشورمان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

منطقه هورامان با دارا بودن معماری پلکانی، آب و هوای مطبوع، آداب و رسوم سنتی، پوشش خاص، صنایع دستی و غذاهای محلی خود منحصربفرد است. این منطقه استان‌های کردستان، کرمانشاه و بخشی از اقلیم کردستان عراق را در برمی‌گیرد که در کردستان، بخش‌هایی از شهرستان سنندج، کامیاران و سروآباد و در کرمانشاه، شهرستان جوانرود، پاوه، روانسر و ثلاث باباجانی را شامل می‌شود.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته هورامان بیش از ۷۰۰ روستا را در این ۲ استان غربی ایران شامل می‌شود و شواهد باستان شناسی بدست آمده نشان می‌دهد که قدمت هورامان به دوران پارینه سنگی میانی و به حدود ۴۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده و ۹۱۵ اثر تاریخی ثبت شده شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی بوده که ۹۱۵ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل ۷۷۸ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۵ مورد میراث طبیعی، ۹۳ مورد میراث معنوی و ۲۹ مورد میراث منقول است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار