gardeshban.ir

برای تهیه دیپ بادمجان ترکی خوشمزه ابتدای کار بادمجان، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را تمیز می شوییم، سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.
کد خبر: ۴۹۶۰۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰-1400 October 19
گردشبان (gardeshban.ir) :


مواد لازم دیپ بادمجان

بادمجان قلمی۴ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
فلفل دلمه‌ای قرمز۲ عدد
پیاز کوچک۱ عدد
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق سوپخوری
آب‌ لیمو ترش تازه۳ تا ۴ قاشق سوپخوری
روغن مایع۲ تا ۳ قاشق سوپخوری
فلفل قرمز، نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه دیپ بادمجان ترکی 

مرحله اول

برای تهیه دیپ بادمجان ترکی خوشمزه ابتدای کار بادمجان، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را تمیز می شوییم، سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله دوم

حالا درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس بادمجان را از وسط برش می زنیم و به طوری که پوست آن سمت حرارت فر باشد درون سینی قرار می دهیم، سپس گوجه فرنگی را به همین شکل به ۲ قسمت تقسیم می کنیم.
 
مرحله سوم

در این مرحله گوجه فرنگی را به شکلی که پوست آن رو به حرارت فر باشد همانند بادمجان درون سینی فر می چینیم. در ادامه فلفل دلمه ای را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم، سپس همانند بادمجان ها و گوجه فرنگی ها درون سینی فر می چینیم.
 
مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم سبزیجات به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه درون فر بمانند تا بپزند و نرم شود. در صورت نبودن فر می توانیم سبزیجات را به صورت کبابی روی حرارت قرار بدهیم تا بپزند و نرم شوند، سپس پوست آن ها بسوزد.
 
مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که سبزیجات پخته شدند آن ها را از فر خارج می کنیم، سپس درون یک ظرف قرار می دهیم و درب آن را می بندیم، سپس اجازه می دهیم درون ظرف بمانند تا عرق کنند و پوست آن ها به راحتی جدا شود.
  
مرحله ششم

حالا پس از گذشت ۲۰ دقیقه سبزیجات را از ظرف خارج می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شوند و پوست آن ها را جدا می کنیم، سپس روی تخته گوشت قرار می دهیم، به صورت ریز خرد می کنیم.

 مرحله هفتم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم.

 مرحله هشتم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز رنده می دهیم و به تابه اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.
 
مرحله نهم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را درون تابه می ریزیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ آن باز شود. در ادامه بادمجان، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را درون تابه می ریزیم.

 مرحله دهم

حالا مقداری کمی آب و آب لیمو ترش تازه به خوراک بادمجان اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز می ریزیم و مجددا مخلوط می کنیم. در ادامه درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم آب آن تبخیر شود.
  
مرحله یازدهم

در نهایت زمانی که آب دیپ بادمجان کاملا کشیده شد حرارت را خاموش می کنیم، سپس اجازه می دهیم کمی خنک شود. در ادامه دیپ را به صورت سرد یا نیمه گرم همراه با نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار