gardeshban.ir

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: مرحله جدید مرمت و سامان‌دهی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان آغاز شد.
کد خبر: ۵۰۰۳۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰-1400 October 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
حمیدرضا دوست‌محمدی 29 دی‌ماه 1400 با اعلام این خبر افزود: مرمت و سامان‌دهی این کاروانسرای تاریخی با برچیدن بخش‌های فرسوده آجری روی دیوار، تمیز کردن بدنه آجری و زدودن لایه‌های رنگی، دوده و چربی از روی سطوح سنگی و آجری آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: خارج کردن بندهای فرسوده گچی و پاک کردن درزهای روی دیوار یا سطوح عمودی، بندکشی دیوارها، آجرکاری و مرمت نمای آجری آسیب‌دیده، نما چینی با آجر سنتی و ... در این مرحله از مرمت انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز پنجشنبه 13 آبان ماه 1400 در بازدید از کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان، دستور تخریب دیوار مانع و مزاحم رؤیت کاروانسرای تاریخی این شهر را صادر کرد و در فاصله کمتر از یک روز از دستور مهندس ضرغامی، کار مرمت و سامان‌دهی این کاروانسرا آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان یادآوری کرد: کاروانسرای تاریخی شهر سمنان به‌عنوان یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه‌عباس صفوی است که در مرکز شهر سمنان واقع شده و دارای ۴۰۰ سال قدمت است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار