gardeshban.ir

روستای پرچکوه در استان قزوین، رودبار شهرستان و بخش رازمیان واقع شده است.
کد خبر: ۵۰۴۰۲
تاریخ انتشار : جمعه ۰۸ بهمن ۱۴۰۰-1400 November 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
روستای پرچکوه در استان قزوین، رودبار شهرستان و بخش رازمیان واقع شده است. این روستا با روستاهای فشک ،تلاتر، روح آباد و آکوجان همجوار است. محصول عمده این روستا فندق و زغال اخته است.

مردم این روستا کشاورز ودامدار می باشند.این روستا جاذبه طبیعی زیبای دارد . از جمله کوه ییلاق که در بالای این روستا قرار دارد و چشمه خارود .چشمه خارود علاوه بر اینکه آب این روستا را تامین می کند سرچشمه اصلی چشمه سارهای زیبای خارود از این روستا می‌باشد که در نهایت به رودخانه شاهرود سرازیر می‌شود. دارای آب و هوای سرد و کوهستانی می باشد . آب روستاهای همجوار را هم تامین می کند.

سر چشمه اصلی خارود ” چشمه مادر” طبق اسناد قدیمی و ثبتی در ملک روستای رشکین واقع است و در همجواری با روستای پرچکو قرار دارد . آب این روستا طبق سهم نامه قدیمی مابین روستاهای رشکین ، پرچکو ، تلاتر و فشک تقسیم می‌شود و از آب باقی‌مانده پایین دست روستاهای روح اباد و پررود نیز مشمول لطف این چشمه پر برکت می‌شوند. در فصل‌ها بهار چشمه‌های فصلی دیگری از ملک روستای پرچکو به چشمه اصلی جاری می‌شود که تصویر بی بدیل از زیبایی طبیعت است.



امامزاداه کنعان بن سلیمان بن علی بن حسین بن زین العابدین که مزار مطهر این امامزاده در روستای پررود قرار دارد.

این روستا در دهستان رودبار شهرستان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۰ نفر (۸۰خانوار) بوده‌است. مردم این روستا را تات‌ها تشکیل می‌دهند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار