gardeshban.ir

نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد خنجرهای عصر برنز که در قبرها کشف شده‌اند نقش کاربردی در زندگی افراد داشته‌اند.
کد خبر: ۵۳۳۶۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
کاربرد خنجرهای عصر برنز مشخص شد


نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد، خنجرهایی که مدت‌ها گمان می‌رفت به عنوان اشیاء تشریفاتی در قبر جنگجویان قرار داده شده بودند، در حقیقت در اوایل قرن چهارم پیش از میلاد به عنوان ابزاری برای تکه تکه کردن گوشت شکار مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

تاکنون خنجرهای مسی متعددی در کنار سایر سلاح‌ها در قبرهای جنگجویان عصر برنز اروپا کشف شده است و باستان‌شناسان پیش از این معتقد بودند این خنجرها به عنوان اشیائی برای نمایش طبقه اجتماعی  و هویت افراد ساخته می‌شدند و چندان کاربردی نبودند چراکه سلاحی که با آلیاژ مس ساخته شود سلاح فلزی مستحکمی محسوب نمی‌شود.

اما دانشمندان با استفاده از یک روش جدید ۱۰ خنجر را که در سال ۲۰۱۷ در نقطه‌ای از ایتالیا کشف شده بودند مورد بررسی قرار دادند و شواهدی را به دست آوردند که نشان می‌داد این ابزار بیشتر جنبه کاربردی داشته‌اند.

این تحقیق توسط محققان دانشگاه نیوکاسل و با هدف مشخص کردن کاربرد دقیق این خنجرها انجام شده است.

تحقیقات اخیر بقایای حیوانات بر روی این خنجرهای تاریخی را مشخص کرد که براساس آن می‌توان نتیجه گرفت این سلاح‌ها فقط به عنوان نماد هویت و جایگاه معرفی مورد استفاده قرار نمی‌گرفته و به عنوان ابزاری برای تکه تکه کردن گوشت شکار و سلاحی در میدان نبرد کاربرد داشته‌اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار