gardeshban.ir

ابتدا روغن جامد را با پودر قند الک شده داخل غذاساز بریزید و با دور تند، حدود 3 دقیقه بزنید تا کاملا مخلوط و کرم مانند شود.
کد خبر: ۵۷۶۰۳
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 27
گردشبان (gardeshban.ir) :



مواد لازم برای 40 عدد

 آرد نخود: 125 گرم
  آرد برنج: 125 گرم
  آرد گندم: 250 گرم
  روغن جامد یا روغن قنادی: 225 گرم
  پودر قند: 175 گرم
  پودر هل:نصف قاشق چای خوری
  تخم خرفه یا پودر پسته: برای تزیین

   طرز تهیه :

1-ابتدا روغن جامد را با پودر قند الک شده داخل غذاساز بریزید و با دور تند، حدود 3 دقیقه بزنید تا کاملا مخلوط و کرم مانند شود. (از همزن برقی هم می‌توانید استفاده کنید، اما غذاساز راحت تر است، چون در ابتدای کار ممکن است پودر قند به بیرون بپاشد).

2-آرد برنج، آرد نخود و آرد گندم را الک و با هم مخلوط کنید. پودر هل را اضافه کنید، سپس آردها را که خوب مخلوط و الک کرده اید با قاشق به مخلوط روغن و پودر قند اضافه کنید.

3-وقتی بیش از نیمی از آرد را اضافه کردید دیگر از غذاساز یا همزن استفاده نکنید. به اضافه کردن تدریجی آرد ادامه دهید و با دست مواد را ورز دهید تا خمیری لطیف به دست بیاید.

4-خمیر شیرینی کرکی را داخل کیسه بریزید و چهار ساعت استراحت دهید.اکنون  از خمیر گلوله هایی به  اندازه فندق بردارید، خوب گرد کنید و روی شیرینی را به وسیله سر ماسوره گرد یا  با کاتر گرد کوچک شکل دار کنید.

5-معمولا طرح زدن روی شیرینی کرکی به این صورت است که چند بار دایره را روی شیرینی می زنند به طوری که دایره ها همدیگر را قطع کنند و هر دایره از وسط دایره قبلی بگذرد. به این مرحله در شیرینی پزی به اصطلاح پر زدن می گویند.

6-شیرینی ها را روی سینی فر پوشانده شده با کاغذ روغنی بچینید. اکنون تخم خرفه یا پودر پسته را روی شیرینی کرکی بپاشید و آن را به دلخواه تزیین کنید. سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای 175 درجه به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید و بپزید. بعد از پخت صبر کنید شیرینی کرکی کاملا خنک شود، سپس آن را از کاغذ روغنی جدا و به ظرف در دار منتقل کنید
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار