gardeshban.ir

کاخ تمیشان (Tamishan) که در ۵ کیلومترى شرق شهر نور در استان مازندران واقع شده؛ در دوران سلطنت پهلوى به دستور اشرف خواهر محمدرضاشاه بنا گردیده است.
کد خبر: ۵۷۸۰۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲-1402 January 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
کاخ تمیشان (Tamishan) که در ۵ کیلومترى شرق شهر نور در استان مازندران واقع شده؛ در دوران سلطنت پهلوى به دستور اشرف خواهر محمدرضاشاه بنا گردیده است. ساختمان این بنا از نظر طراحى و تزئینات، زیبایى خاصى دارد و با سایر ارزش‌هاى هنرى و معمارى آن برابرى مى‌‌کند و در فاصله بسیار کوتاه از ساحل دریای خزر قرار گرفته است.

کاخ تمیشان - Photo: Reza Asvad


کاخ تمیشان داراى یک اتاق پذیرایى زیبا و مجلل، اتاق خواب یا استراحت‌گاه، حمام و آشپزخانه ای ست که با مدرن ‌ترین دکور وسایل آشپزى تجهیز شده است. محوطه کاخ بسیار بزرگ و داراى استخر، اصطبل و محل اقامت نگهبانان است. روبروى آن بناى زیبا و بزرگ دیگرى وجود دارد که در کنار ساحل دریاى خزر ساخته شده و به عنوان پلاژ اختصاصى مورد استفاده قرار مى‌گرفته است.

کاخ تمیشان - Photo: Reza Asvad


بنای فعلی این کاخ در اختیار دانشکده منابع طبیعی و دریایی نور می باشد و به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی و مهم این منطقه شناخته می شود. این کاخ در دوره های مختلف مورد بازسازی واقع شده و از مدرن ترین و لوکس ترین متریال ها و دکوراسیون داخلی برخوردار می باشد.

آدرس: استان مازندران، 5 کیلومتری شرق نور

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 12:00 الی 24:00
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار