gardeshban.ir

گزارش/
قائم‌مقام وزارت گردشگری در واکنش به بازداشت مدیر مجموعه حافظیه نوشت: با وجود پیگیری رئیس‌نهاد ریاست‌جمهوری، وزرای گردشگری، دادگستری و … هنوز مدیر حافظیه در بازداشت است.
کد خبر: ۵۸۴۷۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲-1402 March 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
واکنش قائم‌مقام وزارت گردشگری به بازداشت مدیر مجموعه حافظیه/ با وجود پیگیری رئیس‌نهاد ریاست‌جمهوری، وزرای  گردشگری، دادگستری و … هنوز مدیر حافظیه در بازداشت است


به گزارش گردشبان، در‌چند روز گذشته پس از انتشار گسترده ویدیویی از خواستگاری در جوار حافظیه شیراز، خبری درخصوص بازداشت مدیران مجموعه و ممنوع‌الورود شدن مدیرکل میراث فرهنگی استان به محیط اداری منتشر شد. در همین خصوص استاندار فارس نیز این اقدام به این شکل را هنجارشکنی و خلاف شرع دانسته و از این جهت از برخورد قاطع با اینگونه اقدامات خبرداد.

در‌همین خصوص علی دارابی قائم‌مقام ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در صفحه‌ی خود نوشت: در بناى تاريخى حافظيه در شيراز دختر و پسر جوانى در ميان جمعى از هم خواستگارى كردند. 

وضعيت نامناسب لباس و حجاب خانم اصلا قابل دفاع نيست. اينكه چطور اين برنامه از ديد ماموران حافظيه مغفول مانده و آنها با تاخير فراوان وارد عمل شده اند مستوجب نكوهش و تخلف از وظايف قانونى آنهاست.

كسانيكه در مراسم قانون و مقررات ورود به مجموعه هاى تاريخى كه رعايت حجاب و عفاف از جمله آنهاست را زير پا گذاشته اند نيز اقدامى ناشايست و هنجار شكنانه كرده اند.

قانون تكليف هر دو گروه (ماموران و هنجار شكنان) را مشخص كرده است.

با تلاش زيادى كه صورت گرفت مديركل با قرار وثيقه موقتا آزاد و مدير حافظيه دو شب است در بازداشت بسر ميبرد. رييس نهاد رياست جمهورى، وزيران ميراث و دادگسترى و… دو روز است همه تلاش مى كنيم اما اين بانوى مومنه و متخصص -مدير حافظيه در بازداشت و پدر و مادر سالخوره اش چشم انتظار و نگران هستند؟! اما گويا اراده اى براى حل مساله نيست؟!

تكليف اين همه ماموران دولتى از ترس اينكه با آنها نيز چنين برخورد ناحقى صورت گيرد چيست؟

مگر رهبرى نفرمودند همه با مهربانى در كنارهم باشيد؟

مگر كشور تفكيك قوا ندارد

و مرزهاى قانونى براى همه تعريف نشده است؟

آيا با اين كارها حجاب و عفاف كه امرى قانونى هست حاكميت مى يابد؟

اين مواضع، رفتارها و اقدامات جز گسترش كينه و عداوت و دور شدن از همديگر نتيجه اى خواهد داشت!

جاى مدير نمونه فرهنگى كه در هفته ميراث فرهنگى (دوهفته قبل) از او تجليل شد زندان نيست؟!
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار