gardeshban.ir

شکم‌گردی و خوردن غذاهای ترکیه‌ای یکی از بخش‌های جذاب سفر به استانبول محسوب می‌شود. اگر تعطیلات نوروزی را برای سفر به استانبول برنامه‌ریزی می‌کنید، وعده‌های شبانه را در این مکان‌ها تجربه کنید.
کد خبر: ۱۰۹۹۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
عطر و طعم غذاهای ترکیه‌ای در کنار تفریحات فوق‌العاده شبانه، هر کسی را وسوسه می‌کند تا یک بار هم که شده، برای یک وعده غذایی آخر شب، سری به فروشگاه‌ها یا رستوران‌هایی بزند که برخی از آن‌ها تا نزدیک صبح هم پذیرای مشتریان دوست‌دار غذا و اهل شکم‌گردی هستند.

بهترین مکان‌ها برای شکم‌گردی شبانه در سفر نوروزی به استانبول!

بعد از گشت و گذار در استانبول و تجربه تفریحات شبانه در این شهر پر جنب و جوش، گرسنگی آخر شب باعث می‌شود به‌دنبال جایی بگردید تا خودتان را مهمان یک وعده‌ی شبانگاهی دیروقت کنید. اگر اهل شکم‌گردی و غذاهای خیابانی باشید، خوشبختانه استانبول شهری است که به اسنک‌های آخر شب مشهور است. قطعا این گزینه در رژیم غذایی سالم نمی‌گنجد؛ اما حتی تا دم صبح هم می‌توانید خوردنی‌هایی را در خیابان‌های این شهر پیدا کنید.

استانبول جزو اولین گزینه‌های سفر خارجی ایرانی‌ها محسوب می‌شود. جذابیت‌های استانبول آن‌قدر زیاد است که نیازی به توصیف یا توضیح بیشتر ندارد. قلب تپنده‌ی ترکیه، تعطیلات نوروز هر سال را میزبان ایرانیانی است که به‌دنبال سفر خارجی جذاب و نسبتا ارزان می‌گردند. به همین دلیل تور استانبول یکی از محبوب‌ترین تورها در بین انواع تور نوروز 98 محسوب می‌شود.
بهترین مکان‌هایی را که می‌توانید برای شکم‌گردی شبانه در استانبول به آن‌ها مراجعه کنید در ادامه معرفی می‌کنیم:

کیزیل‌کالایار (kizilkayalar)
بهترین مکان‌ها برای شکم‌گردی شبانه در سفر نوروزی به استانبول!
یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها برای تجربه‌ی غذای خیابانی شبانه در استانبول، Islak Hamburger یا همبرگر آبدار است. با اینکه این گزینه اندکی سنگین به‌نظر می‌رسد، یکی از خوشمزه‌ترین خوردنی‌ها محسوب می‌شود. این همبرگربا سس گوجه مزه‌دار و بخارپز شده است. احتمالا باید سه یا چهار همبرگر بخورید تا احساس سیری کنید! بهترین جایی که می‌توانید این نوع همبرگر را امتحان کنید، kizilkayalar در میدان تکسیم است که بیشتر اوقات مملو از جمعیتی است که ساعات آخر شب در تعطیلات آخر هفته را در صف ایستاده‌اند تا غذاهای خیابانی را تجربه کنند. حتما یادتان باشد که آیران (دوغ ترکی) را هم امتحان کنید.

آدرس: Sıraselviler Caddesi No.6 Taksim, Istanbul, Turkey

Cilgin Durum
دونر کباب استانبول
بهترین مکان‌ها برای شکم‌گردی شبانه در سفر نوروزی به استانبول!
این مکان که در فاصله کمی از kizilkayalar قرار گرفته است، بهترین مکان برای خوردن دونر کباب محسوب می‌شود؛ این موضوع را با دیدن دونر کبابی که بیرون مغازه در حال چرخیدن است متوجه خواهید شد. همیشه یک نفر کنار دونر کباب ایستاده و تکه‌های نازک دونر گوشت را از کباب اصلی برش می‌زند. دوروم (durum) یا گوشت دونر پیچیده‌شده با نوعی پنیر به نام kasar سرو می‌شود.

اگر می‌خواهید کالری بیشتری وارد بدنتان کنید، کنار غذایتان، سیب‌زمینی سرخ‌شده همراه کاهو و گوجه سفارش بدهید. دوروم، غذایی سنگین محسوب می‌شود؛ بنابراین یک ساندویچ برای یک نفر کافی است. یادتان باشد برای تکمیل کردن این غذا، آیران هم سفارش بدهید.

آدرس: Sıraselviler Caddesi No.10/12, Beyoğlu, Istanbul, Turkey

بدروم مانتی (Bodrum Manti)
بهترین مکان‌ها برای شکم‌گردی شبانه در سفر نوروزی به استانبول!
مانتی که معمولا به‌عنوان نوعی راویولی ترکی محسوب می‌شود، ورژن بسیار کوچک‌تری از راویولی است که داخل آن با گوشت پر شده و برای سس آن از ماست سیردار، سس گوجه، کره و پودر فلفل قرمز استفاده می‌شود. بدروم مانتی تا آخر شب باز است، یکی از مکان‌های مورد علاقه برای شکموها در ترکیه به‌شمار می‌رود.

در این رستوران مانتی با اسفناج و مانتی‌های کرانچی و سرخ‌شده هم می‌توانید سفارش دهید.

آدرس: Bebek Arnavutköy Caddesi No.111, Arnavutköy, Istanbul, Turkey

مارماریس بوفه (Marmaris Bufe)
مارماریس بوفه

در ترکیه، بوفه جایی است که فقط فست فودهای ترکیه‌ای عرضه می‌کند. مارماریس بوفه یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن غذاهای پرکالری و نه چندان سالم در استانبول است. مارماریس بوفه غذاهایی مانند کوفته و شیش کباب ترکیه‌ای هم در منوی خود دارد؛ با این حال، ساندویچ‌های اینجا برای یک اسنک شبانه، چیز دیگری است.

آدرس: Cumhuriyet Caddesi No.9, Beyoğlu, Istanbul, Turkey



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار