gardeshban.ir

هزینه سفر به ماسوله با توجه به نرخ هتل، رستوران، حمل و نقل و بازدید از جاهای دیدنی شهر، طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۵۷۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
شهر تاریخی و پلکانی ماسوله، در استان گیلان و در نزدیکی فومن واقع شده است و همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. هزینه سفر به شهر ماسوله با توجه به نرخ هتل، رستوران، حمل و نقل و بازدید از دیدنی‌ها طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

از تهران تا شهر توریستی ماسوله در حدود ۳۸۰ کیلومتر راه است، که طی کردن این مسیر به وسیله خودروی شخصی در حدود ۵ ساعت به طول می‌انجامد. هزینه بنزین برای این سفر، با توجه به نوع خودروی شما، میزان مصرف بنزین و روشن بودن کولر، در حدود ۵۰ هزار تومان خواهد شد.

اگر شما قصد دارید تا این مسیر را به وسیله اتوبوس طی کنید، ابتدا باید با اتوبوس از تهران به رشت سفر کنید، و از آنجا به وسیله تاکسی به فومن بروید. از شهر فومن اتوبوس و تاکسی‌های ماسوله به راحتی یافت می‌شود. هزینه بلیط اتوبوس از تهران به رشت برای هر نفر در حدود ۴۵ هزار تومان، و هزینه تاکسی‌های بعدی نیز در حدود ۱۰ هزار تومان خواهد بود.

متوسط هزینه اقامت در ماسوله

شما می‌توانید علاوه بر اقامت در شهر ماسوله، در هتل‌های شهر فومن نیز اقامت کنید. از جمله ویژگی‌های هتل‌های شهر ماسوله، سوئیت‌هایی با ظرفیت سه نفر به بالا است. میانگین هزینه اقامت در یک اتاق دو تخته در هتل‌های ماسوله و فومن از ۲۱۰ هزار تومان تا ۲۷۰ هزار تومان متغیر است. لازم به ذکر است که در برخی موارد،‌ قیمت‌های اعلام شده در تعطیلات رسمی و روزهای پایانی هفته افزایش خواهد یافت.

متوسط هزینه خورد و خوراک در ماسوله

شهر ماسوله دارای رستوران‌ها و کافه‌های سنتی مختلفی است که صرف غذا در آنها، سفر شما به این شهر تاریخی را بسیار به یاد ماندنی‌تر خواهد کرد. هزینه صرف غذا به ازای هر نفر در هر وعده از ۲۰ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان متغیر است که با سفارش پیش غذا، نوشیدنی و دسر افزایش خواهد یافت.

هزینه حمل و نقل در ماسوله

ماسوله شهری توریستی و پلکانی است که طی کردن آن با پای پیاده امکان پذیر است. شما در شهر ماسوله به وسیله نقلیه جهت جا به جایی نیاز نخواهید داشت. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بودجه این بخش را به بخش‌های دیگر اختصاص دهید.

هزینه بازدید از دیدنی‌های ماسوله

هرچند شهر ماسوله به عنوان روستایی پلکانی و تاریخی، مهم‌ترین دیدنی این منطقه است، اما شما همچنین می‌توانید از موزه مردم شناسی، بازارچه و طبیعت اطراف این شهر نیز دیدن کنید. بودجه این بخش بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان متغیر است، اما در نظر داشته باشید که بودجه کافی و لازم را جهت خرید سوغاتی و خرید از بازارچه نیز به همراه داشته باشید.


بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در ماسوله

با توجه به هزینه‌های اعلام شده، بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در ماسوله در ارزان‌ترین حالت ممکن در حدود ۶۰۰ هزار تومان (با احتساب استفاده از اتوبوس برای رفت و برگشت) و در گران‌ترین حالت در حدود یک میلیون تومان (با احتساب استفاده از هواپیما جهت رفت و برگشت) برای دو نفر است.

بودجه پیشنهادی گذراندن سه روز در ماسوله

اگر قصد دارید تا سفری سه روزه به ماسوله داشته باشید،‌ می‌توانید با پیاده روی و قدم زدن، از بافت تاریخی و پلکانی این شهر لذت ببرید، و اوقات خود را در دل طبیعت اطراف روستا و به دور از هیاهو و شلوغی سپری کنید. بودجه پیشنهادی برای سفری ارزان قیمت به ماسوله در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان (با احتساب هزینه بلیط اتوبوس رفت و برگشت) است. در صورت تمایل به استفاده از وسایل نقلیه هوایی جهت رفت و برگشت و صرف غذاهای متنوع‌تر، این هزینه تا ۲ میلیون تومان نیز قابل افزایش است. لازم به ذکر است که هزینه‌های ارائه شده برای سفر دو نفره محاسبه شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار