gardeshban.ir

یکی از دغدغه‌های والدین گزینش محل تحصیل فرزندانشان است. فضای آموزشی و امکانات رفاهی کشور کانادا، بسیاری را به فکر تحصیل در این سرزمین انداخته است.
کد خبر: ۲۳۴۸۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
کانادا برای تحصیل در تمامی مقاطع آغوشی باز سوی متقاضیان دارد و امکانات رفاهی و تحصیلی بسیاری را در اختیار افراد قرار می‌دهد. البته احساس نگرانی والدین در این باب قابل درک است؛ به همین منظور شرایط حقوقی و امنیتی خاصی برای متقاضیان زیر ۱۸ سال در نظر گرفته شده است.

در بین کشورهایی که برای افراد زیر ۱۸سال پذیرش تحصیلی اعطا می‌کنند، کانادا شرایط آسانی را برای فرزندان و مادرشان تعیین کرده است. بسته به سن متقاضی تحصیل در کانادا، دو گزینه پیش روی وی قرار می‌گیرد؛ تحصیل در مدارس کانادا و تحصیل در کالج‌های کانادا.

تحصیل در مدارس کانادا از سن ۵ سالگی آغاز می‌شود و تا پایان این دوران در ۱۸سالگی ادامه دارد. بهتر است از سن ده سالگی به بالا برای متقاضیان تحصیل در مدارس اقدام کرد. در اکثر موارد پذیرش تحصیلی از ابتدای سنین مدرسه در دسترس است اما دریافت ویزا تا سن ۱۰سالگی به ندرت اتفاق می‌افتد.

همان‌طور که می‌دانید، مدارس در کانادا به سه قسم تقسیم می‌شوند؛ مدارس دولتی، خصوصی و شبانه‌روزی. برای دریافت پذیرش از این مدارس نیاز به معرفی یک‌نفر در کانادا به عنوان «قیم» است. قیم به یک کانادایی بالای ۱۸ سال (یا فردی که اقامت دائم این کشور را دارد) گفته می‌شود که باید در استان محل مدرسه زندگی کند. البته برخی مدارس برای معرفی قیم دانش‌آموز را یاری می‌کنند.

اگر متقاضی تحصیل در کانادا با کمتر از ۱۸ سال سن، وارد دوره دبیرستان شده باشد، می‌تواند برای تحصیل در کالج نیز اقدام کند. برخی کالج‌های کانادا در سه‌سال منتهی به دیپلم (متقاضی باید ۱۶ سال به بالا باشد) پذیرش دانشجو دارند و در پایان دوره مدرک دیپلم اعطا می‌کنند.

تفاوت تحصیل در کالج با مدرسه برای افراد بالای ۱۶ سال (تا ۱۸سال) در این است که با اشتغال به تحصیل در مدرسه، دانش‌آموز اجازه کار ندارد، اما در کالج این اجازه با همان ویزای تحصیلی به وی داده می‌شود. دانش‌آموزان مدارس کانادا تنها در تعطیلات ( کریسمس یا تابستان) اجازه کار دارند؛ در طی تحصیل به هیچ‌وجه اجازه کار به آن‌ها داده نمی‌شود. جمع‌آوری سابقه کاری حتی کار پاره‌وقت برای یافتن شغل تمام‌وقت در آینده کمک شایانی می‌کند.

نکته دیگری که برای اقدام به تحصیل در کالج اهمیت پیدا می‌کند، دانش زبان انگلیسی است؛ برای متقاضیان تحصیل سه سال منتهی به دیپلم در کالج‌های کانادا نیاز به ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی است. در غیر این صورت، پذیرش مشروط به متقاضی داده می‌شود و پیش از شروع درس‌های این دوره ملزم به گذراندن کلاس‌های زبان انگلیسی است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار