gardeshban.ir

در حالی برای خروج از کشور در پروازهای خارجی مسافران باید فرم سلامت داشته باشند که برخی از مسافران به رویه صدور این کارت در فرودگاه امام (ره) انتقاد دارند.
کد خبر: ۲۳۴۹۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
شیوع ویروس کرونا تاثیر منفی بر حمل ونقل هوایی گذشته است؛ بسیاری از پروازهای داخلی از سوی مردم کنسل شده و نرخ بلیت برخی  از این پروازها به 50 هزار تومان کاهش یافته که یک اتفاق نادر پس از آزادسازی قیمت ها در آذرماه سال 94 از سوی وزیر مستعفی راه و شهرسازی به شمار می رود.

از سوی دیگر محدودیت برخی کشورها برای مسافران نیز یکی دیگر از پیامدهای گسترش ویروس کرونا در جهان بوده است. چند روز پیش هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌هایی از الزام همراه‌داشتن فرم سلامت مسافران ایرانی در فرودگاه‌های لندن، آمستردام، باکو و بیروت خبر داد.

فرم سلامتی که در زمان پذیرش مسافر در فرودگاه امام، به مسافر تحویل می‌شود و مسافران باید آن را تکمیل کنند و در زمان ورود به‌ فرودگاه کشور مبدا آنرا ارائه دهند.

در این شرایط بنا به گفته برخی مسافران فرودگاه مذکوربه نظر می رسد این رویه به درستی انجام نمی شود.

یکی از مسافران در این باره می‌گوید کارت سلامت او در 30 ثانیه پس از احوال پرسی و پاسخ منفی به این سؤال که آیا تب دارد یا نه، صادر شده است.

وی یادآور شد: بازرسی نهایی پیش از پرواز نیز تفاوتی با بازرسی اولیه نداشته و بازرسی کنندگان با دستکش، مسافران را بازرسی بدنی می‌کردند. از طرفی در پروازی هم که به سمت کوالالامپور انجام شده، مهمانداران پرواز بدون رعایت اصول بهداشتی که این روزها نیاز به دقت بیشتری دارد، از مسافران پذیرایی کردند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار