gardeshban.ir

غار گومانتونگ ترسناک است، نه به خاطر دلایل فرا طبیعی یا دلایل خرافاتی که در مورد آن مطرح می شود بلکه برای واقعیت آنچه در داخل آن می باشد که موجب شده آن را در لیست عجایب ترسناک طبیعی قرار دهند.
کد خبر: ۲۴۴۷۲
تاریخ انتشار : شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
این جهان سراسر پر از زیبایی، شکوه و زرق و برق های طبیعی است. اگر شما در یک منطقه پر جمعیت زندگی می کنید احتمالا به این فکر کرده اید تا به جنگل سفر کرده و در مسیر شما هیچ چیز آزار دهنده ای وجود نخواهد داشت. اکثر مردم دوست دارند که به دامان طبیعت رفته و با پیاده روی، قایق رانی در رودخانه و یا کمپینگ از محیط اطراف خود لذت ببرند اما گاهی سفر به این مناطق بدون دردسر نیست.

غار ترسناک و شگفت انگیز گومانتونگ در مالزی/عکس

در این مطلب می خواهیم شما را با یکی از غارهای ترسناک و البته شگفت انگیز در مالزی  آشنا کنیم.

غار ترسناک و شگفت انگیز گومانتونگ در مالزی/عکس

 در ایالت شرقی صباح در مالزی و در قلب جنگل های مه آلود Borneo یک شکاف عظیم در یک صخره ی آهکی دیده می شود که علاقه مندان را به سمت زنجیره ای از غارهای تو درتو راهنمایی می کند. وارد شدن به این غارها کار هر کسی نیست. در ورودی نمور آن میلیون ها خفاش از سقف آویزان شده در حالی که  زمین و دیواره های آن از سوسک، موش و دیگر حشرات چندش آور پر شده که از مدفوع و مردار خفاش ها تغذیه می کنند.

غار ترسناک و شگفت انگیز گومانتونگ در مالزی/عکس

 غار گومانتونگ همچنین میزبان مارهایی است که از موش ها و سوسک ها تغذیه می کنند. به خاطر مدفوع خفاش ها غار بوی آمونیاک می دهد. حجم مدفوع جمع شده بر روی زمین تا حدود سه متر تخمین زده می شود. راهروهای چوبی در قسمت هایی که قابل بازدید هستند، توریست ها را بالای زمین نگه می دارد.

غار گومانتونگ بزرگ ترین غارهای منطقه ی صباح هستند. آنها بهتر از همه به لانه های پرندگانشان مشهور هستند که برای قرن ها جمع آوری و در سوپ لانه ی پرنده (bird nest soup) استفاده شده است.

غار ترسناک و شگفت انگیز گومانتونگ در مالزی/عکس

خفاش ها بیشتر لانه هایشان را با آب دهان که در معرض هوا سخت می شود می سازند. سوپ های آماده شده از این لانه ها در اشپزی چینی بسیار خوش مزه به حساب آمده و به خاطر ارزش غذایی بالای آن برای بدن بسیار مفید ارزیابی می شود. بعضی از لانه ها مواد خارجی دیگری مثل پر یا شاخه در خود دارند که لانه های سیاه نامیده می شوند. هر دو برای مصرف خوراکی جمع آوری می شوند، ولی لانه ی خالص از قیمت بالاتری برخوردار است.
 
غار ترسناک و شگفت انگیز گومانتونگ در مالزی/عکس

امروزه جمع آوری لانه محدود به زمان های خاصی شده تا از بهره برداری بیش از اندازه جلوگیری به عمل آید. دوبار در سال، از فوریه تا آپریل و جولای تا سپتامبر، افراد مجاز از سقف غار گومانتونگ بالا رفته و فقط با استفاده از یک نردبان، طناب و چوب بامبو لانه ها را جمع آوری می کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار