gardeshban.ir

آن دسته از افراد ایرانی مقیم خارج از کشور و شهروندان کشورهای دیگر که گواهینامه معتبر خارجی دارند، تا ۶ ماه پس از وارد شدن به ایران مجاز به رانندگی با گواهینامه خود هستند.
کد خبر: ۲۶۱۸۷
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
 این دسته از افراد در صورتی که پس از سپری شدن مدت ۶ ماه از ورود خود به ایران قصد رانندگی داشته باشند، باید نسبت به تبدیل گواهینامه خارجی خود به گواهینامه ایرانی اقدام کنند.

همچنین، بهتر است در نظر داشته باشید که تبدیل گواهینامه‌های رانندگی معتبر صادر شده از کشورهای دیگر که گواهینامه صادره از ایران در قلمرو سرزمینی آنان برای رانندگی معتبر است، با ارائه ترجمه و مشاهده اصل گواهینامه خارجی، سایر مدارک لازم، احراز سلامت جسمی و روانی درخواست کننده صورت می‌گیرد.

گفتنی است؛ موارد دیگر تبدیل گواهینامه‌های رانندگی با تأیید وزارت امور خارجه و سفارت کشور صادر کننده گواهینامه صورت می‌پذیرد. همچنین ماموران سیاسی، کنسولی و اعضای سازمان‌های بین المللی می‌توانند برای تبدیل گواهینامه‌های خود مدرک مندرج در ماده ۲۲ این آئین نامه را از طریق وزارتخانه‌های خارجه و کشور به راهنمائی و رانندگی ارسال کنند.

ماده ۲۲ آیین نامه صدور انواع گواهینامه‌های رانندگی: دارندگان گواهینامه معتبر خارجی اعم از ایرانی و خارجی می‌توانند تا شش ماه پس از ورود در ایران رانندگی کنند و در صورت تمایل به ادامه رانندگی نسبت به تبدیل گواهینامه خارجی خود به گواهینامه ایرانی اقدام کنند.

لیست کشورهایی که گواهینامه‌های رانندگی آن‌ها قابل تبدیل به گواهینامه ایرانی هست به شرح زیر است:



همچنین آن دسته از کشورهای خارجی که گواهینامه صادره از ایران در قلمرو سرزمینی‌شان برای رانندگی معتبر محسوب می‌شود و یا کشورهایی که از متعهدین کنوانسیون ۱۹۶۸ وین (راجع به مقررات عبورومرور در راه‌ها و علائم راه‌ها) هستند، گواهینامه صادره آنان معتبر است.

گفتنی است؛ مواردی که با علامت * مشخص شده، برای دریافت گواهینامه باید در آزمون عملی شهر شرکت و مواردی که با علامت ** مشخص شده‌اند، برای دریافت گواهینامه باید در آزمون آئین نامه شرکت کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار