gardeshban.ir

کره جنوبی سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند اما کمتر گردشگری از مکان‌های عجیب و غریب این کشور خبر دارد.
کد خبر: ۲۶۱۸۴
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
کره‌‌ی جنوبی در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل شده است. جاذبه‌های طبیعیِ شگفت‌انگیز، غذاهای خوشمزه و فرهنگِ پاپ ازجمله دلایلی هستند که این کشور را در میان گردشگران بسیار محبوب ساخته‌اند. 

در این شبه‌جزیره تفریحات و فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما اگر به‌دنبال تفریحات خاص هستید و دوست دارید بخش‌های عجیب‌ترِ این کشور را ببینید، این مطلب را از دست ندهید تا با برخی از مکان‌های عجیب و تفریحات نامتعارفِ کره‌ی جنوبی بیشتر آشنا شوید.

مستر تویلت هاوس

مِستر تویلِت هاوس (Mr. Toilet House)  عنوان نخستین پارک با تم توالت را به خود اختصاص داده است. هائه وو جائه (Haewoojae) یا خانه‌ی آقای توالت، یک موزه و پارک در سوون (Suwon) است. همان‌طور که حدس می‌زنید، موزه‌ی این پارک هم به توالت اختصاص داده شده است. در این مکان گردشگران می‌توانند توالِت‌های رومی، لگنِ بیمار به سبکِ اروپایی و توالت‌های قدیمیِ کره‌ای را در نمایشگاه‌های موزه ببینند. 

این موزه در سال ۲۰۰۷ توسط شیم جائه داک (Sim Jae duck)، شهردار سابق سووُن ساخته شد. گفته می‌شود این شخص در توالِت خانه‌ی پدربزرگ و مادربزرگش به دنیا آمد؛ به همین دلیل لقب مستر تویلِت یا آقای توالت را به او داده‌اند. آقای شیم که تمام عمر با تجهیزات حمام و توالت سروکار داشت، شغل و وقت خود را به بهبودِ لوله‌کشی و سرویس‌های بهداشتیِ کره اختصاص داد. 

به مناسبت سالروز انجمن جهانی توالت (World Toilet Association)، آقای شیم خانه‌ی ۳۰ ساله‌ی خود را تخریب کرد و معماری به نام گو گیوونگ (Go Gi Wong) را مسئول ساخت ساختمانی به شکل توالت کرد. پس از اتمام ساخت بنا در سال ۲۰۰۷، هائه وو جائه (Haewoojae) به معنای «خانه‌ای برای رفع نگرانی‌ها» عنوان بزرگ‌ترین مجسمه‌ی توالِت را به خود اختصاص داد. بعد از مرگِ آقای شیم در سال ۲۰۰۹، این ساختمان به شهر اعطا شد تا به‌عنوان یک مرکز فرهنگی میزبان نمایشگاه‌ها، رویدادهای آموزشی و رقابت‌های گوناگون باشد.

گردشگری متفاوت در مکان‌های عجیب و غریب کره جنوبی/عکس

معبد عجیب شاهزادگان پادشاه سجونگ

 در شهر کوچکِ سئونگجو (Seongju)، در فاصله‌ی ۱۳۰ کیلومتریِ دائِگو (Daego)  یک معبد عجیب واقع شده است. این معبد به‌منظور نگه‌داریِ تائه (Tae) یا جفت و بندنافِ فرزندان پادشاه سِجونگ (Sejong)، یکی از محبوب‌ترین حاکمان کُره، ساخته شد. در زمان‌های دور، بندِنافِ یک نوزاد بسیار مقدس شمرده می‌شد و آن‌را به‌عنوان نماد زندگی در نظر می‌گرفتند. 

به‌علاوه، بر اساس اعتقادات مردم، این عضو بدن نوزاد نشان‌ دهنده‌ی سرنوشت آن‌ها بود. پس از تولد نوزاد، بندناف دور انداخته نمی‌شد بلکه شسته و طیِ مراسمی به نام تائه‌جونگ (Taejong) در این معبد دفن می‌شد. این معبد نماد احترام و ارزشی است که مردم کره نسبت به زندگی قائل هستند و جایگاه خاصی در تاریخ و فرهنگ این کشور دارد. اگر دوست دارید با جاذبه‌های عجیب کره‌ی جنوبی آشنا شوید، این معبد همان جایی است که باید بروید.

گردشگری متفاوت در مکان‌های عجیب و غریب کره جنوبی/عکس

قایق و تفریحگاه سان کروز

در سواحل شرقیِ کره‌ی جنوبی کشتی‌های تفریحی یا کروز (Cruise) زیادی به‌چشم می‌خورند؛ اما در شهر جئونگ‌ دونگ جین (Jeongdongjin) گردشگران با دیدن یکی از همین کشتی‌های کروز بر فراز یک صخره‌ی سنگی شگفت‌زده می‌شوند. قایق و تفریحگاه سان کروز (Sun Cruise) اولین کشتیِ کروز در جهان است که بر روی خشکی قرار دارد. 

با بازدید از این کشتی حس لذت‌بخشِ سفرهای دریایی و آسودگیِ بودن در خشکی را همزمان تجربه خواهید کرد. سان کروز دارای ۲۱۱ اتاق، ۶ رستوران، پارکِ مجسمه، استخر و یک زمین والیبال است. 

این هتل مجلل ۱۶۵ متر مساحت و ۴۵ متر ارتفاع دارد. یکی از ویژگی‌های جالب این هتل صدای مرغان دریایی و موج‌ است که در فضای هتل به گوش می‌رسد و سفرهای دریایی را برای شما تداعی می‌کند؛ بدون آن‌که به دلیل دریازدگی سفرتان خراب شود. فراموش نکنید از بارِ گردانِ سان کروز که منظره‌ی پانورامای شگفت‌انگیزی از غروب خورشید را به نمایش می‌گذارد، بازدید کنید.

گردشگری متفاوت در مکان‌های عجیب و غریب کره جنوبی/عکس

یونگما لند

یونگما لَند (Yongma Land) یکی از شهربازی‌های معروفِ دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی است که در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی، پس از این‌که تعداد بازدیدکنندگانش کاهش یافت، در معرض تعطیلی قرار گرفت و سرانجام در سال ۲۰۱۱ برای همیشه بسته شد. برخلاف اکثرِ شهربازی‌هایی که پس از تعطیلی بلااستفاده باقی می‌مانند، یونگما لند و وسایل فرسوده‌ و قدیمی‌اش افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. 

امروزه این شهربازی توسط یک تاجر محلی اداره می‌شود. بازدیدکنندگان با پرداخت تنها ۵۰۰۰ وون، معادل ۴/۷۵ دلار می‌توانند در این شهربازیِ‌ قدیمی قدم بزنند و از وسایل فرسوده‌ی آن دیدن کنند. با پرداخت ۳۰,۰۰۰ وون معادل ۲۸ دلار، می‌توانید از صاحب این شهربازی درخواست کنید پس از غروب آفتاب، چراغ‌های چرخ‌وفلک قدیمی و ترسناک شهربازی را روشن کند. 

تصاویر محوشده‌ی ستارگان پاپِ دهه‌ی ۸۰ میلادی، دیوارهای رنگارنگ و وسایل بازیِ فرسوده به این مکان جذابیت خاصی بخشیده‌اند. بنابراین افرادی که به‌دنبال یک لوکیشن خاص برای فیلم‌برداریِ موزیک ویدیو یا عکاسی هستند یا از سر کنجکاوی به‌دنبال مکان‌هایی جالب و عجیب می‌گردند، باید حتما سری به شهربازیِ یونگما لند بزنند.

گردشگری متفاوت در مکان‌های عجیب و غریب کره جنوبی/عکس

موزه هنر و صنایع دستی جغد

بائه میِئونگ هوی (Bae Myeong hui) در سن ۱۵ سالگی اولین مجموعه‌ی هنری خود به شکل جغد را جمع‌آوری کرد. در طول سال‌ها،مجموعه‌ی این دختر جوان بزرگتر شد. این مجموعه اکنون شامل ۲۳۰۰ اثر هنری با الهام از جغد است. نقاشی‌، ساعت، ظروف، مُهر، اسباب‌بازی و چندین نمونه‌ آثار هنریِ دیگر از بیش از ۷۰ کشور جهان ازجمله مصر، لهستان، چین، زیمباوه و ژاپن در میان این مجموعه قرار دارند.

در سال ۲۰۰۳، بائه تصمیم گرفت مجموعه‌ی خود را برای عموم به‌نمایش بگذارد؛ بنابراین موزه‌ی هنر و صنایع دستی جغد (Owl Art & Craft Museum) را در یک محل سکونت شخصی راه‌اندازی کرد. بازدیدکنندگان می‌توانند در موزه گردش کنند و گاهی با همراهیِ بائه، با تاریخچه‌ی برخی از آثار با ارزش آن بیشتر آشنا شوند و از نوشیدن چای لذت ببرند. حتی اگر به پرندگان علاقه ندارید، ممکن است پس از بازدید از این موزه و دیدن این مجموعه‌ی جذاب عاشق جغدها شوید.

گردشگری متفاوت در مکان‌های عجیب و غریب کره جنوبی/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار