gardeshban.ir

میانمار جای فوق العاده ای برای گشت و گذار و کشف طبیعت و تاریخ به طور همزمان است و به همین دلیل است که بسیار مورد توجه جهانگردهای سرتاسر دنیا هم هست.
کد خبر: ۲۶۲۰۴
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
بنت و پِر، زوج جهانگرد نروژی ای هستند که در شهر فردریکستاد این کشور زندگی می‌کنند. این زوج جهانگرد تابحال به کشورهای مختلفی در قاره‌های آسیا، اروپا، اقیانوسیه و آفریقا سفر کرده‌اند. 

آنها از سفرکردن لذت می برند و دوست دارند این پدیده را اپیدمی کنند و دیگران را هم به بیشتر سفر کردن تشویق کنند. آنها حالا داستان سفر خودشان را به یکی از شگفت انگیزترین مناطق دنیا یعنی میانمار منتشر کرده اند. با الی گشت همراه باشید و قسمتی از این سفر هیجان انگیز را بخوانید:

نام پلی که می خواهیم به شما معرفی کنیم، یو بین(U Bein) است. پل یو بین، در میانمار قرار گرفته است و از روی دریاچه تانگتامان عبور می ‌کند و یکی از زیباترین غروب های خورشید را در دنیا دارد.

دوست دارید در عالم واقعیت رویا ببینید؟ کافی است تجربه دیدن غروب، از روی پل یو بین را داشته باشید. پل یوبین طولی حدود ۱۲۰۰ متر دارد و از روی رودخانه باریک تانگتامان عبور می‌ کند. مطمئنم که این‌ جا یکی از شلوغ ‌ترین مکان‌ها در میانمار برای عکاسی است. جالب است بدانید جنس این پل از ساج است، شاید فکر کنید پس حتما باید سست باشد اما اینطور نیست چون محل عبور و مرور افراد و درچرخه های زیادی است. این پل در اواسط سال ۱۸۰۰ ساخته شد و شامل ۱۲۰۰ ستون از ساج است.

ما نصف روزمان را از روی پل گذراندیم و توانستیم از دیدن شفق که به آرامی دیده می‌شد لذت ببریم. نتوانستیم از این پل دل بکنیم و ترجیح دادیم ساعت ها روی آن به آسمان خیره شویم. وقتی که نورها به گلوله های قرمزی تبدیل شدند و به آرامی زیر پل رفتند، یک منظره عالی بود. اگر بخواهید هر دو را با هم داشته باشید یعنی هم غروب و هم پل، می توانید یک قایق کوچک اجاره کنید که اجاره قایق اصلا هزینه ی بالایی ندارد. بعد از غروب خورشید و گرفتن چند عکس یادگاری به روی پل برگردید و به زندگی معمولی که روی آن جریان دارد خیره شوید. روی این پل، راهبان جمع می شوند و با عابران گفتگو می کنند.

با وجود اینکه راهبان برمه‌ای زاهد هستند، اما عقایدی آزاد و نه چندان سخت گیرانه ای دارند. در مدت حضورمان در میانمار یک چیز فهمیدیم اینکه همه ی کسانی که رداهای قرمز نارنجی با کله‌های سیاه دارند، راهب نیستند بلکه بسیاری از آنها، کودکانی هستند که قبل از رسیدن به بلوغ، به عنوان نوراهب مشغول می شوند.

پل یو بین از پایتخت قبلی یعنی امراپورا دور نیست؛ بنابراین می ‌توانید با یک تیر دو نشان را بزنید، یعنی که هم هر دو مکان را در یک روز ببینید یا این‌که چند روز در امراپورا بمانید و یک عصر به دیدن پل یو بین بروید. برای ما این نکته در سفر به این جاذبه بزرگ گردشگری بسیار مهم بود.

یو بین؛بلندترین پل جهان از جنس ساج در میانمار/عکس

یو بین؛بلندترین پل جهان از جنس ساج در میانمار/عکس

یو بین؛بلندترین پل جهان از جنس ساج در میانمار/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار