gardeshban.ir

با اینکه سالانه تعداد بیشماری از گردشگران تنها حاضر به انجام سفر به کشورهای اروپایی و گشت و گذار در آن ها هستند، اما باید بگوییم کشورهای دیگر قاره ها از جمله قاره آفریقا نیز از پتانسیل های بالایی در جذب توریست بهره مند بوده که یکی از این کشورها، جمهوری نامیبیا (Republic of Namibia) است و بی تعارف سفر به نامیبیا برای هیچ توریست و گردشگری خالی از لطف نخواهد بود!
کد خبر: ۲۶۲۲۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
پیش از انجام سفر به نامیبیا بد نیست بدانید این کشور در بخش جنوبی قاره آفریقا جای داشته و از شمال با کشور زامبیا و آنگولا، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با کشور آفریقای جنوبی و از شرق نیز با سرزمین بوتسوانا هم مرز است. 

جاذبه های توریستی نامیبیا؛کشوری شگفت انگیز در قاره آفریقا/عکس

پایتخت و بزرگترین شهر جمهوری نامیبیا، ویندهوک (Windhoek) نامیده می شود و اکثر مردمانش پیرو دین مسیحیت هستند و از زبان انگلیسی برای محاوره و معاشرت های روزانه خود استفاده می کنند. 

در سفر به نامیبیا قطعا با بنا و مکان های مختلفی مواجه خواهید شد که دلیل وجود این اماکن استعمار این کشور آفریقا توسط آلمان ها از سال 1884 میلادی تا آخرین روزهای جنگ جهانی اول هست. 

البته، نامیبیا پس از خارج شدن از استعمار آلمان ها به استعمار کشور آفریقا جنوبی درآمد تا اینکه بالاخره با اتمام جنگ های مربوط به مرزهای جنوبی آفریقا، نامیبیا توانست استقلال خود را پس از مدت ها دوباره بدست آورد و تبدیل به یکی از کشورهای جمهوری خواه شود. 

واژه نامیبیا به معنای مکان گسترده و وسیع بوده که با با توجه به مساحت کلی این کشور آفریقایی باید گوییم این اسم برایش کاملا برانزده هست. شما قادر خواهید بود در سفر به نامیبیا از جاذبه های دست نخورده و کم نظیری بازدید بعمل آورده و در محدوده طبیعی آن سافاری کنید.

جاذبه های توریستی نامیبیا؛کشوری شگفت انگیز در قاره آفریقا/عکس

فرهنگ غذایی حاکم در نامیبیا

با توجه به وجود بزرگترین حیات وحش قاره آفریقا در کشور نامیبیا اصلا جای تعجبی ندارد اگر بخش اعظمی از سبدهای غذایی مردم این سرزمین را غذاهای مختلف گوشتی همچون گوشت بز باربیکیو شده، استیک گریل شده، انواع گوشت های پخته کرکودیل و گورخر و حتی گوشت های خشک شده و نمک سود شده تشکیل دهد. 

همچنین در سفر به جاذبه های توریستی نامیبیا شما می توانید با غذاهای گیاهی متعددی نیز مواجه شوید که از جمله آن باید به کرم های سرخ شده موپانه (Mopane) اشاره کنیم که برگخوار بوده و سرشار از پروتئین در بافت گیاهی خود هستند. 

اگر این غذاها مطابق ذائقه و سلیقه تان نیستند، به هیچ وجه نگرانی به خود راه ندهید، زیرا همانطور که گفتیم، کشور نامیبیا مدتی را تحت استعمار آلمانی ها سپری کرد و به لطف رخنه فرهنگ آلمانی ها به این کشور آفریقایی شما می توانید امروزه در سرتاسر نامیبیا با رستوران های آلمانی و بهترین غذاهای آنان مواجه شوید. 

همچنین، توصیه می کنیم در سفر به جاهای دیدنی نامیبیا از اشترودل های سیب فوق العاده خوشمزه این مکان غافل نشوید که عموما از طریق نانوایی ها می توانید آن ها را تهیه نمایید. ناگفته نماند علاقمندان به میل غذاهای فست فودی و خیابانی نیز می توانند با سپری کردن یک اقامت چند روزه در شهر ساحلی سواکوپ موند (Swakopmund) حسابی به گردش و تفریح بپردازند و از دنیای غذاهای حاضری نهایت لذت را ببرند.

جاذبه های توریستی نامیبیا؛کشوری شگفت انگیز در قاره آفریقا/عکس

پارک ملی نامیب ناکلافت

همانطور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره کردیم، جمهوری نامیبیا از قدمت و تاریخچه بسیار زیادی برخوردار بوده و بی تعارف باید بگوییم در تمام برهه های تاریخی، چشم انداز و مناظر این کشور آفریقایی دست نخورده باقی مانده و امروز ما می توانیم از طبیعی ترین حالت آن ها بازدید نماییم که گل سر سبد همه آنان، بیابان نامیب نام دارد. 

اگر بخواهیم از این صحرای قدیمی جهان صحبت کنیم، حرف های زیادی را باید بزنیم که قطعا هم از حوصله شما خارج بوده و هم در توان این مطلب قرار نخواهد گرفت! در همین حد بدانید که در بخشی از این بیابان وسیع، پارک ملی نامیب ناکلافت (Namob-Naukluft National Park) در وسعتی بالغ بر 50 هزار کیلومترمربع احداث شده که از آن به عنوان بزرگترین زیستگاه حیات وحش و یکی از جاهای دیدنی نامیبیا یاد می شود.

جاذبه های توریستی نامیبیا؛کشوری شگفت انگیز در قاره آفریقا/عکس

دره مرگ

در بیابان نامیب که در گذر تمامی این سال ها تنها رنگ عوض کرده و پوست انداخته است، منطقه جذاب دیگری به اسم دره مرگ (Deadvlei) وجود دارد که عمده شهرت خود را مدیون وجود بقایای درختان سوخته ای است که میزان گرمای حاکم در منطقه مانع از تجزیه و از بین رفتن آن ها شد. البته دره های زیادی در بیابان گمنام نامیب وجود دارند که از حیث وجود چشم اندازهای طبیعی و همچنین فاکتورهای زیبایی به جرات می توان گفت حتی از پارک های ملی ایالات متحده آمریکا نیز بهتر هستند، اما افسوس که در اوج ناملایمتی های روزگار قرار گرفته و جمعیت زیادی در این مناطق دیده نمی شوند.

جاذبه های توریستی نامیبیا؛کشوری شگفت انگیز در قاره آفریقا/عکس

تلماسه های معروف نامیب

یکی دیگر از جاذبه هایی که در سفر به نامیبیا انتظار شما را می کشد، تلماسه های بیابان نامیب به اسم بیگ ددی (Big Daddy) و تلماسه 45 (Dune 45) در محدوده سسوسولی (Sossusvlei) بوده که همواره از شکوه غیر قابل انکاری برخوردار هستند. برای کسانی که نمی دانند، باید بگوییم تلماسه در حقیقت به تپه های شنی گفته می شود که بر اثر وزش بادهای صحرایی ایجاد شده و محال ممکن است بتوانید در دنیا دو تلماسه یکسان را پیدا کنید یا در دو بازدید پشت سر هم از یک تلماسه با ظاهرهایی کاملا یکنواخت مواجه شوید.

تلماسه بیگ ددی بلندترین تپه شنی موجود در منطقه و تلماسه 45 نیز به دلیل ارتفاع مناسب خود یک مکان عالی با چشم اندازی 360 درجه ای برای عکاسان هستند که البته می توان از آن برای چهار چرخ سواری، صحرانوردی و دیگر فعالیت های هیجان انگیز نیز استفاده کرد. فراموش نکنید حتما با پاهای برهنه شیب تلماسه های نامبرده شده را طی نمایید و برای این کار نیز ساعاتی را در نظر بگیرید که شن ها داغ نباشند.

جاذبه های توریستی نامیبیا؛کشوری شگفت انگیز در قاره آفریقا/عکس

پارک ملی اتوشا

اتوشا نام یکی دیگر از بهترین مجموعه های حیات وحش طبیعی در قسمت جنوبی قاره آفریقا است که می توان در آن با گونه های مختلف جانوری و گیاهی همچون شیر، کرگدن، بوفالو، فیل، پلنگ، غزال، بزکوهی و همچنین طیف گسترده ای پرندگان مواجه شد. 

پارک ملی اتوشا (Etosha National Park) یکی از جاهای دیدنی نامیبیا بوده که بخاطر وجود گودال های آبی سبب اجتماع جانوران مختلفی در کنار این حوضچه های پر از آب می شود. لازم به ذکر است بهترین زمان بازدید از این مورد از جاذبه های توریستی نامیبیا در بین ماه های می تا دسامبر بوده که به دلیل خشکی هوا، حیوانات ساکن در منطقه به دور گودال های پر آب جمع می شوند و شما می توانید ضمن سافاری از تماشای نزدیک آن ها لذت ببرید. 

ناگفته نماند که معمولا یک تور لیدر در کنار تورهای گردشگری برای این پارک در نظر گرفته می شود تا ضمن کشت و گذار در پارک ملی اتوشا به شما اطلاعات مفیدی را در خصوص گونه های جانوری و گیاهی انتقال دهد. یادتان باشد سافاری کردن در یک اقلیم طبیعی با جانورانی وحشی همیشه از هیجان بالایی بهره مند بوده و بایستی منتظر وقوع هر اتفاق غیرمترقبه ای باشید.

جاذبه های توریستی نامیبیا؛کشوری شگفت انگیز در قاره آفریقا/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار