gardeshban.ir

باغ‌های تیوولی دانمارک یکی از مهم‌ترین نقاط توریستی این کشور است که سالانه هزاران نفر از آن بازدید می‌کنند. در سفر به کپنهاگ، به هیچ وجه نباید تیوولی را از دست داد.
کد خبر: ۲۶۱۵۰
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
دانمارک یکی از شادترین کشور‌های دنیا به حساب می‌آید و یکی از مکان‌هایی که این شادی نمود پیدا می‌کند باغ‌های بزرگ تیوولی در کپنهاگ است. پارک تیوولی از هر نظر منحصر به فرد به نظر می‌رسد و به همین دلیل تبدیل به یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری دانمارک شده‌ است.

این پارک در سال 1843 افتتاح شد و از نظر قدمت تاریخی نیز دومین پارک در دنیا محسوب می‌شود. جاذبه‌های دیدنی این پارک بسیار متنوع است و برای هرکس در هر سن و سال سرگرمی‌های متنوعی وجود دارد. علاوه بر این، پارک تیوولی دارای تعداد زیادی رستوران و کافه است که در نهایت روزی خاطره انگیز را برای شما رقم خواهند زد. تیوولی معمولاً از اواسط ماه آوریل تا انتهای سپتامبر در دسترس عموم قرار دارد.

بازدید از باغ های تیوولی

بخش اعظمی از تیوولی را گل‌ها و فواره‌هایی بسیار زیبا در برگرفته‌اند که دلیل اصلی باغ خطاب شدن این پارک نیز همین نکته است. با این حال بسیاری از بازدیدکنندگان تنها برای لذت بردن از بازی و سرگرمی‌های تیوولی از آن دیدن می‌کنند. این پارک شب‌ها و زمانی که هزاران چراغ به زیباترین شکل ممکن آن را تزیین می‌کنند، معنایی فراتر از یک تفریح ساده می‎‌یابد. در این مکان ساختمان‌های زیادی با معماری ناب و تحسین برانگیز وجود دارند، بناهایی مانند برج چینی، تالار شیشه‌ای تئاتر و تالار کنسرت. یکی از معروف‌ترین نقاط این پارک، هتلی شبیه‌سازی شده از تاج محل هندوستان است که در زمره‌ی یکی از لوکس‌ترین هتل‌های دانمارک شمرده می‌شود.

تفریحات پارک تیوولی

تیوولی دارای انواع مختلفی از سرگرمی‌های هیجان‌انگیز است، از قطار وحشت کلاسیک تا نمونه‌های جدید و مدرنتر آن! قطار وحشت چوبی این پارک در سال 1914 ساخته شد و یکی از قدیمی‌ترین‌ نمونه‌های قطار بازی در دنیاست که همچنان نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در کنار همین قطار، نمونه‌ی جدید آن که در سال 2004 ساخته شد نیز در دسترس قرار دارد. غیر از قطار‌ها، سرگرمی‌ها و بازی‌های متنوع دیگری نیز در تیوولی وجود دارد، همچنین بازی‌های ایمن‌تری برای کودکان تعبیه شده است. پارک تیوولی در زمینه‌ی اجراهای زنده در نوع خود بی‌نظیر است؛ در این مکان همواره موسیقی‌هایی به سبک‌های مختلف به شکل زنده اجرا می‌شود. تیوولی دارای شش تالار معروف از جمله تالار کنسرت 1660 است که در سال 1956 افتتاح شده و در روزهای گرم تابستان در آن گروه‌های مختلف به اجرای زنده موسیقی می‌پردازند.

خرید و گشت و گذار در پارک

تیوولی مراکز خرید و رستوران‌های فراوان و گسترده‌ای دارد. این پارک بیش از 30 کافه و رستوران مختلف را در خود جای داده است؛ کافه‌هایی که جو بسیار خاص و به یادماندنی را برای افرادی که در این نقاط توقف می‌کنند فراهم می‌کنند. برای خرید سوغاتی نیز نیازی به جستجو نیست، جای جای این پارک پر از فروشگاه‌هایی که به شما برای یک خرید خوب کمک می‌کنند. با وجود تمام تفریحات و زیبایی‌های این پارک، به یاد ماندنی‌ترین خاطره از تیوولی زمانی است که هر شب بیش از 120 هزار چراغ و لامپ برای ایجاد محیطی رومانتیک و لطیف روشن می‌شوند. این چراغ‌ها همه چیز از قطارها و درختان تا ساختمان‌ها را در برگرفته‌اند و پایانی بسیار خاص و نوستالوژیک را برای روز پر از هیجان شما رقم خواهند زد.

تیوولی، باغی با بیش از صد هزار چراغ روشن/عکس

تیوولی، باغی با بیش از صد هزار چراغ روشن/عکس

تیوولی، باغی با بیش از صد هزار چراغ روشن/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار