gardeshban.ir

رئیس محیط‌زیست شهرستان مهدیشهر گفت: بیشترین وسعت جنگل‌های هیرکانی این استان در شهرستان مهدیشهر واقع شده است.
کد خبر: ۲۹۰۳۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹-1399 April 29
گردشبان (gardeshban.ir) :

فرامز اسفندیاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان مهدیشهر از ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های جنگلی و کوهستانی و جاذبه‌های زیست‌محیطی برخوردار است.
وی با اشاره به وسعت بالای جنگل‌های هیرکانی در این شهرستان افزود: قدمت 25 میلیون ساله این جنگل‌ها و چشم‌اندازهای زیبا و منحصر به فرد، آن را به موزه‌ای زنده تبدیل کرده است.
وی با اشاره به ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی از آن به عنوان فرصتی برای معرفی و حفاظت بهتر از این سرمایه‌های ارزشمند نام برد و تصریح کرد: جنگل‌های هیرکانی و خصوصا جنگل‌های شهرستان مهدیشهر از زیباترین جنگل‌های کشور محسوب می‌شوند.

رئیس محیط‌زیست شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه 95درصد گستره شهرستان مهدیشهر کوهستانی است خاطرنشان کرد: یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این شهرستان آن است که همه کوهستان‌های شهرستان از ارزش زیست‌گاهی برخوردارند.


وی از زیست حیات‌وحش در همه کوهستان‌های این شهرستان خوش آب و هوا خبر داد و گفت: مناطق کوهستانی این شهرستان از مناطق کوهستانی مجاور آبشار تا کوه نیزوا، جمعه، خطیرکوه و پرور و...عمدتا از ارزش زیستگاهی برخوردارند.

اسفندیاری از وجود یک منطقه حفاظت شده 63 هزار هخکتاری به عنوان یکی از ویژگی‌های ممتاز این منطقه نام برد و گفت: این زیستگاه‌ها عمدتا از بی‌نظیرترین زیستگاه‌ها در کشورند و برخی از آنها از شهرت کشوری و حتی بین‌المللی برخوردارند.

وی با بیان اینکه این منطقه حفاظت شده خاستگاه گونه مهم مرال است اظهار کرد: شوکا، خرس قهوه‌ای، پلنگ ایرانی، کل، قوچ، میش، بزوحشی، آهو، کبک دری، انواع پرندگان شکاری و...از جمله گونه‌هایی هستند که در زیستگاه‌های این شهرستان زیست کرده و از جمعیت خوبی نیز برخوردارند.

جنگل فینسک- مهدیشهر

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار