gardeshban.ir

از آنجایی که با شیوع بیماری کرونا شاهد تعطیل شدن هتل ها و اقامتگاه ها شدیم ، مدیران و دست اندرکاران این مکانهایی با تصمیمات متعددی در رابطه با ارائه خدمات خود مواجه بودند .
کد خبر: ۳۰۶۳۱
تاریخ انتشار : شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
از آنجایی که با شیوع بیماری کرونا شاهد تعطیل شدن هتل ها و اقامتگاه ها شدیم ، مدیران و دست اندرکاران این مکانهایی با تصمیمات متعددی در رابطه با ارائه خدمات خود مواجه بودند . 

بنابراین پیشنهاداتی برای ضد عفونی کردن چنین محل هایی با توجه به پروتکل بهداشتی کشورمان اراده می شود.

به دور از حفظ فاصله اجتماعی جهت جلوگیری از انتشار ویروس از شخص به فرد دیگر ، ویروس کرونا همچنین می تواند از طریق سرفه ، عطسه یا لمس روی هر سطحی باقی بماند که بسته به نوع سطوح ، ویروس می تواند تا 72 ساعت در آنجا بماند.

سوالات بیشماری در ذهن مدیران هتل ها و رستوران ها و … در مورد نظافت و ضد عفونی محل های ذکر شده بوجود آمده بود که ما در اینجا به معرفی دستگاه های نظافت صنعتی مناسب می پردازیم .

همچنین مورد دیگری که باید صاحبان هتل ها و رستوران ها باید به آن توجه داشته باشند امنیت کارکنان بخش های مختلف و مسافران و مراجعه کنندگان بر اساس پروتکل های بهداشتی کشور عزیزمان ایران است

اقداماتی که باید در جهت نظافت و ضدعفونی محل های اقامت انجام شوند :

قبل از پذیرش مهمان یا مسافر باید تمهیداتی از قبیل نظافت اتاق ها – سالن های غذاخوری – راه روها – لابی و … تمیز کردن مبلمان سالن های غذاخوری و ضدعفونی آنها صورت گیرد که در پایین به آنها اشاره میکنیم .

نظافت عمیق داخلی

منظور از تمیز کردن عمیق بدان معنی است که سطوح سخت مثل کف سالن ها و راه روها و آشپرخانه های صنعتی را میتوان با استفاده از دستگاه های نظافت و شستشوی کف و زمین شوی های صنعتی انجام داد . هر سطحی که رفت و آمد در آن انجام میشود باید تمیز و ضدعفونی شود .

کلیه کارکنانی که با دستگاه های زمین شوی صنعتی به کار نظافت میپردازند خود نیز پروتکل های بهداشتی نظیر استفاده از دستکش های مناسب – استفاده از ماسک و … را رعایت نمایند تا از انتشار آلودگی توسط کارکنان جلوگیری شود.

پس از تمیز کردن عمیق سطوح سخت با دستگاه های زمین شوی صنعتی و مواد شوینده مناسب نوبت به تیمزکاری سطوح مختلف نظیر تمیزکاری مبلمان – تمیزکاری داخل اتاق ها و فرش های اتاق ها و راه روها و … میرسد که این کار با دستگاه های مبل شوی و دستگاه جاروبرقی صنعتی یا نیمه صنعتی انجام میگیرد .

با توجه به تعداد و حتی اندازه مبلمان استفاده شده میتوان در تعداد کم و اندازه کوچکتر از دستگاه مبل شوی دریلی و برای تعداد بیشتر مبلمان از دستگاه موکت و مبل شوی صنعتی استفاده نمود همچنین با توجه به وسعت محل جهت تمیزکاری سه مدل جاروبرقی در اندازه های مختلف تولید شد :

جاروبرقی های صنعتی : بهترین گزینه برای محل هایی با وسعت بزرگ که با مخزن 80 لیتری قابلیت مکش مایعات را نیز دارا هستند.

جاروبرقی های نیمه صنعتی : از این دسته جاروبرقی ها برای تمیزکاری محیط های کمتر از 200 مترمربع استفاده میشود . همچنین به دلیل سهولت در جابجایی در راه روها و طبقات نیز میتوان از این دستگاه بهره برد . ظرفیت مخزن این جاروبرقی های 50 لیتر میباشد و قابلیت جمع آوری زباله های تر و خشک را دارا هستند.

جاروبرقی های هتلی اداری : از این مدل جاروبرقی بیشتر برای تمیز کردن اتاق ها و محل های کوچک میتوان استفاده کرد . در دو مدل و قابلیت تولید شده . جاروبرقی هتلی با قابلیت جمع آوری زباله های تر و خشک و جاروبرقی هتلی با قابلیت جمع آوری زباله های خشک .

بعد از نظافت محل های داخلی به صورت عمیق ( سطوح و کف ها ) و نظافت داخلی ( داخل اتاق ها – راه روها و … ) نوبه به نظافت سطوح میرسد . منظور از سطوح دستگیره ها – کلیدهای روشن و خاموش – پیشخوان پذیرش در هتل و اقامتگاه ها و .. هستند که باید با مواد ضد عفونی کننده مناسب ضدعفونی و آماده پذیرایی از مهمانان باشند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار