gardeshban.ir

اگر اهل خرید بلیط هواپیما و سفر به کشورهای مختلف جهان باشید، مطمئناً هنگام اخذ ویزای هر کشوری با عبارت‌هایی مثل ویزای سینگل و ویزای مولتی بارها روبه‌رو شده‌اید. اما شاید تا به حال توجه عمیقی به این موارد و تفاوت این ویزاها نکرده باشید.
کد خبر: ۳۳۵۴۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹-1399 August 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
البته در این بین کسانی هم هستند که تا به حال تجربه خرید بلیط هواپیما و اخذ ویزا نداشته‌اند و به همین دلیل از تفاوت بین ویزای سینگل و ویزای مولتی آگاهی کاملی ندارند. بنابراین افراد بسیار زیادی می‌توانند مخاطب مطلب امروز ما باشند. چراکه در این مطلب می‌خواهیم تفاوت بین ویزای سینگل و ویزای مولتی را مورد بررسی قرار دهیم و از جزئیات دقیق این ویزاها اطلاعات مفیدی به شما ارائه دهیم.

تفاوت ویزای سینگل و ویزای مولتی چیست؟Reviewed by تحریریه بلیط هواپیما on Jan 9Rating: 4.5تفاوت ویزای سینگل و ویزای مولتی چیست و این دو چه ویژگی هایی دارند.تفاوت ویزای سینگل و ویزای مولتی در ادامه آورده شده و از جزئیات دقیق این ویزاها اطلاعات مفیدی به شما ارائه خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

ویزای سینگل و ویزای مولتی

موضوع سفر و مهاجرت همیشه با اولین قدم اخذ ویزا مواجه می شود. برای سفرها و هدف های مختلف انواع ویزاهای مختلف وجود دارد. پیشتر در مطلبی انواع ویزاهای مختلف معرفی شد. در این مطلب اما به طور کامل می خواهیم به ویزای سینگل و مولتی بپردازیم. اگر اهل خرید بلیط هواپیما و سفر به کشورهای مختلف جهان باشید، مطمئناً هنگام اخذ ویزای هر کشوری با عبارت‌هایی مثل ویزای سینگل و ویزای مولتی بارها روبه‌رو شده‌اید. اما شاید تا به حال توجه عمیقی به این موارد و تفاوت این ویزاها نکرده باشید. 

البته در این بین کسانی هم هستند که تا به حال تجربه خرید بلیط هواپیما و اخذ ویزا نداشته‌اند و به همین دلیل از تفاوت بین ویزای سینگل و ویزای مولتی آگاهی کاملی ندارند. بنابراین افراد بسیار زیادی می‌توانند مخاطب مطلب امروز ما باشند. 

چراکه در این مطلب می‌خواهیم تفاوت بین ویزای سینگل و ویزای مولتی را مورد بررسی قرار دهیم و از جزئیات دقیق این ویزاها اطلاعات مفیدی به شما ارائه دهیم. از این رو، اگر برنامه‌ای برای رزرو بلیط هواپیما به یکی از کشورهای مختلف جهان دارید و هنوز به تفاوت میان ویزاهای سینگل و مولتی به طور کامل واقف نیستید، مطالعه ادامه این مطلب سفرستان safarestan بهترین پیشنهاد برای شما خواهد بود.

برای اینکه بهتر با مفهوم هر یک از این ویزاها آشنا شوید سعی می‌کنیم تعریفی کامل از هر کدام ارائه دهیم. نخست به سراغ ویزای سینگل می‌رویم. ویزای سینگل با نام ویزای یک‌بار ورود نیز شناخته می‌شود. همانطور که از نام ویزا مشخص است، با استفاده از آن هنگام خرید بلیط هواپیما به کشوری خاص، فقط یک‌بار می‌توان وارد خاک آن کشور شد و در صورت خروج از آنجا، برای ورود مجدد باید اقدام به اخذ ویزا کرد. به عبارتی بهتر، حتی اگر قبل از اتمام اعتبار ویزای سینگل شما از محدوده مربوط به این ویزا خارج شوید، دیگر ویزای شما از درجه اعتبار ساقط خواهد بود.


برعکس ویزای سینگل، ویزای مولتی اجازه چندین بار ورود به کشور مدنظر را در اختیار متقاضی قرار می‌دهد. بنابراین فقط تمام شدن اعتبار ویزای مولتی می‌تواند باعث از بین رفتن آن شود. ویزای مولتی با نام ویزای چندبار ورود یا ویزای مولتیپل نیز شناخته می‌شود. البته گاها دیده می‌شود که برخی کشورها برای ویزای مولتی یا ویزای چندبار ورود هم محدودیت‌هایی در نظر می‌گیرند و مثلاً اجازه 10 بار ورود به کشور را به مسافران و خریداران بلیط هواپیما می‌دهند.

غیر از ویزاهای سینگل و مولتی، نوع دیگری از ویزا به نام ویزای دابل یا دوبار ورود نیز وجود دارد که البته نسبت به دو نوع ویزای دیگر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. با استفاده از این ویزاها هم می‌توان در مدت تعیین‌شده برای اعتبار ویزا و اجازه اقامت، حداکثر دوبار وارد خاک کشور خاصی شد و در آنجا حضور یافت. البته لازم به ذکر است که با توجه به هدف مسافرت، ممکن است کسی که بلیط هواپیما می‌خرد، به دنبال اخذ ویزای دوبار ورود باشد.


با توجه به توضیحات ارائه شده حالا این سؤال مطرح می‌شود که کدام یک از ویزاها مناسب‌ترین گزینه برای سفر می‌باشند. پاسخ به این سؤال به شرایط سفر و هدف هر کسی از خرید بلیط هواپیما به کشور خاص بستگی دارد. معمولاً کسانی که با اهداف توریستی بلیط هواپیما می‌خرند به دنبال اخذ ویزای سینگل می‌روند اما آنهایی که به خاطر برخی مسائل مثل انجام امور شغلی مجبور به رفت‌وآمد چندباره به یک کشور هستند، ویزای مولتی را گزینه بهتری برای خود می‌دانند. البته باید هزینه هر یک از ویزاها را هم در نظر گرفت.

امکان تمدید ویزا نیز عامل مهم دیگری است که معمولاً در انتخاب نوع ویزا توسط متقاضیان تأثیرگذار می‌شود. از آنجایی که ویزاهای یک‌بار ورود معمولاً برای اقامت کوتاه‌مدت صادر می‌شوند، اجازه تمدید ندارند. اما ویزای مولتی می‌تواند برای مدت زمان خاصی تمدید گردد. البته این مورد به قوانین مربوط به ویزای هر کشور و روابط دیپلماتیک آن کشور مقصد با کشور زادگاه خریدار بلیط هواپیما بستگی دارد و ممکن است کاملاً به گونه متفاوتی باشد.

همان‌طور که می‌بینید برای راحتی مسافران هنگام خرید بلیط هواپیما و سفر به کشوری دیگر، انواع ویزاها طراحی شده‌اند. مطالعه این مطلب به شما کمک کرد که با طبقه‌بندی ویزا از حیث تعداد دفعات ورود به یک کشور خاص آشنا شوید. بدین‌ترتیب حالا شما می‌توانید با بررسی تمامی جوانب سفرتان به هر کشور و در نظر گرفتن اهداف مختلف این سفر، یکی از ویزاهای معرفی‌شده را انتخاب و اقدام به اخذ آن کنید و سپس به سفری لذت‌بخش بپردازید. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار