gardeshban.ir

گودال‌های آبی پالائو یکی از شگفتی‌های اقیانوس آرام است و از مناطق محبوب غواصان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۴۱۳۱۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰-1400 March 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
اقیانوس آرام، مجمع‌الجزایر زیبای پالائو را در بر گرفته است. این کشور از ۲۵۰ جزیره کوچک و هشت جزیره بزرگ مسکونی تشکیل می‌شود و تمامی این جزایر از صخره‌های مرجانی به‌وجود آمده‌اند. 

بخش‌هایی از دیواره‌های این جزایر مرجانی در گذر سال‌ها فرو ریخته و گودال‌های آبی نسبتا کم‌عمقی به‌وجود آمده است. 

این گودال‌های آبی شگفت‌انگیز، غواصان و طبیعت‌گردان بسیاری را از گوشه و کنار جهان به سوی خود فرا می‌خوانند. با ما همراه شوید تا در تازه‌ترین قسمت از تورهای مجازی، به‌تماشای گودال‌های آبی پالائو بنشینیم.

«کناره آبی» (Blue Corner)، یکی از مکان‌های منحصربه‌فرد برای غواصی در پالائو است. این ناحیه همچون فلاتی در زیر آب، از صخره مرجانی جدا شده و به‌سمت دریا امتداد پیدا کرده است. کناره آبی، در مجاورت صخره‌‌ای قرار دارد که به‌واسطه وجود حفره‌های آبی، مشهور شده است. چهار چاه عمودی با میانگین قطر ۱۰ متر در این صخره وجود دارند که در انتهای خود، به‌وسیله دو غار آبی با عمق ۳۵ متر، با یکدیگر ادغام می‌شوند. قدمت این محوطه آبی منحصربه‌فرد که در نتیجه فرسایش پدید آمده است، به میلیون‌ها سال پیش باز می‌گردد؛ زمانی که سطح آب دریا پایین‌تر از امروز بود.

دیوارهای غار آبی با مرجان‌های نرم (Alcyonacea) پوشیده شده و تنوع غنی رنگ و شکل‌های مسحورکننده‌ای را پدید آورده است. تابش پرتوهای رقصان خورشید به دیواره‌های غار، فضایی جادویی را در این مکان به‌وجود می‌آورد. بسته به زمان غواصی، گودال‌های آبی منظره‌ای متفاوت را تقدیم علاقه‌مندان می‌کنند و صحنه‌های عکاسی که مملو از شکوه رنگ‌ها، سایه‌ها و اشکال مختلف است، هر ثانیه چشم‌گیرتر می‌شوند.

در تمام روزهای سال، غواصی در گودال‌های آبی پالائو امکان‌پذیر است؛ چراکه دمای آب در این ناحیه همیشه در بازه ۲۶ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد قرار دارد. عمق این گودال‌های اسرارآمیز بین ۳۰ تا ۵۰ متر متغیر است و غواصان با ورود به یکی از آن‌ها، می‌توانند به کناره آبی پالائو نیز دسترسی پیدا کنند.

از دیگر جاهای دیدنی پالائو در این منطقه، می‌توان به غار گوچکی اشاره کرد که به «معبد رستاخیز» شهرت دارد. به‌نظر می‌رسد که این مکان محل استراحت جانوران دریایی قلمداد می‌شده است ؛ زیرا آثار به‌جای مانده از استخوان‌های آنان در قسمت پایینی غار به‌چشم می‌خورد. بارز‌ترین این بقایا، استخوان‌ غول‌پیکر یک لاکپشت باستانی است.

ورودی معبد رستاخیز، حفره باریکی است. غواصی در این منطقه امری چالش‌برانگیز محسوب می‌شود که از افراد غیرمجرب ساخته نیست. تنها غواصان آموزش‌دیده، مجهز و دارای گواهینامه‌های معتبر، برای ورود به این غار مجاز هستند. البته برخی راهنمایان محلی هستند که غواصان کم‌تجربه را نیز برای بازدید از معبد رستاخیز یاری می‌کنند.


گودال‌های آبی پالائو ؛ از شگفتی‌های کم نظیر اقیانوس آرام/عکس

گودال‌های آبی پالائو ؛ از شگفتی‌های کم نظیر اقیانوس آرام/عکس

گودال‌های آبی پالائو ؛ از شگفتی‌های کم نظیر اقیانوس آرام/عکس

گودال‌های آبی پالائو ؛ از شگفتی‌های کم نظیر اقیانوس آرام/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار