gardeshban.ir

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: رویداد شب‌های فرهنگی جزیره با هدف معرفی فرهنگ، آداب، رسوم و جذابیت‌های گردشگری این منطقه به هم میهمان در سرزمین اصلی از ۲۸ تا ۳۰ مهرماه جاری در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۶۱۵۸
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰-1400 July 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
حامد بی آزار افزود: ۱۵ هنرمند قشمی در قالب یک گروه فرهنگی-هنری به عنوان سفیران فرهنگ، ادب و هنر قشم در تهران حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: نمایش ۲۰ قطعه عکس از زیبایی‌های جزیره قشم که توسط عکاسان حرفه‌ای بومی تهیه شده، یکی از برنامه هایی است که در شب‌های فرهنگی قشم اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ارائه نقشه کلی جزیره قشم با تمام اطلاعات گردشگری از جمله سایت‌های دیدنی، اطلاعات اقامتگاه‌های بومی و هتل‌ها به مردم از دیگر بخش‌های این رویداد است.

وی افزود: اجرای عود نوازی به عنوان موسیقی بومی جزیره، نقش حنا و ارائه نمایشگاهی از ابزار و وسایل قدیمی مورد استفاده در منطقه با هدف شناخت تاریخ فنی مردم قشم از جمله بخش‌هایی است که در رویداد شب‌های فرهنگی پیشبینی شده است.

بی آزار ادامه داد: ایجاد دکور حجله برای تماشاگران و امکان تهیه عکس در این مکان سنتی نیز در این رویداد اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین غرفه صنایع دستی در این رویداد پیشبینی شده است تا مخاطبان علاوه بر آشنایی با نحوه تولید برخی از صنایع سنتی قشم، امکان خرید این تولیدات را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم افزود: اولین محلی که این رویداد در آن اجرا می‌شود مجتمع معین مال در میدان آزادی تهران است که فضایی ۶۰ هزار متر مربعی با ۲۰۰ باب مغازه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در نیمه دوم سال که با سرد شدن هوا و تاریکی زودهنگام مواجه خواهیم بود، این مکان انتخاب شد تا از نظر حضور مخاطب مشکلی وجود نداشته باشد.

بی آزار ابراز کرد: این رویداد فرهنگی از ساعت ۱۷ بعد از ظهر تا ۲۱ شب در این مجتمع برگزار می‌شود که بهترین زمان ممکن از نظر حضور مخاطب است.

وی افزود: هم اکنون چند مجتمع تجاری دیگر در تهران نیز آمادگی خود را برای میزبانی از رویداد شب‌های فرهنگی قشم اعلام کرده‌اند که سعی می‌شود علاوه بر پایتخت در دیگر کلان‌شهرهای کشور نیز این رویداد اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ادامه داد: امید است با برگزاری این گونه رویدادها و پس از رفع مشکلات و محدودیت‌های مربوط به کرونا، قشم به عنوان مقصد گردشگری هموطنان انتخاب شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار