gardeshban.ir

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، عمده کشورهای مورد تجارت بندر کاسپین را کشورهای آسیای میانه به ویژه روسیه دانست و خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵ درصد تجارت آسیای میانه از طریق بندر کاسپین انجام می شود که سهم قابل توجهی است.
کد خبر: ۵۶۹۹۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱-1401 November 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
افتتاح ۱۰ پروژه سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی تا پایان ماه/ ورود ۱۲ هیأت روسی به منطقه در سال جاری


عیسی فرهادی، مناطق آزاد را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی یکی از مناطق آزاد منحصر به فرد کشور با سابقه ۱۶ سال فعالیت است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی توانسته با امکانات در اختیار و به کمک بخش خصوصی برای ۲۳ هزار نفر شغل ایجاد کند، افزود: علاوه بر بخش اداری و تجاری و بازار، ۱۶۴ کارخانه در منطقه آزاد انزلی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به سرمایه گذاری خارجی ۲۵۰ میلیون دلاری در این منطقه، تصریح کرد: با افزایش سرمایه گذاری خارجی، ظرفیت توسعه منطقه آزاد انزلی وجود دارد.

فرهادی، منطقه آزاد انزلی را تنها منطقه دارای بندر دانست و ادامه داد: همه بنادر کشور تحت مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی هستند، اما بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی واقع شده و ۱۴ اسکله دارد؛ البته چهار اسکله فعال بوده که دو اسکله توسط بخش خصوصی ساخته می شود.

وی اسکله های بندر کاسپین را دارای امکانات پس کرانه دانست و عنوان کرد: بندر کاسپین به عنوان بندر نسل سوم نقش بسزایی در توسعه تجارت دارد؛ ۱۵۰ کارخانه از ۱۶۴ کارخانه در پس کرانه این بندر فعال بوده و شاهد سرمایه گذاری خارجی و مشترک داخلی و خارجی و ایرانیان خارج از کشور هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، عمده کشورهای مورد تجارت بندر کاسپین را کشورهای آسیای میانه به ویژه روسیه دانست و خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵ درصد تجارت آسیای میانه از طریق بندر کاسپین انجام می شود که سهم قابل توجهی است.

وی منطقه آزاد انزلی را دارای دو بندر دانست و اضافه کرد: بندر انزلی سابقه ۳۰۰ ساله دارد، اما بندر کاسپین جدیدالاحداث بوده و به سرعت در حال توسعه است؛ به زودی با اتصال راه آهن رشت به بندر کاسپین و تکمیل راه آهن رشت – آستارا، منطقه آزاد انزلی به هاب کالاهای روسی تبدیل می شود.

فرهادی، با بیان اینکه سالانه ۳۰ درصد روغن کشور از طریق بندر کاسپین وارد می شود، تاکید کرد: واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه، غلات، چوب و قطعات یدکی در کنار صادرات مواد پتروشیمی و میوه و پوشاک و… انجام می شود.

وی با اشاره به افزایش واردات و صادرات در بندر کاسپین، افزود: در ۹ ماهه امسال بیش از ۴۰۰ هزار تن واردات و صادرات از طریق دو اسکله انجام شده؛ در آینده نزدیک دو اسکله دیگر نیز با پس کرانه و انبار غلات و مخازن روغن و مخازن سوخت جهت تامین نیازمندی های کشور احداث می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، از رشد ۱۶۰ درصدی فعالیت های منطقه آزاد انزلی خبر داد و بیان کرد: امسال ۱۲ هیئت روسی به منطقه سفر کردند که منجر به سرمایه گذاری خواهد شد؛ همچنین سامانه صدور کارت بازرگانی و ثبت شرکت را راه اندازی کردیم.

وی با اشاره به شرایط خاص صادرات میوه و محصولات کشاورزی، گفت: با ایجاد سردخانه و حمل و نقل کانتینری یخچالی شرایط برای صادرات محصولات کشاورزی فراهم می شود که در حال حاضر سرمایه گذاران بخش خصوصی آماده ورود به بخش سردخانه ای و خرید کانتینرهای یخچالی هستند.

فرهادی، با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال بیش از هشت میلیون نفر ورودی به منطقه آزاد انزلی داشتیم، اضافه کرد: باید ظرفیت ماندگاری گردشگر را فراهم کنیم و لذا تا اوایل سال آینده گردشگری دریایی و مارینای جدید را فعال خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، فاصله ۱۰ کیلومتری دو بندر انزلی و کاسپین را فرصت مناسب گردشگری دانست و متذکر شد: دومین آکواریوم ایران در منطقه آزاد انزلی است و ۴۱ هتل در کنار بوم گردی و واحدهای اقامتی ارزان قیمت داریم.

وی با اشاره به ساخت یک هتل، یک بیمارستان تخصصی و یک پارک آبی، عنوان کرد: در دهه فجر امسال یک سالن ورزشی با زیربنای ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع را افتتاح خواهیم کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از افتتاح ۱۰ پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر ۹۱۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی و اشتغالزایی ۱۱۲۵ نفری در دهه فجر خبر داد و بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی پنج پروژه با سرمایه گذاری ۱۸۵۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۱۵ نفر در منطقه آزاد انزلی آغاز می شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار