gardeshban.ir

روستای مجد در 27 کیلومتری جنوب مشهد، در جنوب طرقبه واقع شده است و یکی از روستاهای زیبا و دیدنی مشهد است.
کد خبر: ۵۸۲۷۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲-1402 February 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
مشهد و اطراف آن پر از ییلاق های خوش آب و هوا، باغ ها و روستاهای بکر و جاذبه های تاریخی و قدیمی است. اگر اهل طبیعت گردی آخر هفته ها هستید، ما به شما بازدید از روستای بکر و خوش آب و هوای مجد در نزدیکی مشهد را پیشنهاد می دهیم.

روستای مجد در 27 کیلومتری جنوب مشهد، در جنوب طرقبه واقع شده است و یکی از روستاهای زیبا و دیدنی مشهد می باشد. این روستا در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و هنوز در تپه‌های آن آثاری از دوران‌های مختلف تاریخی باقی مانده است. قبرستان قدیمی روستا نشان از قدمت تاریخی و کهن بودن آن است.

روستای مجد مشهد


محصولات روستا

کشاورزی و دامداری شغل بیشتر مردم این روستاست، از جمله محصولات کشاورزی این روستا می توان به چغندرقند، گندم، جو، پسته، یونجه، هندوانه و خربزه اشاره کرد.

اکثر زنان این روستا نیز به خانه داری و قالی بافی مشغولند و البته در فصل تابستان هم در برداشت محصولات به همسرانشان کمک می کنند. میوه های تازه و خوشمزه از جمله سوغات روستا محسوب می شوند.




جاذبه های دیدنی روستای مجد

قنات ها و چاه های روستا

هشت چاه عمیق در روستای مجد وجود دارد که یکی از آنها دارای آب آشامیدنی و بقیه دارای آب شور هستند. همچنین چهار قنات در این روستا موجود است که یکی از این قنات ها از وسط روستا عبور می کند و سه قنات دیگر در اطراف روستا واقع شده اند. مردم روستا از آب قنات برای مصارف کشاورزی استفاده می کنند.

باغات سرسبز، رودخانه و برکه ها

این روستای زیبا دارای باغات میوه و طبیعت زیبا شامل رودخانه ها، چشمه و برکه هاست. دیدن طبیعت زیبا و نشستن در کنار رودخانه ها و بازدید از برکه ها یکی از اصلی ترین لذت های سفر به این روستای دیدنی است.

روستای مجد مشهد


امامزاده حسین بن زید (ع)

امامزاده حسین بن زید (ع) مکان دیدنی زیارتی این روستاست. غروب دلتنگ جمعه ها مشتاقان امام عصر (عج) در این روستا به زیارت این امام زاده شریف و بزرگوار مشرف می شوند.

معماری پلکانی روستا

خانه های روستای مجد دارای بافت پلکانی هستند که خود به جذابیت بصری روستا افزوده است. دیدن معماری خانه های پلکانی ساخته شده با سنگ و کاهگل و درب و پنجره های قدیمی به خصوص برای علاقه مندان بافت روستایی تاریخی بسیار لذتبخش است.




چطور به روستای تاریخی مجد برویم ؟

برای رسیدن به این روستای دیدنی باید از جاده خلج، جاده کوهستانی پر پیچ و خمی که از منطقه سیدی در جنوب مشهد و کوه خلج شروع می شود عبور کرد و پس از طی حدود 27 کیلومتر در منطقه کوهستانی به روستای مجد رسید.

در مسیر رسیدن به روستا طبیعت زیبا، گل های وحشی، شقایق ها و انواع گیاهان دارویی را خواهید دید. روستای مجد از شمال به روستای ازغد و از جنوب به روستای تاریخی مغان منتهی می شود.

آدرس: استان خراسان رضوی، جاده خلج، 27 کیلومتری جنوب مشهد
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار