gardeshban.ir

مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد هتل‌ها در چرخه ارزیابی قرار دارند، گفت: ۴۰ درصد هتل‌های ۴ و ۵ ستاره کشور تاکنون گواهی استاندارد گرفته اند.
کد خبر: ۵۸۸۵۲
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲-1402 April 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
۴۰ درصد هتل‌های ۴ و ۵ ستاره گواهی استاندارد گرفته اند


آئین رونمایی از سامانه یکپارچه تطبیق و استانداردسازی تجهیزات گردشگری، روز شنبه ۱۰ تیر در تهران برگزار شد.

در این نشست روح الله حسین زاده مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی ایران گفت: این سامانه قرار است موضوعات مختلف هتل‌ها، مراکز اقامتی و پذیرایی که تحت نظر وزارت میراث فرهنگی فعالیت می‌کنند را نظارت کند. بخش خصوصی ما در این حوزه آسیبی نمی بیند. می‌خواهیم استانداردسازی در فضای یکپارچه رخ دهد.

وی با بیان اینکه موضوع گردشگری سلامت را پیش برده‌ایم، گفت: طرح ایران بین یا همان ایران سفر به مرحله تبلیغات رسیده است. در نظر داریم طی سه ماه این تبلیغات را برای این طرح انجام دهیم.

در ادامه یحیی نقی زاده مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: طرح تطبیق بر اساس مقررات به عهده وزارت میراث فرهنگی است و نسبت به ارزیابی و قیمت گذاری تأسیسات گردشگری اقدام کنیم.

وی گفت: در حوزه ارزیابی هر چند سال یک بار نسبت به بروز رسانی آن اقدام می‌کنیم در حال حاضر ضوابط هتل‌ها در مراحل نهایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه موضوع ارزیابی تأسیسات گردشگری در کشورمان جوان است گفت: ارزیابی از سال ۸۴ تاکنون افت و خیزهایی داشته است. بیش از ۵۰ درصد تأسیسات گردشگری اکنون در چرخه ارزیابی قرار دارند، هتل‌ها همین طور هستند. بیش از ۸۰ درصد هتل‌ها در چرخه ارزیابی قرار دارند گواهی استاندارد ۴۰ درصد از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره داده شده است.

نقی زاده ادامه داد: اخذ گواهی استاندارد مستلزم طی شدن تشریفات ضوابط است. امیدواریم این سامانه که نسخه جدید و به روز رسانی شده است بتواند در این زمینه کمک کند.

وی گفت: سامانه دیگری مکمل آن داریم که به کمک مان می‌آید.

نقی زاده گفت: ۱۸۰ ارزیاب و کارشناس داریم ۴۴ شرکت عامل تطبیق و ۸۰ مدیر فنی تطبیق فعالیت مرتبط با ارزیابی تأسیسات گردشگری را در کشور انجام می‌دهند.

وی گفت: فاصله‌ای از ارزیابی و درجه بندی تا خدماتی که به مردم داده می‌شود وجود دارد شاید این موارد در ضوابط درج نشده باشد اما از نظر مردم مهم است مانند برخورد کارکنان که در کیفیت خدمات تجهیزات بسیار اهمیت دارد.

نقی زاده همچنین درباره سامانه‌ای خبر داد که مربوط به استانداردهای ساخت هتل است و از صفر تا صد ساخت هتل را در بر می‌گیرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار