gardeshban.ir

صومعه الکساندر نوسکی لاورا » مجموعه ی صومعه خانه ی الکساندر نوسکی لاورا یکی از قدیمی ترین ساختمان های شهر سنت پترزبورگ است که دارای گورستانی مربوط به مشهورترین و سرشناس ترین افراد فرهنگی روسیه است که افراد بزرگی از جمله چایکوفسکی، داستایفسکی، گلینکا و اویلر ریاضی دان مشهور در آنجا به خواب ابدی فرو رفته اند.
کد خبر: ۲۳۹۵۱
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
سنت الکساندر نوسکی لاورا که به الکساندر نوسکی لاورا موناستری هم معروف است برای اولین بار توسط پیتر کبیر در سال ۱۷۱۰ در نزدیکی سن پترزبورگ ایجاد شد. 

نام آن گرفته شده از الکساندر نوسکی شاهزاده و یکی از قهرمانان مبارزه با سوئدی ها بود. همچنین این مجتمع در زمانی که تزار روسیه اختلافات و جنگ های زیادی با کشور های اسکاندیناوی داشت، پایگاه مهمی به شمار می رفت.

در سال 1724 کلیسای جدیدی توسط معمار ایتالیایی "دومنیکو" تزئینی طراحی و به نام الکساندر نوسکی نامگذاری شد که بقایای از کلیسای شهر باستانی ولادیمیر بود و به عنوان کلیسای ارتدوکس روسیه در نظر گرفته شد. 

در سال  1750ملکه الیزابت دستور دارد که از بقایای آرامگاه مقدسی که ساخته شده بود؛ ارامگاهی نقره ای ساخته شود. برای این کار از نقره خالص استفاده شد. این زیارتگاه در 1790 به یک کلیسای جامع جدید منتقل شد. در سال 1797 امپراطور پائول به یک کلیسای جدید بخشید. و به عنوان بالاترین کلیسای ارتدوکس و با نام " الکساندر نوسکی روح القدوس " نامگذاری شد. در بالای دروازه ورودی موزاییک های بسیار ظریفی به شکل انسان چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

در آغاز قرن 20 این صومعه در مالکیت 16 کلیسا بود. اما امروزه تنها 5 کلیسا باقی مانده اند که شامل: کلیسای جامع مقدس، کلیسای بشارت، کلیسای سنت لازاروس، کلیسای سنت نیکلاس، کلیسای مادر مقدس می شود. در سال های اخیر نیز مرمت هایی انجام شده و مدت کوتاهی صومعه به دلیل مرمت بسته شده بود که اشیا با ارزشی از آنجا به سرقت رفت.

از سال 1931 – 1936 تمام کلیساهای کوچک و بزرگ در صومعه بسته شدند و در سال 1932 موزه مجسمه سازی شهر در بخشی از محوطه صومعه برگزار شد و این مکان به انباری برای ادارات و موسسات مختلفی تبدیل گشت.

پس از آن تعدادی از مومنان محلی درخواست دادند که کلیسای جامع ارتدوکس در سال 1955، دوباره به کار خود ادامه دهد. معامله ی مقبره های افراد مشهوری که در انجا مدفون شده اند، پس از سال 1959 رسما ممنوع اعلام شد و کلیسای سنت نیکلاس بازگشایی شد که در پشت کلیسای جامع واقع بود. 

آثار برجای مانده از الکساندر نوسکی برای کلیسای جامع از موزه آتئیسم که در قازان باز شده بود به کلیسای جامع منتقل شد. در اوایل سال 1990 صومعه محل برگزاری جشن زندگی الکساندر و اعمال قهرمانانه گشت.

افراد مشهور بسیاری از جمله پیوتر چایکوفسکی در قبرستان های الکساندر نوسکی مدفون شده اند. این صومعه دارای گورستان های مختلفی است که در هر کدام چند تن از افراد فرهنگی روسیه مدفون شده اند. گورستان تیخون در گوشه سمت راست از دروازه اصلی که قبر چایکوفسکی نیز در همین جا قرار دارد واقع شده است. 

در این قسمت علاوه بر چایکوفسکی ، قبر رابین اشتاین، قبر موسورگسکی، قبر ریمسکی کورساکف و گلیندا واقع است. مقبره داستایفسکی دورتر از انها و در امتداد دیوار صومعه قرار دارد.

گورستان اصلی دیگری نیر که به آن گورستان لزاروس می گویند؛ آرامگاه چند تن از معماران بزرگ و فراموش نشدنی از جمله استارو ، قرائنگی و رسی است. در پشت این صومعه نیز رودخانه زیبایی قرار دارد که بر زیبایی این منطقه افروده است.

آدرس:

naberezhnaya reki Monastyrki, 1, Sankt-Peterburgروسیه، 191167

صومعه الکساندر نوسکی لاورا,معرفی کلیسای الکساندر نوسکی لاورا,تاریخچه صومعه ,بنای تاریخی در روسیه,سن پترز بورگ

صومعه الکساندر نوسکی لاورا؛گورستان افراد مشهور روسیه/عکس

صومعه الکساندر نوسکی لاورا؛گورستان افراد مشهور روسیه/عکس

صومعه الکساندر نوسکی لاورا؛گورستان افراد مشهور روسیه/عکس

صومعه الکساندر نوسکی لاورا؛گورستان افراد مشهور روسیه/عکس

صومعه الکساندر نوسکی لاورا؛گورستان افراد مشهور روسیه/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار