gardeshban.ir

بلغارستان یک کشور اروپایی است و در جنوب شرقی اروپا واقع است این کشور دارای تاریخ غنی است و نیز چهاردهمین کشور بزرگ در اروپاست.
کد خبر: ۲۴۱۵۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
پایتخت کشور بلغارستان صوفیه است و از شهرهای توریستی میتوان به وارنا و صوفیه اشاره کرد مسیحیت ارتدکس به عنوان دین سنتی کشور می باشد و ۱۰% این کشور را مسلمانان تشکیل داده اند این کشور از شمال با رومانی و از شرق با دریای سیاه هم مرز است از جنوب شرقی با دو کشور ترکیه و یونان همجوار است و از غرب به صربستان و مقدونیه منتهی می شود.. بلغارستان بخشی از اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۷ است.

دانستنی های بلغارستان:

بلغارستان ۱۳۳۳ ساله است.

صوفیه پایتخت و مرکز اقتصادی کشور، واقع در غرب بلغارستان است.

زبان رسمی بلغاری است.

لو پول رایج بلغارستان است.

ساعت رسمی در بلغارستان همزمان با شرق اروپا است، که دو ساعت پیش از زمان گرینویچ است.

پرچم بلغارستان متشکل از سه رنگ: سفید، سبز و قرمز، به صورت افقی از بالا به پایین گذاشته شد.

بلغارستان یک جمهوری پارلمانی است و به ۲۸ منطقه اداری تقسیم شده است.

پیرو آیین مسیحیت نوعارتدوکس هستند و ۱۰٪ جمعیت رامسلمانان هستند

از مهمترین و معروفترین صادرات بلغارستان می توان به اسانس گل رز  همچین دیگر اقلام مانند آهن و فولاد، پوشاک ، ماشین آلات و تجهیزات و سوخت و لبنیات که مجبوبترین آنها دوغ و ماست می باشد اشاره کرد.

۱۴۲ استراحتگاه در بلغارستان ساخته شده که ۲۶ استراحتگاه دریایی، ۵۶ استراحتگاه کوهستانی و ۵۸ استراحتگاه مربوط به تفرجگاه های است.

شهر های بزرگ بلغارستان : صوفیه (پایتخت)، بلوودیه ، وارنا، بورگاس، استارازاگورا و روسه می باشد

مهمترین جاذبه های گردشکری : کلیسای بویانا و کلیسای هاگیا صوفیا می باشد که به ترتیب متعلق به دوره چهاردهم و ششم میلادی است.
 
پول رایج در جمهوری بلغارستان

واحد پول در بلغارستان لو (BGN) می باشد که به ۱۰۰ stotinki برابر است (ST )،  مسئولیت کنترل این واحد پولی برعهده بانک مرکزی بلغارستان قرار دارد.

از سال ۱۹۹۷، دراین کشور هیئت مدیره ارز تشکیل و اداره می شود و ارزش لو به یورو نیز ثابت شده است از همین رو برخی معاملات به یورو صورت می گیرد. 

نرخ ارز را می توان در بانک ها و یا در هر یک از دفاتر مبادله ارز کشور تبدیل کرد و در برخی موارد دفاتر مبادله در ایام  تعطیل نیز کار می کنند.

کارت های اعتباری: می توانید با کارت های اعتباری و ویزا کارت ،مسترکارد، امریکن اکسپرس، در برخی از هتل ها بلغاری و فروشگاه خرید و پرداخت کنید

حمل و نقل

۴ فرودگاه های بین المللی در بلغارستان می باشد که در شهرهای صوفیه، وارنا، Plovdiv و بورگاس است.

شبکه راه آهن تقربیا کل کشور بلغارستان را پوشش می دهد و بسیار مقرون به صرفه و دارای امکانات مناسب می باشد.شما می توانید به راحتی بلیط ها را در ایستگاه های راه آهن ، آژانس های توریستی در دفاتر حمل و نقل در تهیه کنید.

جاده ها در بلغارستان از سطح استاندارداهای جهانی پایین هستند و از امینت جاده ای کیفیت های جهانی را دارا نیست و جالب است بدانید جاد ها به سه دسته کلاس ۱-۲-۳ دسته بندی شده اند همچنین هنکام عبور و مرور در سطح خیابان ها مراقب رانندگانی که با سرعت زیاد در حرکت هستند باشید.

سازمان حمل و نقل و اتوبوس به خوبی توسعه یافته است. اتوبوس ها با کیفیت تقریبا مناسب به بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ در کشور خدمت رسانی می کنند. همچنین خطوط اتوبوس های بین المللی برای بسیاری از پایتخت های اروپایی و دیگر شهرهای اروپا نیز وجود دارد.
 
 غذاها و نوشیدنی ها

صبحانه: banitsa با بزا (نوشیدنی)، mekitsas (تکه های خمیر سرخ شده)، و برش نان سرخ شده، popara (نان، پنیر فتا، کره و شیر گرم "سوپ”)، ماست

پیش غذا: پنیر، پنیر زرد (Kashkaval)، آبدوغ خیار (ماست و سوپ خیار)، سوپ لوبیا، سوسیس تخت.

غذا های محلی بلغارستان : توپ گوشت، Kebapches، تکه های گوشت کبابی، سوسیس، Kavarma، کلم و یا تاک برگ با برنج و گوشت Сtuffed، Cheverme، Patatnik، و غیره
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار