gardeshban.ir

اکثراً یونان را به داشتن شهر‌های تاریخی، میزبانی بازی‌های المپیک و همچنین داشتن فیلسوفان، شاعران و رهبران بزرگ می‌شناسند، اما وقت آن رسیده که با مقاصد گردشگری بی‌نظیر آن مانند جزیره‌ی زیبای «هیدرا» آشنا شوید.
کد خبر: ۲۷۹۸۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹-1399 April 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
معماری‌ زیبای جزیره‌ی هیدرا (Hydra) معروفیتی‌ جهانی دارد و شب‌های آن فراموشتان نخواهد شد. جزیره‌ی هیدرا علاوه بر داشتن سواحل وسیع و زیبا، مسیرهایی برای پیاده‌روی دارد که گردشگران با عبور از آن‌ها، هم می‌توانند از چشم‌انداز دریا بهره ببرند و هم بنا‌های تاریخی را ببینند. در جزیره‌ی هیدرا انتخاب‌های فراوانی برای استراحت و خوش‌گذرانی دارید، از قایق سواری بر روی آب‌های شفاف گرفته تا غواصی، ساحل گردی و ... .

معماری جزیره‌ی هیدرا

شهر هیدرا بخش بزرگی از معماری سنتی جزیره را نشان می دهد، زیرا تنها شهر این جزیره محسوب می‌شود. خانه‌های سنتی این جزیره از قرن 18 ساخته شده‌اند و برای ساختن آن‌ها از ترکیب زمین و صخره استفاده شده است، بدین معنی که ممکن است در دل صخره‌ها خانه‌ای ساده را مشاهده کنید. به دلیل اینکه زمین در بعضی قسمت‌ها شیب دارد، خانه‌ها را با 3 یا 4 بلوک سنگی از سطح زمین بالاتر می‌سازند. خانه‌های تجملی، سقف‌های بلند و دیوار‌های زیبا و نقاشی شده و سقف‌های چوبی رنگارنگ و مجسمه‌هایی که با سنگ مرمر حکاکی شده‌اند، از مشخصه‌های خانه‌های هیدرا هستند. البته خانه‌های ساده‌تری نیز هستند که سقف ساده کاشی کاری شده دارند.

جزیره‌‌ هیدرا با معماری و سواحل بی نظیر در یونان+عکس

آفتاب گرفتن زیر نور ملایم و لذت بردن از مناظر زیبا از دیگر کارهای مهیجی است که در جزیره‌ی «هیدرا» می‌توانید انجام دهید. اگر می‌خواهید از دغدغه‌های زندگی شهری دور شوید و کمی آرامش بگیرید، به سراغ «خلیج اولاکی» (Avlaki Bay) بروید. این منطقه در نزدیکی یک کوه واقع شده است و چون در اطراف آن هیچ کافه‌ای وجود ندارد، مکان ایده‌آلی برای آرامش گرفتن به حساب می‌آید. «کامینیا» (Kaminia) نیز یکی دیگر از انتخاب‌های شماست؛ بندر کوچکی که اطراف آن با رستوران‌ها و قایق‌های ماهی‌گیری احاطه شده است. آب این بندر شفاف و تمیز است و به خاطر کم عمق اکثر خانواده‌ها این ساحل خوش منظره را برای گذراندن اوقات فراغت انتخاب می‌کنند.

جزیره‌‌ هیدرا با معماری و سواحل بی نظیر در یونان+عکس

مارچنت مارین (Merchant Marine) که اولین آکادمی دریایی محسوب می‌شود (1749) در سال 1937 به یک دانشگاه در زمینه‌ی نیروی دریایی تبدیل شد که افسران فارغ‌التحصیل شده از آن می‌توانستند در کنار خدمه کشتیرانی به فعالیت بپردازند. ساختمان نیروی دریایی یکی از مهم ترین مکان‌هایی است که در سفر به این جزیره باید به دیدن آن بروید.

جزیره‌ی «دوکوز» (Dokos Island) نیز جزیره‌ی کوچکی است که در نزدیکی جزیره‌ی هیدرا قرار دارد، این جزیره کوچک و زیبا، کوهستان صخره‌ای دارد که برای علاقه‌مندان به صخره نوردی فرصت مناسبی فراهم می‌کند تا همزمان با بالا رفتن از صخره از مناظر زیبای جزیره هم لذت ببرند. مزیتی که این جزیره کوچک نسبت به سایر جزیره‌های اطرافش خلوتی آن است. در طبیعت بی سر و صدا و آرام این جزیره می‌توان به تماشای غروب آفتاب نشست و از دیدن فانوس‌های دریایی لذت برد.

جزیره‌‌ هیدرا با معماری و سواحل بی نظیر در یونان+عکس

صومعه الیاس که در قرن 18 ساخته شده‌ و در مرتفع‌ترین نقطه هیدرا قرار گرفته است، از بندر 2 ساعت فاصله دارد. در این ارتفاع می‌توانید از چشم‌انداز بی‌نظیر جزیره‌ی هیدرا و دریای اژه (Aegean sea) لذت ببرید. همچنین معماری این صومعه‌ی قدیمی، زیبا و قابل توجه است. صومعه الیاس کتابخانه ارزشمندی دارد که کتاب‌های دست نویس قدیمی و کتاب های قبل از تاریخ را دل خود نگهداری می‌کند.

جزیره‌‌ هیدرا با معماری و سواحل بی نظیر در یونان+عکس

شکم گردی در جزیره‌ هیدرا

سفر به هر منطقه‌ای این فرصت را فراهم می‌آورد که غذا‌های آن منطقه را تجربه کنیم. جزیره‌ی هیدرا برای کسانی که به دنبال تجربه جدید هستند، غذاهای متنوعی دارد. در همه‌ی رستوران‌های جزیره‌ی هیدرا مخلوط خاصی که از برنج، عصاره‌ی چوب کاج، کرفس و پونه تشکیل شده و بین برگ انگور پیچیده شده را می‌یابید که به آن دلمه می‌گویند. دلمه معمولاً به عنوان فینگر فود (غذای انگشتی) استفاده می‌شود. اگر به دنبال غذای مدیترانه‌ای هستید موازاکا (moussaka) را امتحان کنید. این غذا یک بشقاب شامل یک لایه پخته شده از پیاز، گوجه‌ فرنگی، پوره‌ی سرخ شده است که با انواع ادویه و سیر طعم‌دار می‌شود و همراه سیب زمینی و سس بچمل (béchamel) و پنیر سرو می‌شود.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار