gardeshban.ir

این بازار هیچ شباهتی به پاساژهای مدرن و لوکس ندارد؛ به همین علت در نظر بیشتر بازدیدکنندگان، بازاری دوست داشتنی با حال و هوایی منحصربه فرد می باشد.
کد خبر: ۵۴۰۴۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
بازار جنت (Jannat Bazaar) یکی از مراکز خرید پربازدید شهر مشهد محسوب می شود. به علت پیاده راه بودن بازار و فاصله نزدیکش با حرم امام رضا (ع)، باغ ملی، مرکز خرید آلتون، پردیس سینمایی هویزه همواره پر از مردمی است که پس از زیارت حرم یا تفریح در باغ ملی و بازدید از آلتون به این مکان سر می زنند. 



این بازار هیچ شباهتی به پاساژهای مدرن و لوکس ندارد؛ به همین علت در نظر بیشتر بازدیدکنندگان، بازاری دوست داشتنی با حال و هوایی منحصربه فرد می باشد.

این راسته بازار در گذشته جزیی از محله‌ ای بزرگ در مشهد به شمار می‌ آمده است. هتل پارس مشهد، از هتل های مشهد نزدیک به خیابان جنت می باشد. این بازار قدیمی با مغازه های رنگارنگ اش توانسته مخاطب زیادی را به خود جلب کند.



البته اگر شما در کنار بازار های قدیمی به دنبال بازار های لوکس شهر مشهد همانند بازار جنت هستید، حتما سری به خیابان احمد آباد مشهد نیز بزنید و از مغازه ها و فروشگاه های این خیابان نیز دیدن نمایید.

این محله در قسمت مرتفع و بلند شهر جای داشت. نام آن محله ارگ شهر و محله حکومتی و اعیانی چهار باغ نام داشت. دلیل تغییر کاربری این بازار مشهد این بود که زائران بسیاری به این شهر می آمدند. از این رو مردم برای کسب در آمد خانه های خود را تبدیل به مغازه می کردند تا در آمد بیشتری داشته باشند. این بازار مشهد در مناسبت های مختلف ائم از عید یا محرم مراسم هایی را به صورت آیینی برگزار می کند.



این بازار به علت قرار گیری و تلاقی با خیابان ارگ از ترافیک بسیار بالایی برخوردار می باشد. دو طرف بازار را مغازه ها و پاساژ های پوشاک تشکیل داده اند. اجناس و کالاهای بازار جنت مشهد را پوشاک مردانه و زنانه تشکیل می دهد. جنت از مراکز خرید نسبتا ارزان مشهد بوده، نه گرانی مراکز لوکس و برندهای مشهد را داشته و نه به میزان بازار هایی مانند 17 شهریور مشهد ارزان است.

دسترسی

آدرس: مشهد، خیابان چمران، نرسیده به میدان سعدی، خیابان جنت

ساعت کاری بازار جنت مشهد:  

صبح ها ساعت 10 الی 14 و بعد از ظهرها 16 الی 22 می باشد. برای بازدید کامل از این بازار 3 ساعت از وقت خود را کنار بگذارید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار