gardeshban.ir

به دنبال بازدید و دیدار با مالک خانه تاریخی که آگهی فروش آن طی روزهای گذشته در یکی از سایت‌های فروش آنلاین منتشر شد، این بنا تاریخی با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ساماندهی و مرمت می‌شود.
کد خبر: ۲۰۲۵۱
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸-1398 September 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
علیرضا خزائلی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: به دنبال انتشار آگهی فروش یک خانه تاریخی دریکی از سایتهای فروش آنلاین  پیگیری‌های این اداره کل برای شناسایی ملک مذکور و مالک آن آغاز شد که پس از حصول نتیجه به درخواست صاحب خانه بازدید از اين ملك انجام شد.

خزائلی اظهار کرد: این بنا تاریخی که در بخشی از بافت تاریخی شهر قزوین واقع شده،  تا چند سال گذشته که بزرگ خانواده در قید حیات بود قابل سکونت بوده و خانواده تمایل زیادی به حفظ این بنا دارند وآگهی فروش طبق گفته مالک به قصد فروش ملک نبوده بلکه جهت كسب آگاهی در خصوص ارزش بهای ملک مورد نظر منتشر شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان میارث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، او افزود: در خصوص جمله قيد شده در آگهی با عنوان تراکم سه طبقه هم همانطور که در عکس‌ها مشخص است در خانه‌های همجوار این پلاک در سال‌های گذشته اقدام به ساخت ساختمان‌های سه طبقه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ابراز کرد: بسته‌های تشویقی وزارت میراث فرهنگی اعم از مرمت‌های مشارکتی و تسهیلات مرمت بناهای تاریخی که وزیر محترم تاکید زیادی بر آن دارند، برای مالك خانه تشريح شد که مورد استقبال وی قرار گرفت و مقرر شد تا با بر گزاری جلسات بيشتر، این بنا تاریخی با همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین مرمت و حفظ شود.




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار