gardeshban.ir

آکسارای نام محله ای در بخش قدیمی استانبول در منطقه فاتح است. این محله نام خود را از مهاجرانی که توسط سلطان محمد دوم تبعید شدند، گرفته است. فاصله این خیابان تا میدان تکسیم بوسیله اتوبوس ۱۰ دقیقه است.
کد خبر: ۲۱۷۶۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸-1398 October 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
آکسارای یکی از بهترین و پرطرفدارترین مراکز خرید ارزان در ترکیه است. این محله مراکز خرید بسیاری دارد که بیشتر آنها قیمت های مناسب و اجناس با کیفیت دارند. البته محله آکسارای استانبول بیشتر به خاطر فروش کفش، پارچه، کیف و پوشاک به صورت عمده شناخته و به همین دلیل معروف است. 

آکسارای از بهترین و پرطرفدارترین مراکز خرید ارزان در ترکیه/عکس

بعضی از فروشنده ها به صورت خرده فروشی نیز کار می کنند. قیمت ها در این منطقه نسبت سایر مناطق و مراکز خرید در استانبول به ویژه میدان تکسیم ارزانتر است. همینطور به دلیل رفت آمد بسیار زیاد ایرانیان به این محله، آکسارای را به پاتوق ایرانیان نیز می شناسند. 

بیشتر توریست ها و تجار از این منطقه خرید های خود را انجام می دهند. یکی دیگر از مراکز خرید محله آکسارای استانبول سلطان احمد بوده که برای خرید کیف و کفش بسیار مناسب است.

برای خرید پارچه نیز میتوانید محله شاهزاده باشی را انتخاب کنید. مرکز خرید فروم استانبول را که دیگر نباید فراموش کنید. مرکز خرید اولیویوم استانبول و هیستوریا نیز برای خرید لباس بچه بسیار خوب بوده و قیمت های باور نکردنی دارد.

امنیت در آکسارای

از نظر امنیت آکسارای بین دو حوزه پلیسی، فاتیح و امینونو است. محله آکسارای به دلیل تجاری بودن طی این چند سال اخیر تغییرات بسیاری کرده است و از سوی دیگر بخاطر نزدیکی به جاذبه های تاریخی قطعا از امنیت خوبی برخوردار می باشد.

جاذبه های گردشگری آکسارای

آکسارای از بهترین و پرطرفدارترین مراکز خرید ارزان در ترکیه/عکس

اولین چیزی که در سفر به آکسارای توجه توریست ها و گردشگران به خود جلب می کند، مسجد سلطان احمد است. این مسجد زیبا و باشکوه یکی از مکان های تاریخی آکسارای محسوب شده و با نام مسجد آبی نیز شناخته می شود. دلیل نام گذاری این مسجد استفاده از رنگ آبی در طراحی آن بوده که آن را به زیباترین مسجد در استانبول تبدیل کرده است. 

از دیگر جاذبه های دیدنی آکسارای مسجد ایاصوفیه استانبول است که در ابتدا یک کلیسا در سال 523 میلادی بوده که به دستور امپراتور ژوستینین اول ساخته شده است. ساخت این کلیسا 5 سال طول کشیده است. اما بعد از فتح استانبول بوسیله محمد دوم، به مسجد ایاصوفیه تغییر پیدا کرد.

هتل های آکسارای

آکسارای از بهترین و پرطرفدارترین مراکز خرید ارزان در ترکیه/عکس

علاوه بر مراکز خرید، هتل های این محله قدیمی نیز ارزان و مناسب برای توریست ها می باشد اما برای خانواده ها مناسب نمی باشد. هتل های آکسارای 3 ستاره هستند. برخی از این هتل ها شامل: هتل مارینم، هتل لیبرتی، هتل سلطان، هتل بیربی استانبول ، هتل کچیک، هتل کایا مادرید، هتل بودو هستند. لازم به ذکر است که پرداخت هزینه هتل های این منطقه به دلار محاسبه می شوند.

حمل و نقل در آکسارای

آکسارای از بهترین و پرطرفدارترین مراکز خرید ارزان در ترکیه/عکس

این محله دارای خطوط اتوبوسرانی، تراموا و مترو می باشد. نقشه های حمل و نقل نشان می‌دهد که ارتباط بین ایستگاه تراموا یوسف پاشا و ایستگاه مترو آکسارای با یک پیاده روی در حدود ۳۵۰ متر میسر است.

چگونه از آکسارای به میدان تکسیم برویم؟

۱ به چهار راه آکسارای رفته و از کنار پل روگذر به سمت شمال (بلوار آتاتورک) بروید. بعد از پیمودن تقریبا 50 متر خودروهای ون (زرد رنگ) خواهید دید که شما را به میدان تکسیم می برند. کرایه این مسیر ۳ لیره است.

۲ از خیابان لالعلی پیاده به خیابان شاهزاده باشی رفته (تقریباٌ 6 دقیقه پیاده روی) و آنجا سوار خط متروی تاکسیم شوید. برای سوار شدن به مترو باید کارت بلیط تهیه کنید. 

۳. در چهارراه آکسارای، سوار تراموای کاباتاش شده و در ایستگاه آخر (کاباتاش) پیاده شوید. درست پشت سر شما خط کاباتاش به میدان تاکسیم وجود دارد. از پله های مترو پایین رفته و سوار خط میدان تاکسیم شوید.

رستوران های آکسارای

آکسارای از بهترین و پرطرفدارترین مراکز خرید ارزان در ترکیه/عکس

بعد از کلی گشت و گزار و خرید در بازارهای آکسارای و دیدن جاذبه های گردشگری آسکارای حتما گرسنه شده اید و به دنبال یک رستوران خوب برای غذا خوردن می گردید. در اینجا برخی از رستوران های خوب در آسکارای را به شما معرفی می کنیم. رستوران آگاسلی، رستوران هز دونر، رستوران سن لوکانتا، رستوران کاردشلر، رستوران کورتولوس پیده، رستوران هارمان، رستوران اومور بابا، رستوران دونرسی سادیک، رستوران اوز سوت
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار