gardeshban.ir

کسانی که می خواهند از سفر به دریا ،دریاچه و چشمه خاطره ای فراموش نشدنی داشته باشند ،می توانند به آفریقا سفری داشته باشند و از بکر بودن مناظر آنجا نهایت استفاده را ببرند.
کد خبر: ۲۸۳۰۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹-1399 April 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان جهت بازدید از این مناطق به آفریقا سرازیر می شوند. دره Great Rift نیز یکی از مکان‌های مناسب و پرگردشگر است که مناظر بسیار زیبایی دارد و یکی از زیباترین دریاچه‌های جهان نیز در این منطقه واقع شده است.  

رود‌های معروف و پر آب زیادی در آفریقا وجود دارند که مردم محلی، گیاهان و حیوانات از آن‌ها استفاده می‌کنند و البته سرگرمی برخی از مردم این منطقه نیز در همین آب واقع شده و از طریق آن به تفریحات مختلفی می پردازند. بدون شک یک سفر تفریحی به آفریقا، بدون بازدید از رودخانه‌های زیبای آن چندان جذاب نخواهد بود. در ادامه زیباترین مناطق آبی که در آفریقا وجود دارند را معرفی می کنیم.

زیباترین دریاچه‌های جهان در دره پرجاذبه آفریقا+تصاویر

۱- دلتای Okavango

در بالاترین بخش صحرای Kalahari یک دلتای بسیار بزرگ وجود دارد. در این مکان مسطح، آب بسیار تمیزی جاری است که در واقع تمیز‌ترین آب جهان به شمار می‌آید و در اطراف دلتا نیز جانوران بسیار زیادی زندگی می‌کنند. برای تماشای مناظر زیبا و حیوانات این منطقه، کافی است یک قایق کرایه کنید و در طول رودخانه به سفر بپردازید و با حیوانات آبی و خاکی این منطقه نظیر فیل و سایر موجودات آشنا شوید. پرندگان این منطقه نیز شگفت‌انگیز هستند و در اغلب بخش‌های آن حضور گسترده‌ای دارند. استفاده از قایق‌های محلی نیز در این منطقه باعث تجربه‌ی سفر دل‌انگیز‌تری خواهد شد.

زیباترین دریاچه‌های جهان در دره پرجاذبه آفریقا+تصاویر

۲- رودخانه‌های The Mara، Serengeti، Masai Mara؛ کِنیا و تانزانیا

این رودخانه‌ها در واقع همان مکانی هستند که گاو‌های یالدار سالانه از شیب‌های تند به سمت آن مهاجرت می‌کنند. متاسفانه بسیاری از آن‌ها نیز توسط تمساح‌های موجود در روخانه شکار می‌شوند. تماشای عبور گاو‌های یالدار از این رودخانه بسیار هیجان انگیز است اما باید چندین ساعت منتظر این اتفاق باشید. زیرا این گاو‌ها اغلب برای چندین ساعت کنار رودخانه می‌ایستند و پا می‌زنند و سپس تصمیم به عبور از رودخانه می‌گیرند.

زیباترین دریاچه‌های جهان در دره پرجاذبه آفریقا+تصاویر

۳- The Selinda Canoe Trail؛ بوتسوانا

Selinda در طول ۱۵ سال گذشته سرریز نشده است و از ۴ سال گذشته، افزایش آب آن در بین ماه‌های آوریل تا اکتبر صورت می‌گیرد. این رودخانه شما را به قلمرویی منتقل می‌کند که هیچ وسیله ی نقلیه‌ای قادر به عبور از آن نیست. آب رودخانه نیز کم عمق و شفاف است. در طول این مسیر هم گردشگران قادر خواهند بود با فاصله گرفتن از کمپ اصلی، به تماشای فیل، بوفالو، شیر و سایر حیوانات بپردازند. ناگفته نماند که در این منطقه، مکانی برای استراحت گردشگران نیز موجود است.

زیباترین دریاچه‌های جهان در دره پرجاذبه آفریقا+تصاویر

۴- Selous؛ جنوب تانزانیا

دو رودخانه از Selous عبور می‌کند که Ruaha و Rufiji نامیده می‌شوند. هر دو رودخانه بسیار وسیع هستند و کروکدیل و کرگدن‌های بسیاری نیز در اطراف آن‌ها زندگی می‌کنند. این منطقه مناظر بسیار زیبایی دارد و حرکت در طول آن با یک قایق، می‌تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد.

زیباترین دریاچه‌های جهان در دره پرجاذبه آفریقا+تصاویر

۵- Manyara Ranch؛ دریاچه مانیارا

دریاچه مانیارا یکی از زیباترین دریاچه‌های موجود در منطقه Rift Valley است. گردشگران در Manyara Ranch نیز می‌توانند مناظر بسیاری جالبی را تماشا کنند که حضور فلامینگو‌ها نیز بر این زیبایی می‌افزاید. Manyara Ranch سد‌های بسیاری دارد که تماشای آب نوشیدن و بازی کردن حیوانات مختلف در این سد‌ها نیز بسیار هیجان انگیز است. 

بدون شک در آفریقا مناطق زیادی وجود دارد که دارای دریاچه و رودخانه هستند و بازدید از تمام آ‌ن‌ها نیز برای گردشگران خاطره‌انگیز است اما باید به این نکته نیز توجه کرد که نمی‌توان تمام آن‌ها را درون یک مقاله جای داد. اما هر چه که باشد، نباید در سفرهای‌تان به آفریقا، بازدید از رودخانه‌های زیبا و حیوانات آن را فراموش کنید.

زیباترین دریاچه‌های جهان در دره پرجاذبه آفریقا+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار