gardeshban.ir

ساحل بنود عسلویه با صخره‌های شگفت‌انگیز، غروب‌های منحصربه‌فرد، آرامش و سکوت و طبیعت بکرش، یکی از بهترین جاهای دیدنی بوشهر و جنوب کشور به حساب می‌آید.
کد خبر: ۲۸۲۳۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹-1399 April 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
بنود از روستاهای جنوب شرقی استان بوشهر است که دلیل شهرت آن به‌علت برخورداری از ساحل صخره‌ای و فاصله کم آن با دریا برمی‌گردد. یکی از دلایل علاقه گردشگران به این ساحل بکر و زیبا را می‌توان غارهایی دانست که دهانه‌ای رو به دریا و ساحل دارند؛ اما این همه ماجرا نیست و ساحل بنود به‌عنوان یکی از لوکیشن‌های فیلم محمد رسول الله(ص) نیز حضور پررنگی داشته است. در ادامه این مقاله از کجارو شما را با ساحل بنود عسلویه آشنا خواهیم کرد تا بازدید از آن را در برنامه خود بگنجانید.

ساحل بنود، یکی از جاهای دیدنی بندر عسلویه در استان بوشهر است. البته این ساحل لوکیشن‌های اصلی فیلم محمد رسول الله(ص) بوده است و بی‌دلیل نیست که به چشم بسیاری از گردشگران آشنا به نظر می‌رسد و مقصد جذابی برای آن‌ها به حساب می‌آید. همان بخش از فیلم که ماهی‌های زیادی به‌شکلی معجزه‌آسا از دریا به ساحل می‌ریزند. هنوز هم بقایای خانه‌های زیبای گلی و سازه‌های این فیلم تاریخی را می‌توان در ساحل بنود مشاهده کرد.

اگر شب را در ساحل بنود بمانید، می‌توانید در تاریکی و زیر نور ماه کمپ بزنید و آتش روشن کنید؛ روی صخره‌ها بنشینید و نظاره‌گر شنای فیتوپلانکتون‌ها باشید و این در حالی است که به صدای دلنواز موج‌ها گوش می‌دهید و پایین رفتن ماه در دریا را تماشا می‌کنید. شاید جذاب‌ترین بخش کمپ زدن در تاریکی شب، ذوق دیدن مناظر اطراف در روشنایی روز باشد تا ببینید چه شگفتی‌هایی را پیشکش شما خواهد کرد.

پس از گشت‌وگذار در ساحل کوچک بنود، به اطراف آن نیز سری بزنید تا به تپه‌ای کوچک برسید. در صورتی که بتوانید با طناب پایین بروید، در سمت چپ غاری کوچک را خواهید دید که با ورود به آن به غاری بزرگ‌تر می‌رسید که موج‌های ساحل و نور خورشید از طریق دو دهانه آن، وارد غار می‌شوند و زیبایی وصف‌ناپذیری را در مقابل چشمانتان قرار می‌دهند. غار بنود بی‌شک یکی از جاذبه‌های اصلی این منطقه است که محل مناسبی برای عکاسی و ثبت لحظه‌های ناب محسوب می‌شود و از همین رو بدون دیدن آن سفرتان به بنود کامل نخواهد شد.

ساحل بنود فاصله نسبتا کمی با عسلویه دارد؛ با هین وجود از آلودگی‌های محیطی به دور مانده و تمیز و بکر است؛ پس ما نیز هنگام حضور در این منطقه، هیچ اثری از خودمان به جا نگذاریم تا این منطقه دست نخورده باقی بماند.

ساحل بنود کجاست؟

ساحل زیبای بنود در مجاورت روستای بنود و در ۳۵ کیلومتری عسلویه استان بوشهر قرار دارد. این ساحل زیبا در جنوبی‌ترین نقطه از استان بوشهر جای گرفته است و می‌توانید آن را در ۶ کیلومتری چاه مبارک شهرستان عسلویه پیدا کنید.

دسترسی به ساحل بنود

اگر از عسلویه به‌سمت ساحل بنود می‌روید، وارد بلوار خلیج فارس شوید و مسیر خود را به‌سمت چاه مبارک ادامه دهید. با توجه به مسیر دسترسی نامناسبی که به روستای بنود وجود دارد، ترجیحا از روستای چاه مبارک، وانت کرایه کنید و راهی ساحل بنود شوید. با اینکه می‌توان این مسیر را با خودروی شخصی نیز طی کرد؛ اما به‌دلیل خرابی بخش‌هایی از مسیر، احتمال آسیب به خودروی شما زیاد است. در صورتی هم که گذرتان به فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس افتاد، می‌توانید از فرصت استفاده کنید و راهی ساحل بنود شوید؛ چراکه در فاصله ۱۱ کیلومتری آن قرار دارد.

بهترین زمان سفر به ساحل بنود

ساحل بنود یکی از بکرترین مقاصد گردشگری است که درست مثل سایر مناطق جنوبی ایران در اواخر بهار و تابستان، هوایی بسیار گرم و طاقت‌فرسا دارد.

بهترین زمان سفر به ساحل بنود، اواخر پاییز، زمستان و اوایل بهار است

به همین دلیل بهترین زمان سفر به ساحل بنود را می‌توان اواخر پاییز، فصل زمستان و اوایل بهار دانست که آب‌وهوای مطبوع و دلپذیری بر منطقه حاکم می‌شود؛ درست همان چیزی که گردشگران به دنبالش هستند. ترجیحا وسط هفته را برای بازدید از ساحل بنود انتخاب کنید؛ زیرا آخر هفته‌ها اغلب مملو از مردم بومی می‌شود.

تجهیزات لازم برای سفر به ساحل بنود

با توجه به اینکه ساحل بنود هیچ‌گونه امکاناتی ندارد، حتما آب و مواد غذایی با خود ببرید. وسایل موردنیازتان را می‌توانید از عسلویه یا روستای بنود تهیه کنید. اگر در فصل گردشگری به این ساحل رفتید، در جریان باشید که هنگام غروب، هوا سردتر می‌شود و به لباس گرم نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، پشه‌ها نیز با غروب خورشید پدیدار می‌شوند و برای اینکه از شر آن‌ها در امان بمانید، ترجیحا اسپری‌ دفع حشرات با خود ببرید. در صورتی هم که به فکر کمپ زدن در این ساحل زیبا هستید، با تجهیزات کامل به این منطقه بروید.

تفریح‌های ساحل بنود

اگر گذرتان به ساحل بنود افتاد، تفریح‌هایی همچون والیبال، فوتبال ساحلی و قلعه‌‌سازی کودکانه را تجربه کنید یا فقط زیر نور خورشید دراز بکشید و آفتاب بگیرید. از آنجا که آب دریا حاشیه این ساحل تقریبا تمیز است، با پرس‌وجو از مردم محلی و آشنا به محیط، محل مناسبی برای شنا و آب‌تنی پیدا کنید. علاوه بر این، قایق‌سواری در این منطقه نیز حسابی لذت‌بخش است و برای این منظور می‌توانید قایق صیادها را از آن‌ها اجاره کنید.

همان طور که ذکر شد، در صورت تمایل می‌توانید شب را در ساحل بنود کمپ بزنید و اقامتی به‌یادماندنی در دل طبیعت داشته باشید. در غیر این صورت می‌توانید برای اقامت راهی عسلویه یا بندر سیراف (در فاصله ۷۵ کیلومتری) شوید یا حتی به دهکده گردشگری پازارگاد عسلویه سری بزنید و در سوئیت‌ها و ویلاهای آن اقامت کنید.

جاذبه های نزدیک به ساحل بنود

روستای بندو

روستای بندو در جنوبی‌ترین نقطه از استان بوشهر واقع شده است و در مرز استان بوشهر و هرمزگان قرار دارد. این روستا به‌خاطر بقایای یک آبگیر ساسانی، آسیاب‌های آبی، سد بندو و چشمه نهیر، از حیث تاریخی قدمت بسیار زیادی دارد. چشمه‌های آب و برکه‌های اطراف روستای بندو و همین طور درختان نخل آن، فرصتی ایدئال برای گردشگران به وجود آورده‌اند تا فارغ از هیاهوی زندگی شهری، دمی به آسایش برسند.

روستای کلات

روستای کلات در نزدیکی منطقه عسلویه قرار گرفته و طبیعت آن به حدی چشم‌نواز است که باور نمی‌کنید این روستا در منطقه‌ای صنعتی و مملو از سکوهای گازی و نفتی قرار دارد. علاوه بر کوه‌ها و صخره‌های شگفت‌انگیز و طبیعت دیدنی و سرسبز، چشمه پرآبی نیز دارد که گردشگران زیادی به قصد دیدن آن، پا به این روستا می‌گذارند.


دهکده گردشگری پازارگاد عسلویه

دهکده گردشگری پازارگاد در حدود ۵۵ کیلومتری ساحل بنود قرار دارد و شامل مجموعه کاملی از فضاهای بازی کودکان و شهربازی‌ها، رستوران‌های ساحلی، جامپینگ، هانیبال، پیست اسکیت، تفریح‌های دریایی نظیر جت اسکی، پاراسل و غواصی و سینمای ۶ بعدی می‌شود؛ هرچند که در فصول مختلف سال، به‌ویژه ایام عید می‌توانید شاهد اجرای برنامه‌ها و کنسرت‌های گوناگون نیز باشید.

پارک ساحلی نخل تقی که فقط به‌اندازه ۳۳ کیلومتری با ساحل بنود فاصله دارد؛ یکی دیگر از گزینه‌های جذاب پیش روی گردشگران است؛ به‌خصوص که با مساحت حدود ۱۶ هکتار، بزرگ‌ترین پارک ساحلی جنوب ایران به شمار می‌رود.

بازدید از فانوس دریایی، نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه در کافی‌شاپ لنجی، ماهی‌گیری، پیست اسکیت، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، باشگاه بدن‌سازی، ورزش‌ها و تفریح‌های آبی و... از جمله امکانات ورزشی منطقه ساحلی نخل تقی هستند.

پارک ملی نایبند

پارک ملی نایبند، اولین پارک ملی دریایی کشور و منطقه حفاظت‌شده سازمان حفاظت محیط زیست ایران در استان بوشهر است که به‌واسطه پوشش گیاهی و حیات وحش متنوع و همین طور طبیعت کوه و دریا، جلوه‌ای زیبا در سواحل خلیج فارس به وجود آورده است. این منطقه ساحلی خلیج فارس که از پیشینه تاریخی طولانی برخوردار است، فقط به‌اندازه ۱۴ کیلومتر با ساحل بنود فاصله دارد و می‌تواند گزینه‌ای عالی برای گشت‌وگذار باشد.

ساحل بنود؛ از سواحل بکر و دیدنی عسلویه/عکس

ساحل بنود؛ از سواحل بکر و دیدنی عسلویه/عکس

ساحل بنود؛ از سواحل بکر و دیدنی عسلویه/عکس

ساحل بنود؛ از سواحل بکر و دیدنی عسلویه/عکس

ساحل بنود؛ از سواحل بکر و دیدنی عسلویه/عکس

ساحل بنود؛ از سواحل بکر و دیدنی عسلویه/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار